וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער שוליים: שלומי אזולאי הולך לאיבוד בקצה הספסל של מכבי תל אביב

26.10.2015 / 11:15

שלומי אזולאי ידע שמצפה לו תחרות קשה במכבי תל אביב, אך לא האמין שגם אחרי שלושה חודשים לא יזכה לדקת משחק בליגה או באירופה. הסיפורים, הלבטים והעצות מבדש וקורצקי. כיצד הפך תגלית העונה שעברה לשחקן אימונים בלבד? התשובות אצל ג'ורדי קרויף ויוקאנוביץ'

one

בווידאו: השער האחרון שלומי אזולאי במדי בית"ר ירושלים, בגביע מול הפועל אשקלון

אלי דסה ושלומי אזולאי עברו הקיץ מבית"ר ירושלים למכבי תל אביב, אך לכל אחד מהם היה סיפור שונה. בעוד שבמקרה דסה, הבעלים אלי טביב הבהיר לשחקן עוד בתחילת הקיץ כי הוא מעוניין בעסקה ומנהל מו"מ עם מכבי תל אביב, התכנון המקורי היה כי שלומי אזולאי דווקא יישאר בבירה גם בעונה הנוכחית. עוד לפני שיצאה בית"ר לשרלרואה, טביב הבהיר זאת לסוכנו אבי נמני. הסוכן דרש שדרוג בחוזהו של הקשר שעמד על כ-15 אלף שקלים לחודש, וטביב הבטיח כי יישב עם השחקן בשרלרואה או לאחר החזרה לארץ על מנת לסכם על חוזה ארוך טווח ומשודרג. בעקבות אירועי שרלרואה, הדברים התהפכו.

טביב עבר לשלב בו כבר לא היה לו חשק להשקיע יותר מדי, ואילו מכבי תל אביב עברה את ויקטוריה פלזן והבטיחה את מקומה בשלב הבתים של הליגה האירופית - סיבה מספיק טובה להרשות לעצמה להוציא כספים. אם עד למשחק עם הצ'כים מכבי תל אביב הציעה כ-600 אלף יורו על אלי דסה ו-450 על אזולאי, כאשר הזרקור מופנה בעיקר לעבר המגן, לאחריו הרצונות של הצהובים השתנו. במו"מ מזורז של כמה ימים, נסגרה העסקה בה עברו השניים תמורת 1.8 מיליון יורו.

שלומי אזולאי יערוך בכורה נגד האקסית? מכבי תל אביב מארחת את בית"ר ירושלים (20:55, ערוץ 1)

אלי דסה מגן מכבי תל אביב (ימין) עם שלומי אזולאי. קובי אליהו
הגיעו יחד, אבל לכל אחד סיפור וגורל שונה. שלומי אזולאי לצד אלי דסה/קובי אליהו

בפועל, גם אזולאי היה קצת מופתע. בשבועות שלפני הוא ידע שדסה בדרך למכבי תל אביב, אך הבין כי ממנו האלופה התרחקה. סלובודן דראפיץ' לקח את השחקן לשיחה ואמר לו: "עשית רק שנה אחת בליגת העל כאן, עכשיו אתה מלך וכל הבמה שלך. יהיה לך יותר טוב להיות כאן עוד שנה-שנתיים לפני שתקפוץ קדימה". אזולאי חזר אל דראפיץ' ואמר לו שהוא אמנם רוצה שדרוג בשכר, אבל שם הכול מאחור ומתרכז אך ורק בבית"ר ירושלים.

לכולם היה ברור שהשדרוג יגיע, אך טביב הלך בסופו של דבר על העסקה בה נמכרו גם דסה וגם אזולאי. הקשר הרגיש מוזר. מצד אחד הוא שמח כי רצה להשתדרג כלכלית (מרוויח במכבי לפחות פי חמישה מבית"ר, יחד עם כל התנאים מסביב) ומצד שני חשש כי הוא מגיע כשחקן נוסף לסגל ויתקשה לזכות לדקות משחק.

במכבי תל אביב סיפרו בשלבים הראשונים כי המחשבה של ג'ורדי קרויף לטווח הארוך היא שאזולאי ייכנס למשבצת של ניקולה מיטרוביץ וכך למעשה יתפנה מקום לזר נוסף. אפילו סוכנו אבי נמני רמז זאת כשאמר: "אני חושב ששלומי אזולאי טוב יותר ממיטרוביץ', אבל אני לא אובייקטיבי". בפועל, עד היום אזולאי לא זכה לאף דקת משחק בליגה ובאירופה, אלא אך ורק במשחק אלוף האלופים נגד עירוני קרית שמונה.


חדש: אפליקציה לוואלה! ספורט, באייפון ובאנדרואיד

שלומי אזולאי בנחיתת בית"ר ירושלים לאחר המשחק מול שרלרואה. מגד גוזני
חשב שימשיך בבית"ר, אבל הכול השתנה אחרי אירועי שרלרואה. שלומי אזולאי עם החזרה מבלגיה/מגד גוזני

מי שהביא את אזולאי לבית"ר ירושלים הוא מנחם קורצקי. כששאלנו את קורצקי מה חשב כאשר שמע על המעבר של אזולאי למכבי תל אביב, הוא אמר: "חשבתי שהוא מתאים, אבל ידעתי שייקח זמן. הוא קשר איכותי ומהטובים ביותר בתפקיד שלו, אבל היה ברור שבשנה הראשונה הוא לא יהפוך לשחקן הרכב ובכל מקרה הוא לא הולך להיות שחקן מוביל במכבי. בכלל, לא יהיה לו שם משהו דומה למה שהיה לו בבית"ר. יש שם קבוצה חזקה שהולכת על כל התארים ועל התקדמות באירופה, והשחקנים שם בהתאם. הוא יכול לקבל הרכב, אבל זאת תחרות קשה וצריך עצבים מברזל כדי להתמודד איתה, מי שהולך למכבי צריך לדעת את זה".

סלבישה יוקאנוביץ' לא מזלזל באזולאי. הוא מעריך אותו כשחקן, אך הקשר הגיע בתקופה בה מכבי כבר רצה וניצבה לקראת משחקי ההכרעה נגד פ.צ באזל. הבעיה הייתה אחרי באזל ולאורך כל החודשים האחרונים - יוקאנוביץ' פשוט עושה רוטציה בקישור האחורי, ושלומי אזולאי אינו חלק ממנה.

היו שתי הזדמנויות בהן אזולאי היה קרוב לקבל דקות. הראשונה הייתה לפני המשחק נגד הפועל באר שבע בטדי. באימון המסכם תרגל הסרבי את אזולאי במספר סיטואציות, אך במשחק עצמו השחקן הסתפק בחימום בצד ולא זכה להיות אחד משלושת החילופים. הפעם השנייה הייתה לפני המשחק נגד רעננה בבלומפילד (2:1). אזולאי תורגל בהרכב, אבל יום לפני המשחק מתח את השריר ונעדר שבועיים נוספים. חשוב לציין כי אזולאי לא עשה הכנה מסודרת לעונה ואת מרבית ההכנה של בית"ר פספס בשל קרע בשריר (אותו קרע מחודש יוני, אז שוחרר ממחנה האימונים של נבחרת ישראל לקראת בוסניה).

מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ', עם שחקני הקבוצה. AP
מעריך את אזולאי, אבל לא משלב אותו ברוטציה. סלבישה יוקאנוביץ'/AP

שחקן במכבי הבהיר זאת וחשף טפח מהמחשבות בקבוצה על הסגל הרחב: "היתרון הכי גדול של שלומי זאת הבגרות - הוא בא, נותן הכול ומנתק את מה שהוא מרגיש כי אחרת אי אפשר לשרוד במכבי. מצד שני, אפשר לראות את העצב בעיניים שלו, את הכאב. הוא מת לשחק כדורגל. הוא היה כוכב בבית"ר והכול עבר דרכו ופתאום הוא בשוליים, זה קורע. וזה לא רק אזולאי, זה המחיר של סגל רחב. גם דור מיכה השתגע בתחילת העונה כשהוא נדחק הצידה. ראיתם את יצחקי שכל כך משווע לדקות כשהוא מוחלף. זה קורע שחקנים. מי שזה לא 'הורג' אותו, לא יכול להיות שחקן כדורגל".

אותו שחקן הוסיף: "גם מה שקורה עם דסה גורם לפעמים לאזולאי להרגיש עוד יותר רע. בטוח שהוא מאחל לו את הכי טוב, אבל שניהם באו ביחד מבית"ר ואחד משתלב והשני לא רואה דקות משחק. מדובר בסך הכול בבני אדם וכאלה שאוהבים כדורגל ורוצים קודם כל לשחק. התנאים מצוינים? זה נכון, אבל באיזשהו שלב הכסף כבר לא משחק תפקיד, רק הכדורגל בראש שלך. אבל אין מה לעשות, מי שבחר לבוא לכאן צריך להתמודד עם זה".

השחקן דיבר גם על התסכול של לא מעט שחקנים, בדיוק כמו אזולאי, שמשוועים לדקות משחק. זה לא פשוט לאף אחד, במיוחד שהם הגיעו כשחקנים מובילים ומשמעותיים למכבי, כמו ברק יצחקי וגילי ורמוט. אפילו ראדה פריצה המנוסה לא התבייש לשדר את התסכול שלו בעונה שעברה בפני השחקנים ואף אמר באחת הפעמים בירידה מאימון כי "גם אם אבקיע 10 שערים באימון, כבר אין לי סיכוי לשחק".

שלומי אזולאי שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מנתק את התחושות באימונים. שלומי אזולאי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

מי שמכיר זאת מקרוב הוא ברק בדש, שעזב את מכבי תל אביב הקיץ לטובת הפועל רעננה. בדש הסביר השבוע את הלבטים במהלך הסיטואציות הללו ואמר: "באופן אישי היה לי טוב מאוד במכבי, אבל כשהרגשתי שעם יוקאנוביץ' אין לי חיבור טוב ואני לא הולך לזכות לאותן הזדמנויות שזכיתי, אז המשכתי הלאה. זה גם עניין של מה מחכה לך בחוץ. לפעמים תעדיף לוותר על קצת כסף, אבל אם אין לך שום דבר שמתקרב למה שיש לך במכבי תל אביב אז לא פשוט לעזוב. אי אפשר להתעלם מהתנאים שיש שם. אני גם השנה מפסיד כסף ביחס למכבי, אך מאוד רציתי לשחק".

בדש קיבל את ההחלטה עם חוזה לשלוש שנים ובגיל מבוגר יחסית. כששאלנו אותו מה היה עושה בגיל 25, כמו שלומי אזולאי, הוא ענה: "אם אני שם את עצמי בנעליים שלו, אז הוא עדיין לא קיבל הזדמנות. הוא מרגיש שאם יקבל אותה הוא יכול להשתלב ולהצליח, אז שווה לו להמתין כי סביר להניח שמתישהו ההזדמנות תגיע. אם אחרי שהוא יקבל אותה הוא שוב ייצא מהרוטציה ולא יהיה בכיוון של דקות משחק, אז אמליץ לו ללכת לשחק במקום אחר. בכל מקרה, הייתי ממליץ לו להיות מושאל ולהישאר במכבי תל אביב. מאמן וחשיבה לגבי שחקן יכולים להשתנות, ומכבי זה מקום שטוב להשתייך אליו".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם ברק בדש שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
לא פשוט לעזוב את מכבי תל אביב. ברק בדש/ברני ארדוב

חברתית אזולאי השתלב מצוין. הוא התחבר תוך זמן קצר ליוצאי בית"ר כמו ברק יצחקי ואבי ריקן. השחקנים הוותיקים והמנוסים יותר, כמו יצחקי וגילי ורמוט, נראים משוחחים עמו לא מעט. גם יואב זיו, שכמו אזולאי גם הוא מגיע מחדרה במקור, נחשב לאחד הקרובים אליו. סביר להניח שלשלישיית הוותיקים יש הרבה מה להסביר לו בנוגע לסבלנות והמתנה על הספסל. משהו שלא היה פשוט לאף אחד מהם. בחו"ל ובמלונות בארץ, אזולאי בדרך כלל נמצא בחדר עם ריקן ודסה, כאשר גם דור מיכה וטל בן חיים החלוץ נחשבים לשחקנים שקרובים אליו. ובסך הכול חברתית הוא השתלב מצוין במכבי, עוד ממחנה האימון של הנבחרת ביוני.

חשוב לציין שוב כי אזולאי בן 25, אבל העונה שעברה הייתה ההזדמנות האמיתית הראשונה שקיבל בליגת העל. בשנה שעברה בא להילחם על הקריירה בבית"ר, להוכיח כי הוא ראוי לליגת העל ונעשה לו עוול במשך כל השנים בלאומית. אולי בגלל זה גם השחקן וגם כל מי שסביבו אמר שמקצועית הדבר הכי נכון בקיץ יהיה להישאר בבית"ר עונה אחת נוספת או לעבור לקבוצה אחרת. אחת שהיא לא מכבי תל אביב.

שחקן בבית"ר סיפר על אזולאי: "שלומי היה מצוין בשנה שעברה והשחקן הכי טוב בקישור שלנו, אבל לא היה לו פשוט. כל פעם שהוא היה קצת לא טוב או לא היו מתרגלים אותו, היה לו את החשש שאולי הוא יתייבש על הספסל ויחזור אחורה. כנראה שאחרי כל כך הרבה שנים שחיכה, הוא מפחד לאבד את מה שהשיג. זה לא משנה כמה כסף יקבל במכבי תל אביב. אני בטוח שהוא מרגיש אותו דבר שם, מפחד ללכת אחורה. זה טבעי, הוא רק התחיל את הקריירה בליגת העל".

גילי ורמוט, ברק יצחקי שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תורמים לאזולאי מניסיונם. גילי ורמוט לצד ברק יצחקי/ברני ארדוב

ואגב, אזולאי לא היה רחוק ממעבר לקבוצה אחרת. כאשר המו"מ בין מכבי לבית"ר היה מסוכם אך לא חתום, יעקב שחר הרים טלפון לטביב ושאל בנוגע למצבו של אזולאי. הבוס החיפאי אף הסכים לעמוד בדרישות של טביב, אך בעלי בית"ר הבהיר כי כבר סיכם עם מכבי תל אביב. אזולאי גדל במכבי חיפה ואחת האכזבות הגדולות שלו בקריירה זו העובדה שלא זכה לקרדיט במועדון בו גדל. גם היום השידוך בין הצדדים נראה אולי מהצד כדבר הנכון ביותר עבור הקריירה של אזולאי. מי יודע, אולי זה גם יכול להיות אחד הפתרונות של רוני לוי בינואר.

ג'ורדי קרויף דואג למכבי תל אביב ולא רואה מעבר לכך. זאת זכותו. זכותנו לתהות כיצד השחקן הכי מרגש בליגת העל בעונה שעברה מגיע לאלופה כשחקן ה-15-20 במקרה הטוב וכמעט ולא נמצא בתכנון לדקות משחק. האם באמת שווה למכבי תל אביב לצרף אליה שחקנים כאלה? האם לא עדיף לתת את הדקות לעוד שחקן בית ולהימנע ממהלכים שמטרתם הם מקסימום החלשת היריבות? נראה כי התשובה ברורה.

אם אזולאי לא יזכה לדקות משחק משמעותיות עד ינואר, סביר להניח שבראש יעלה הרצון לעבור לקבוצה אחרת, אפילו בהשאלה. כששאלנו את קורצקי מה אזולאי צריך לעשות, הוא ענה: "כל עוד יש לו סיכוי, אסור לו לוותר. הוא צריך להאמין שהוא יכול להיות חלק אמיתי מהקבוצה. אם ירגיש שהוא לא יכול להיות כזה, תמיד אפשר לעבור ולהמשיך הלאה. אני חושב שהוא חייב להילחם על ההזדמנות והאפשרות להשתלב במכבי בעונה הנוכחית. זה לוקח זמן לתפוס את המקום שלך שם".

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
האם כל המטרה היא החלשת היריבות? ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully