וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדון מודים: "אף אחד לא יופתע אם גיא לוזון יפוטר מצ'רלטון"

20.10.2015 / 14:45

ההחלטה שהרתיחה את האוהדים, תסריט ליאז' שחוזר על עצמו פעם נוספת והביקורת מהתקשורת, כולל ראיון קצר עם עיתונאי מקומי ("מרגיש כאילו גיא איבד את חדר ההלבשה"). גיא לוזון כבר עם 7 משחקים ללא ניצחון, איך זה ייגמר? מדור השגרירים על התקופה הקשה של המאמן בצ'רלטון

עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: יורגן קלופ מגיע לליברפול

לפני 366 ימים בדיוק, ב-19 באוקטובר 2014, סטנדרד ליאז' ספגה הפסד ליגה שני ברציפות - 2:1 ביתי מול זולטה וארחם - ולאוהדיה נמאס. הם השליכו כסאות לכר הדשא עם סיום ההתמודדות ודרשו את ראשם של המאמן דאז, גיא לוזון ושל הבעלים הקודם, רולאן דושאטלה. זה הצליח. לוזון פוטר מליאז' ואילו דושאטלה מכר את הקבוצה בקיץ. עכשיו שניהם יחד בצ'רלטון, ושוב זה לא נראה טוב, אבל למזלו של לוזון האוהדים בוואלי מגלים כלפיו קצת יותר סבלנות. בינתיים.

הפתיחה של לוזון בליאז' הייתה לא פחות ממדהימה וכללה תשעה ניצחונות ליגה רצופים, שהציבו את הקבוצה במקום הראשון בליגה הבלגית. האוהדים חגגו, התקשורת החמיאה ולוזון היה ברקיע השביעי. בסופו של דבר איבד המאמן את המקום הראשון, אך קבוצתו סיימה כסגנית האלופה ועם כרטיס לליגת האלופות (הודחה בשלב הפלייאוף).

העונה השנייה של לוזון הייתה סיפור אחר לגמרי, וכשלושה חודשים לאחר פתיחתה הגיע ההפסד לווארחם, הכסאות, הפיטורים, החיפושים ובסופו של דבר גם החתימה בצ'רלטון בדרך לפרק חדש בקריירה.

עוד באותו נושא

לוזון לא מעוניין לשוב. בהתאחדות שוקלים: מנג'ר ומתחתיו צוות מאמנים

לכתבה המלאה
מאמן סטנדרד ליאז' גיא לוזון. GettyImages
סיים את תפקידו בליאז' לפני 366 ימים בדיוק. גיא לוזון בבלגיה/GettyImages
"זה מרגיש כאילו הוא איבד את חדר ההלבשה", הוסיף סטדמן. "הוא הולך על חבל דק והמשחקים הבאים יקבעו האם יישאר"

ההתחלה באנגליה לא הייתה קלה עבור לוזון, שהובס 5:0 במשחקו הראשון כמאמן צ'רלטון. למעשה, בחמשת המשחקים הראשונים שלו הוא כלל לא ניצח (שלושה הפסדים), אלא שאז הגיעה נקודת המפנה, כשלוזון רשם שבעה ניצחונות בתשעת המשחקים שלאחר מכן.

ואז הגיעה העונה השנייה באנגליה, שהזכירה מאוד את עונתו השנייה של המאמן בבלגיה. בהתחלה זה עוד היה נראה טוב, כשצ'רלטון פתחה ברגל ימין עם שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בארבעת המשחקים הראשונים. "אני מודה, גם אני הסתנוורתי מהפתיחה של צ'רלטון; גם אני נסחפתי עם הזרם", אמר העיתונאי האנגלי, אלכס סטדמן, המסקר את צ'רלטון עבור העיתון ואתר האינטרנט, "News Shopper".

מאמן צ'רלטון, גיא לוזון. GettyImages
פתח ברגל ימין. לוזון/GettyImages

אלא שאז משהו קרה. בשבעת משחקי הליגה הבאים צ'רלטון כלל לא ניצחה (חמישה הפסדים, שתי תוצאות תיקו). היא הידרדרה עד למקום ה-20 (מתוך 24 קבוצות) כשבאמתחתה עשר נקודות אחרי 11 מחזורים - שתיים יותר מלבולטון שנועלת את טבלת הצ'מפיונשיפ. לשם השוואה, למאמן הקודם של הקבוצה, בוב פיטרס הבלגי, היו שמונה נקודות יותר מאשר ללוזון בחודש אוקטובר אשתקד. את הבעלים זה לא ממש הרשים, ובינואר הוא נשלח הביתה.

אם היכולת החלשה לא הספיקה, הגיע המשחק מול קריסטל פאלאס, שהגביר עוד יותר את הכעס של אוהדי צ'רלטון כלפי מאמנם. המפגש מול פאלאס עבור אוהדי צ'רלטון הוא קדוש. דרבי רותח. משחק שהוגדר כחשוב ביותר עבור הקבוצה בשנים האחרונות, ולמרות שמדובר ביריבה מהפרמיירליג ועוד בגביע, השאיר המאמן שלושה משחקניו החשובים מחוץ לסגל. האוהדים כעסו מאוד לאחר ההפסד ליריבה השנואה, ורבים הפנו אצבע מאשימה כלפי לוזון בעקבות החלטתו.

"האוהדים איבדו אמון במאמנם לאחר ההפסד לפאלאס", כתב העיתונאי אל גורדון, בטור ל-"The Tilehurst End". "הוא טעה כשנתן לשחקנים החשובים לנוח דווקא במשחק כל כך חשוב עבור האוהדים. הם הבינו שאולי הוא לא מרגיש עבור הקבוצה את מה שהם מרגישים".

אוהדי צ'רלטון. GettyImages
זעמו על ההחלטה. אוהדי צ'רלטון/GettyImages

מה עוד חושבים על לוזון בתקשורת, מה באמת מרגישים האוהדים והאם באמת זמנו שאול?

אלכס סטדמן, כתב"News Shopper" האנגלי, שעוקב באופן יומיומי אחרי הקבוצה, אמר לוואלה! ספורט בנושא: "כולם מכירים את הבעלים של צ'רלטון, ולכן, אף אחד לא יופתע אם גיא יפוטר. למעשה, זה הפך לעניין שבשגרה עבורנו. אם גיא יעזוב - פשוט ימונה מאמן חמישי תחת דושאטלה".

למרות היכולת הרעה של הקבוצה בתקופה האחרונה, סטדמן, ששוחח עם לוזון מספר פעמים, התרשם לטובה מהמאמן הישראלי: "יש לו כריזמה. הוא מאוד נלהב ונורא נוח לדבר איתו. הוא תמיד מוכן להתראיין ולכן אנחנו מחבבים אותו בתקשורת. בנוסף, נראה שמאוד כואב לו אחרי הפסדים, יותר מלמאמנים אחרים שהיו כאן. כיף לראות את זה, במיוחד לאוהדים".

"גיא יודע איך להפוך את השחקנים שלו לממושמעים", סיכם סטדמן. "הוא אוהב לתת חופש לשחקנים שלו בחלק ההתקפי, למרות שלפעמים זה מרגיש כאילו ההתקפה כלל לא מאורגנת. בכל מקרה, אני חושב שהאוהדים מחבבים את גיא, למרות שמעולם לא שמענו את שמו כשהגיע לכאן. כמובן שיש לו חלק ברצף ההפסדים כי הוא המאמן, אבל אי אפשר להגיד שהוא האשם הבלעדי. הקבוצה סבלה ממכת פציעות קשה וממספר הרחקות שפגעו בתוכניות.

מאמן צ'רלטון, גיא לוזון. GettyImages
שומר על המשמעת. לוזון/GettyImages

הערב ב-21:45, בדיוק בזמן שמכבי תל אביב תפגוש את פורטו בשלב הבתים של ליגת האלופות, לוזון וצ'רלטון יארחו את פרסטון שנמצאת מתחת לקו האדום - בידיעה שהפסד נוסף, שישי בשמונה משחקים - עשוי לחרוץ את גורל המאמן. אבל מי יודע, ניצחון על היריבה מתחתית הליגה, יחד עם הצלחה גם במשחק הבא של הקבוצה מול ברנטפורד (נמצאת מקום אחד בלבד מעל צ'רלטון) ואולי רצף תשעת הניצחונות הרצופים שהשיג המאמן בליאז' עוד יחזור. לנו נותר רק לאחל בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully