וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומעים את הקולות: המספרים מאחורי השפל החדש של מכבי תל אביב

22.10.2015 / 23:29

לראשונה מאז 1998/99, הצהובים פותחים את העונה האירופית עם שני הפסדים, ואז זה נגמר בזעזוע. החדשות הרעות באמת: רובן המכריע של הקבוצות שנקלעו למאזן 2:0 אפילו לא עלו לטופ 16

one

צפו במכבי תל אביב מפסידה למלאגה

חמש נקודות קלע גיא גודס ב-1 באוקטובר 1998, בהפסד הביתי 68:66 לאפס פילזן, שהצניח את מכבי תל אביב למאזן 2:0 בגביע אירופה. בתוך שבועיים הוזעק עודד קטש בחזרה מניו יורק, ואחרי חודש הגיע היום ההיסטורי ההוא שבו פירסמו הצהובים את ההודעה מספר 19 לתקשורת.

"מאמנה של קבוצת מכבי עלית תל אביב, יורם חרוש, פנה להנהלת המועדון בבקשה לשחררו מתפקידו", נכתב באותה הודעה. "ההנהלה, לאחר לבטים לא מעטים, נענתה לבקשתו, תוך שהיא מביעה הערכה והוקרה רבה לפועלו... לתפקיד המאמן הראשי מונה פיני גרשון, אשר ינהל הערב את אימון הקבוצה".

17 שנים חלפו, ורק עתה - לראשונה מאז - שוב ניצבים הצהובים במצב של 2:0 ביורוליג. והערב (חמישי), כשהבאזר האחרון נשמע, בין שריקות הבוז לרעשי המכוניות שכבר עושות את דרכן מחוץ לחניון, אפשר היה להרגיש איך האדמה מתחילה לרעוד ביד אליהו.

מכבי תל אביב הפסידה גם למלאגה

גורמים בהנהלה רוצים לפטר את גודס באופן מיידי

מאחורי הקלעים בפייסבוק

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. ברני ארדוב
הוא היה שם, כשחקן, בזעזוע לפני 17 שנה. גודס/ברני ארדוב

היא לא באמת רעדה כשהפועל אילת הדהימה את מכבי בחצי גמר הפלייאוף; אבל עכשיו, כשהכרטיס לטופ 16 כבר אינו מובן מאליו - מיליוני דולרים מונחים על הכף. בשנתיים החולפות פתחו 14 קבוצות את היורוליג עם שני הפסדים, ורק שלוש מהן עלו לשלב הבא.

לא מעט סמליות היתה בערב הזה. לפני תשע שנים ניצחה מכבי תל אביב את אוניקאחה מלאגה 101:106 בתום הארכה, במשחק הראשון שאחרי התפרקות השושלת של גרשון; זו היתה גם הופעת הבכורה של גיא גודס בצוות המקצועי של הצהובים. 93 הנקודות שקלעה הערב אותה מלאגה הפכו לתצוגת ההתקפה הטובה ביותר של אורחת מאירופה בהיכל מאז אותו משחק.

והכל קורה כשלראשונה זה שבע שנים (פחות שבועיים), על הקווים ועל הספסל בהיכל אין אדם שעונה לשם גרשון או דיוויד בלאט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (מימין) לצד המאמן גיא גודס. ברני ארדוב
פיני כבר לא שם/ברני ארדוב

מתברר שבשביל להגיע למאזן מושלם ביורוליג מספיק שיהיה לך סמול פורוורד בשווי כחצי מיליון דולר, עם שם שובר שיניים שמייצג כל כך הרבה. מינדאוגאס קוזמינסקאס הוא הפנים של הכדורסל הליטאי בימינו; דור פחות נוצץ מהדור של שאראס ומאצ'אס, אבל כזה שמתעקש לשלול כל סיבה לגעגוע.

שמונת סלי השדה הראשונים שקלעה מלאגה הגיעו כתוצאה מעבודה קבוצתית, שהסתכמה בלא פחות משמונה אסיסטים - על ידי חמישה שחקנים שונים. בזמן הזה מכבי מסרה רק אסיסט אחד.

רגע אחד של נחת אירע בשלהי הרבע השני, אבל הוא היה קצר מאוד. לראשונה אחרי 53 דקות - מאז שעלתה ל-13:16 בשבוע שעבר במוסקבה - הצהובים שוב צעדו ביתרון. טרבור אמבקווה קבע 45:47, והיתרון הזעום הזה החזיק מעמד 21 שניות בלבד. כשהוא נעלם, הוא כבר לא חזר. מכבי נעלמה באפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully