וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד, דרום אפריקה, אוסטרליה וארגנטינה מחפשות מקום בגמר הראגבי

רועי פרידמן

24.10.2015 / 9:18

האול בלאקס, אלופי העולם, ייפגשו לקרב גדול את הספרינגבוקס שמתקשים להרשים עד כה (שבת, 18:00), בעוד הפומאס מדרום אמריקה ינסו להפתיע את הוולאביז (ראשון, 19:00)

AP

בווידיאו: ארגנטינה מתרגשת מההצלחה בטורניר

אליפות העולם בראגבי מגיעה לרגעי השיא שלה כאשר היום (שבת) ומחר ייערכו שני חצאי הגמר, שניהם על טהרת חצי הכדור הדרומי. שני המשחקים ייערכו באצטדיון טוויקנהאם, השוכן בלונדון.

seperator

דרום אפריקה - ניו זילנד (שבת, 18:00, שידור דחוי בספורט 1 ו-HD ב-22:15)

אחת היריבויות הגדולות בענף, שלעיתים אף חרגה מגבולות הספורט. זה יהיה המפגש הראשון מאז 2003 בין שתי הנבחרות באליפות העולם, כאשר הספרינגבוקס לא נראים טוב עד כה ומלבד הסנסציה נגד יפן במשחק הראשון בשלב הבתים, הם גם בקושי עברו את ויילס ברבע הגמר. למזלם, אין להם בעיית פציעות, מלבד הקפטן שגמר את הטורניר ז'אן דה ויליירס, כאשר ויקטור מאטפילד הוותיק ישוב לספסל. בריאן הבאנה יחפש את הטריי ה-16 שלו בקריירה באליפות העולם, מה שיעזור לו לשבור את שיאו של ג'ונה לומו האגדי. הגשם שצפוי לרדת לפני הפתיחה עשוי לשחק לטובת האפריקאים.

אלופת העולם המכהנת מניו זילנד אומנם סיימה עם הכרי הרבה נקודות והכי הרבה טרייז בסיבוב הראשון, אך לא הרשימה וכמעט הפסידה לארגנטינה. ברבע הגמר, היא כבר התפוצצה עם מחצית ראשונה מעולה מול צרפת ולא פחות מתשעה טרייז. הכוכב הוא ג'וליאן סאבייה, שרשם שמונה טרייז בטורניר ורחוק אחד מהשיא של הבאנה ולומו.

המאזן בין היריבות הללו עד היום עומד לע 35:3:52 לניו זילנד, שניצחה בשישה משבעת המפגשים האחרונים. יחד עם זאת, בתולדות אליפות העולם, דרום אפריקה ניצחה פעמיים משלושה מפגשים, כאשר המשחק הראשון ביניהן הוא אחד המפורסמים בתולדות הספורט: הגמר באליס פארק ביוהנסבורג ב-1995, אז הספרינגבוקס ניצחו באירוע החשוב בתולדות המדינה 12:15 וקיבלו את הגביע מנלסון מנדלה. ב-1999, דרום אפריקה ניצחה 18:23 במשחק על המקום השלישי וארבע שנים לאחר מכן, האול בלאקס נקמו עם 9:29.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נלסון מנדלה מעניק את גביע העולם בראגבי לפרנסואה פינאר דרום אפריקה 1995. AP
הרגע החשוב בתולדות דרום אפריקה. מנדלה מעניק את הגביע לקפטן הנבחרת פרנסואה פינאר ב-1995, אחרי הניצחון על ניו זילנד בגמר/AP

ארגנטינה - אוסטרליה (ראשון, 19:00, שידור דחוי בספורט 2 ב-23:15)

הפומאס משחקים ראגבי יפה, כמעט ניצחו לראשונה בתולדותיהם את ניו זילנד ומאז, השיגו ארבעה טרייז לפחות בכל משחק. אם פעם זו הייתה נבחרת עם שמינייה קדמית חזקה ומספר 10 שיודע לבעוט להיכן שצריך, היום יש לארגנטינה גם קו אחורי טוב בראשות חואן אמהוף, מרסלו בוש וחואקין טוקולט. ניקולאס סאנצ'ס הוא צובר הנקודות המוביל מבין כל השחקנים שעלו לחצי הגמר ואין ספק שהצירוף של ארגנטינה ב-2012 לטורניר עם שלושה הנבחרות הגדולות האחרות של חצי הכדור הדרומי והצירוף שלהם לטורניר הסופר ראגבי עשה טוב.

יחד עם זאת, המשחק תלוי בוולאביז מאוסטרליה. הם זכו השנה באותו טורניר מרובע של חצי הכדור הדרומי ובאליפות הנוכחית, אחרי פתיחה לא מבריקה מול פיג'י ואורוגוואי, הביסו את אנגליה והציגו הגנה נהדרת גם נגד ויילס, בעיקר בשבע הדקות בהם היו עם שני שחקנים פחות וכאשר הכדור במרחק חמישה מטרים בלבד מקו השער שלהם. ברבע הגמר לעומת זאת, אוסטרליה הייתה חלשה ורק החלטת שיפוט מעוררת מחלוקת סידרה ניצחון על סקוטלנד. ישראל פולאו, שלא היה בסגל למשחק ההוא, אמור לחזור.

זו ההופעה השישית של אוסטרליה בחצי הגמר, אחת פחות מהשיא של ניו זילנד. היא עלתה שלוש פעמים לגמר עד היום. ארגנטינה מגיעה לחצי הגמר בפעם השנייה בתולדותיה, לאחר שב-2007 הפסידה 37:13 לדרום אפריקה. המאזן בין הנבחרות עד היום עומד על 5:1:18 לאוסטרליה ובמסגרת אליפות העולם האוסטרלים ניצחו את שני המפגשים שנערכו, 19:32 ב-1991 ו-8:24 בבית, ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully