וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אל תעזו להשוות אותו למוריניו: היחס לפאולו סוזה בפורטוגל

עד שהגיע לבאזל, מעטים בפורטוגל ידעו איפה סוזה מסתובב. היום הוא סוף סוף זוכה להערכה במולדתו, שם לא שמעו על ההצלחה שלו בישראל. שליחנו לפורטו שוחח על אקס מכבי ת"א עם 4 עיתונאים

את הביקור של פאולו סוזה בפורטו עם פ.צ באזל בעונה שעברה, לא הרבה שכחו. מאז החל לנדוד ברחבי אירופה - כולל גיחה קצרה ומוצלחת לישראל - סוזה לא הדריך קבוצה על אדמת פורטוגל. האקס הצהוב הגיע לפורטו שהוא יודע שאת אהדת הקהל הוא לא יכול לקנות. סוזה אומנם היה דמות די נערצת בפורטוגל בתור שחקן, אבל עבור אוהדי פורטו הוא תמיד היה סמל של היריבות הגדולות מליסבון, ספורטינג ובעיקר בנפיקה.

בעונה שעברה חיכתה לסוזה תקשורת די עוינת וההערכה הייתה שקבלת הפנים שהוא יקבל בדרגאו תהיה צוננת. אלא שאחרי השהות של המאמן בעיר, גם בפורטו נשבו בקסמו. פרנסיסקו פריירה, השדר של BOLA TV, מספר: "זה מצחיק. כשפאולו הגיע לכאן, ידענו שהוא לא יזכה לקבלת פנים יפה בגלל האוהדים. אבל אחרי שהוא המריא מפה, כולם שינו את דעתם עליו. אפילו המנהל המקצועי של פורטו אמר שהוא ישמח לראות אותו מאמן את הקבוצה ביום מן הימים".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ההצלחה האדירה בישראל לא סוקרה בפורטוגל. סוזה חוגג/ברני ארדוב

בפורטוגל לא ממש עקבו אחרי קריירת האימון של סוזה. הוא התחיל אותה באחת מנבחרות הנערים המקומיות, שימש קצת כעוזרו של קרלוס קיירוש בנבחרת הבוגרת, אבל באותן שנים שהה מתחת לרדאר. "בתור שחקן היה דמות מאוד אהובה בארץ", מספר אדוארדו פישטנה מערוץ הטלוויזיה של פורטו, " בסך הכול הוא עשה קריירה די מרשימה וקיבל הרבה אהדה פה, אבל אחרי שעזב את פורטוגל ונכשל באנגליה, הוא לא ממש נספר. אף אחד לא חזה לו עתיד גדול כמאמן והוא התחיל להסתובב במקומות קטנים שלא ממש מוכרים או מסוקרים על ידי התקשורת".

כדי להבין עד כמה סוזה לא נספר בפורטוגל, מספיק לספר שרק אחד מבין שלל העיתונאים זכר שלפני באזל, סוזה עשה עונה מדהימה עם מכבי תל אביב: "העניין בו התעורר כשנודע שפורטו תשחק נגד באזל", נזכר פאולו פינטו מעיתון הספורט BOLA A. "לא מעט כתבים נסעו לראיין אותו בשוויץ והבינו עד כמה הוא מצליח שם. אפשר להגיד שההערכה והשבחים שהוא קיבל בשווייץ, די הפתיעו אותנו. רק אז הוא למעשה שוב פרץ פה לתודעה. הליגה הישראלית לא מסוקרת פה ואף אחד לא ידע מה קורה אתו בישראל. כשהוא חזר לבמה המרכזית שהיא ליגת האלופות, ההערכה אליו הלכה וגברה. בטח אחרי המשחקים מול פורטו והקמפיין המצוין שעשה במסגרת הזו".

מאמן פיורנטינה פאולו סוזה. AP
היום הוא כבר מוזכר כמועמד אפשרי לפורטו בעתיד. סוזה/AP

העיתונאים בפורטוגל הופתעו מאוד כששמעו שבישראל היו כאלה שהגדירו את סוזה כ"מוריניו הבא". אסור לשכוח שהמנג'ר של צ'לסי נחשב כאן לחצי אלוהים: "מוריניו? מוריניו יש אחד", צחק הרנלדו מרטינס מהעיתון JORNAL DE NOTICIAS, "אפשר לראות בהחלט שלסוזה יש את האופי להיות מאמן גדול, אבל יש לו עוד הרבה כדי להגיע למוריניו. אני בהחלט צופה לו עתיד גדול, אבל הוא יצטרך קודם כל לעשות עונה מצוינת בפיורנטינה, אולי אפילו לקחת אליפות שם, כדי שאנשים פה יתחילו להאמין שהוא יכול להיות אחד המאמנים הגדולים באירופה".

"אם הוא יעשה את הבלתי ייאמן באיטליה וייקח שם אליפות עם פיורנטינה, זה לא יפתיע אנשים רק שם, אלא גם פה", מסכם פישטנה "להגיד שהוא לא מוערך מספיק בפורטוגל זה לא ממש מדויק. הוא בחר לברוח מפה מהר אחרי שלא קיבל הצעה מאחת הקבוצות במדינה והאמת היא שלא הייתה באמת סיבה לתת לו כזה תפקיד. עכשיו, אחרי שכבר התחיל לעשות לעצמו שם באירופה, יש סיכוי טוב שיחזור לאמן בפורטוגל. אפילו בפורטו לא מעט אנשים העלו את שמו. יש עכשיו הרבה עניין סביבו ואנשים עוקבים אחריו באיטליה, שם הוא עושה דברים נהדרים בינתיים. הוא מקרין המון ביטחון ועושה סימנים שהוא בדרך למקומות הכי גבוהים שיש. אבל להגיד שהוא מתחיל להזכיר את מוריניו? זו בדיחה שלא כדאי לאף אחד לספר בפורטוגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully