וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומרים מהם עשוי כדור הזהב: ניימאר ואנטואן גריזמן במדור נבחרי השבוע

19.10.2015 / 7:20

ניימאר להטט עם רביעייה אדירה בהיעדרו של מסי, גריזמן חסר המעצורים דהר לגולאסו מול קבוצתו לשעבר. מדור נבחרי השבוע עם צמד הכוכבים שצפוי לקרוא תיגר על פרס כדור הזהב בשנים הבאות, וגם: הפתעת העונה באירופה והשערורייה הגדולה בבונדסליגה

one

בווידאו: השלושער של ראחים סטרלינג ב-1:5 של מנצ'סטר סיטי על בורנמות'

שחקן השבוע

ניימאר - ברצלונה

29 באוקטובר 2011 - רביעייה במדי סנטוס לרשת אתלטיקו פרנאנסה
14 באוקטובר 2014 - רביעייה במדי נבחרת ברזיל לרשת יפן
17 באוקטובר 2015 - רביעייה במדי ברצלונה לרשת ראיו וייקאנו

מסתבר שניימאר מאוד אוהב את חודש אוקטובר. בהיעדרו של ליאונל מסי הפצוע, ברצלונה צריכה שלואיס סוארס או ניימאר יעבירו הילוך ויספקו שערים גם עבור הארגנטינאי החסר. בשבת, ניימאר נענה לאתגר. הסופרסטאר הברזילאי השיג את ה"פוקר" הראשון שלו בליגה הספרדית, עם תצוגת תכלית שכללה ארבעה שערים תוך פחות מ-50 דקות, בישול אחד, סחיטת שני פנדלים אותם ניצל בעצמו (והגיע לו אחד נוסף) ועוד כמה להטוטי כדור קסומים שהותירו את הקהל בקאמפ נואו פעור פה.

ההופעה הזו, ככל הנראה הטובה ביותר של ניימאר מאז השלימה ברצלונה את עסקת הרכישה המסתורית שלו בקיץ 2013, הפכה אותו לברזילאי הראשון שכובש רביעייה בלה ליגה מאז 2004 (ז'וליו באפטיסטה) והציבה אותו בראש טבלת המבקיעים בספרד עם שמונה שערים בשבעה משחקים, לפני כריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה. על הדרך, הוא גם חלף על פני דמות אגדית כמו יוהאן קרויף, לו היו 60 שערים ב-180 משחקים במדי ברצלונה. ניימאר כבר עם 62, ב-101 הופעות בלבד. בעונה שעברה היו לו 22 שערי ליגה, כך שאם ימשיך בקצב הזה נכון לו שדרוג נוסף. אולי לעבר קריאת תיגר רצינית על כדור הזהב. והוא רק בן 23.

היכולת הפנטסטית של ניימאר החזירה את התקשורת הקטלאנית לעסוק בהארכת החוזה שלו, עליה עומלים בתקופה האחרונה ראשי ברצלונה. פריס סן ז'רמן סימנה את הכוכב הברזילאי למקרה שלא תצליח לרכוש את כריסטיאנו רונאלדו בקיץ הבא, ולברצלונה אין כל כוונה לאפשר למהלך כזה לצאת אל הפועל. "אל תדאגו, אני אחדש את החוזה שלי בקבוצה", הבטיח ניימאר בסיום הערב הגדול שלו. "המגעים לחידוש החוזה בעיצומם, אני מתכוון להישאר עוד שנים רבות בברצלונה". האם הוא ייכנס לנעליו של מסי כמו שהארגנטינאי נכנס לנעליו של רונאלדיניו ויירש אותו גם עם זכייה בכדור הזהב ביום מן הימים? משחקים כמו זה מול ראיו, מוכיחים שזו בהחלט אפשרות ריאלית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ניימאר שחקן ברצלונה. רויטרס
אוהב את חודש אוקטובר. ניימאר/רויטרס

מאמן השבוע

סטפן מולן - אנז'ה

תקדים ארל-אביניון הדאיג במהלך הקיץ את כל העולות החדשות לליגה הבכירה בצרפת. לפני חמש שנים, הקבוצה המאוחדת הזו סיימה את עונת הבכורה שלה עם 20 נקודות, ירדה מיד ולאחרונה גם התפרקה. את שתי הקבוצות שעלו מהמקומות הראשונים - טרואה (4 נקודות במקום הלפני אחרון) וגאזלק אז'קסיו (3 נקודות במקום האחרון) - רף 20 הנקודות ימשיך לאתגר. העולה השלישית, אנז'ה, דילגה מעליו בצורה סנסציונית כבר במחזור ה-10. בעונת החזרה שלה לליג 1 אחרי 21 שנים, אנז'ה ניצבת במקום השני המפתיע, כשרק האלופה פריס סן ז'רמן מקדימה אותה. ועל פתיחת העונה הקסומה הזו חתום הטריו שמחזיק את המועדון: הנשיא סעיד שבאן, המנהל הספורטיבי אוליבייה פיקו והמאמן סטפן מולן.

שבאן הגיע למועדון ב-2011, ומאז עבד עם אותו מנהל ספורטיבי ואותו מאמן. יחד הם התגברו על אכזבות בליגת המשנה, יחד חגגו את הקאמבק לבמה המרכזית של צרפת בעונה שעברה. עוד לפני סיום העונה, הצוות הזה הכין רשימת רכש למקרה של עלייה ורשימה נוספת למקרה של הישארות. הכול מאורגן. מסע הרכש כלל 12 שחקנים - רובם מהליגה השנייה וכולם ללא צורך בדמי העברה. מולן, ששיחק במדי אנז'ה בסוף שנות ה-80', נדרש לחבר בין החדש לקיים. המאמן בן ה-48 קודם ב-2011 על ידי הנשיא החדש מעמדת מאמן קבוצת המילואים לתפקיד הראשי בקבוצה הבכירה. אחרי שלוש שנים במרכז הטבלה, הסגנון ההגנתי והקשוח שלו התגבש, ובעונה שעברה מאזן של 30 שערי חובה הוביל את אנז'ה לליג 1.

ההגנה המשיכה להיות מילת המפתח גם בליגה הבכירה, כשאליה הצטרפה המנטרה של מולן: "אנחנו צריכים להיות אלופי צרפת ברוח לחימה". בינתיים, התואר הזה שלהם ללא צל של ספק. אנז'ה ספגה עד כה שישה שערים בלבד ב-10 מחזורים (ההגנה השלישית בטיבה בליגה) וניצחה גם בסטאד ולודרום של מארסיי. "זו קבוצה שמתמקדת קודם כל באיך לא לספוג", אמר קלוד פואל, מאמן ניס, אחרי שלא הצליח לנצח את היריבה העיקשת. "הם מאורגנים, מתגוננים נהדר ושומרים על העקרונות שלהם". פרט להפסד היחיד שלה, מול לוריין במחזור החמישי, העולה החדשה פיגרה העונה רק למשך שלוש דקות. מול טולוז בשבת. זה נגמר עם מהפך מהיר ועוד ניצחון חוץ. "מועמדים לאליפות? זה הזוי שאתם בכלל שואלים שאלה כזו", צחקק מולן בסיום המשחק. "אנחנו עדיין מועמדים לירידה. נקלענו לפיגור ראשון העונה והשחקנים ידעו להגיב בצורה נפלאה. כל מה שקורה כאן הוא לא פחות ממדהים. אנחנו בעיצומו של חלום".

סטפן מולן מאמן אנז'ה. רויטרס
"מועמדים לאליפות? אנחנו עדיין מועמדים לירידה". סטפן מולן/רויטרס

פלופ השבוע

צוות השיפוט במשחק בין קלן להאנובר

"אם 48,700 צופים ראו את זה, גם ארבעת השופטים היו צריכים להבחין במקרה. מרתיח שקיבלנו שופט כדוריד, מסרו את תודתנו להתאחדות הכדורגל הגרמנית". הטרוניות הלא אופייניות הללו שייכות ליורג שמטקה, המנהל הספורטיבי של קלן, שקופחה בצורה מובהקת על ידי השופט בסטיאן דנקרט ועוזריו. בדקה ה-38, כדור קרן של האנובר הגיע לפתחו של הקשר הדני לאון אנדראסן, שממטר דחק פנימה את שער הניצחון. מה הבעיה? שאת הדחיקה הזו הוא עשה עם היד. השוער טימו הורן, שהדף את הכדור לעבר אנדראסן, סימן מיד לנגיעת יד והיה משוכנע שיקבל את השריקה. כך גם חבריו, אוהדיו ולמען האמת גם אנדראסן. "עשיתי תנועה לעבר הכדור, הכול קרה מאוד מהר", הודה כובש השער הלא-חוקי. "הייתה נגיעת יד ברורה, לא הבנתי איך לא הגיעה השריקה". האנובר עלתה מעל הקו האדום בבונדסליגה, בזכות אירוע שבסיום העונה עוד עשוי להתברר כזה שהכריע את זהות אחת היורדות.

שחקני האנובר חוגגים אחרי שער מול קלן. GettyImages
כולם ראו, חוץ מצוות השיפוט. טימו הורן מסמן, שחקני האנובר חוגגים/GettyImages

מהלך השבוע

אנטואן גריזמן דוהר וכובש מול האקסית ריאל סוסיאדד

כשהיה ילד, אנטואן גריזמן נדחה על ידי האקדמיה של ליון, הקבוצה אותה אהד, ונתקל בסירוב גם כשפנה למחלקות נוער נוספות בצרפת. בכל מקום שמע שהוא "קטן מדי, חלש מדי ולא מספיק מהיר". בסופו של דבר הוא חצה את הגבול והצטרף כנער לריאל סוסיאדד. הבאסקים זיהו את הפוטנציאל של הצרפתי הקטנטן, ליטשו אותו והפכו אותו למפלצת התקפית במונחי הליגה הספרדית. אתמול (ראשון) המפלצת הזו שיחרה לטרף גם באנואטה, עם ביצוע ששם ללעג את כל מי שטען מתישהו שגריזמן לא מספיק מהיר. כוכב אתלטיקו מדריד דהר במהירות שיא ממחצית המגרש בדקה התשיעית, השאיר אבק לשלושה שחקנים שניסו ללא הצלחה לעמוד בדרכו וסיים את הספרינט הנדיר עם צ'יפ אלגנטי ברגל שמאל מעל השוער. גולאסו כזה חובה לחגוג, אבל גריזמן לא שכח מי הקבוצה שנתנה לו את ההזדמנות כשאף אחד אחר לא האמין בו. התשואות הרמות של הקהל הביתי כאשר הוחלף, הוכיחו שהרגש הדדי.

אנטואן גריזמן  שחקן אתלטיקו מדריד. AP
לא חגג מול הקבוצה שבנתה אותו. אנטואן גריזמן/AP

ה-11 של השבוע

שוער: סימון מיניולה (ליברפול) - הציל את יורגן קלופ מהפסד בבכורה
מגן ימני: סרז' אורייה (פריס סן ז'רמן) - עוד בישול לאוסף
בלם: מתיו בודמר (ניס) - בקבוצה כזו אטרקטיבית, גם הבלמים נהנים
בלם: מודיבו דיאקיטה (פרוזינונה) - העולה החדשה נכנסת לעניינים
מגן שמאלי: אוסקר ונדט (בורוסיה מנשנגלדבאך) - מעורבות בשני שערים ובדהירה של הקבוצה
קשר: מרקו אסנסיו (אספניול) - היהלום של ריאל נצץ עם שלושה בישולים
קשר: ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי) - לא רק קון אגוארו מסוגל לכבוש שלושער
קשר: ג'ורג'יניו ויינאלדום (ניוקאסל) - ההולנדי השני בתולדות הפרמיירליג עם רביעייה
חלוץ: מקס קרוזה (וולפסבורג) - איזו דרך לשבור בצורת ארוכה
חלוץ: ג'יימי ורדי (לסטר סיטי) - בכושר מטורף, הבקיע לבדו יותר מכל ליברפול
חלוץ: ניימאר (ברצלונה) - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: ג'ו קול, זוכרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully