וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברתומאו: "הפועל ירושלים מעניינת, אבל השוק הטורקי אסטרטגי עבורנו"

22.10.2015 / 20:09

מזכ"ל היורוליג הבהיר לפני המשחק של מכבי תל אביב מול מלאגה כי לא רק שיקולים מקצועיים נלקחים בחשבון בהכרעה על מקום האלופה במפעל: "זו שאלה באיזה שוק אנחנו רוצים להשקיע. ירושלים צריכה להוכיח שהיא תחרותית, ואז תקבל הזדמנות"

צילום ועריכה: קובי אליהו

מזכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו הגיע היום (חמישי) לישראל לקראת המפגש במסגרת המחזור השני של המפעל בין מכבי תל אביב למלאגה הספרדית. ברתומאו, אשר נוטה להגיע לישראל כמעט בכל שנה ולקיים מסיבת עיתונאים, לא חרג ממנהגו גם הפעם. ברתומאו אף יטול חלק בטקס שייערך לזכרו של שחקן העבר של מכבי תל אביב, נייט האפמן, שמת ממחלת הסרטן בדיוק לפני שבוע.

הספרדי התייחס לשאלת שילובה של הפועל ירושלים במפעל, והבהיר כי לא רק שיקולים מקצועיים נלקחו בחשבון בהכרעה האם להכניסה למפעל או את דרושאפקה הטורקית: "זו לא השוואה בין המועדונים, השאלה היא באיזה שוק אנחנו רוצים להשקיע, והשוק הטורקי אסטרטגי עבורנו. נכון שהפועל ירושלים היא פרויקט מעניין, אבל אנחנו צריכים לכוון את המאמצים שלנו למקומות הנכונים. טורקיה היא אחת המדינות שבהן הכדורסל צומח, יש שם מועדונים יציבים עם תקציבים גדולים יותר. אנחנו מגבים את השוק הטורקי, כמו את הגרמני ואת הצרפתי. בעבר הקבוצות הגרמניות היו חלשות, כיום יש שתיים תחרותיות.

"קודם אתה צריך להוכיח שאתה תחרותי, ואז תקבל הזדמנות. הפועל ירושלים זכו באליפות בפעם הראשונה, הם אפילו לא עברו לשלב השני של היורוקאפ. אין לזה פתרון קל. לא הייתה תמימות דעים. לא משנה איזה הסבר אתן, לא תסכימי איתי – אתם לא יכולים להסכים איתי".

על עתיד המפעל, אמר ברתומאו: "אנחנו רוצים ליגה רגילה, שבה כולם משחקים נגד כולם. עם 24 קבוצות זה לא אפשרי. יש שאלה של כמה שווקים אנחנו יכולים להכליל. אנחנו לא מדברים על ליגה סגורה, אלא על יציבות. הדלת תמיד תהיה פתוחה לקבוצות נוספות.

"זה לא סוד שפיב"א מנסה להשתלט על התחרות, הקבוצות הודיעו חד משמעית שהן עבדו 15 שנה כדי להקים את היורוליג ולכן לא יוותרו עליה".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב עם ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ברני ארדוב
ברתומאו עם שמעון מזרחי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully