וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשאיר את ווילי: חידת וויליאם סוארס בהפועל באר שבע

19.10.2015 / 14:00

כמעט שש שנים עברו מאז העסקה התמוהה של ברקת וקוריס, אבל היום בבאר שבע מבינים: השתלם מאוד לרכוש את וויליאם סוארס. בפעם הראשונה אחרי שלוש שנים סוארס קיבל בעיטה מההרכב, אבל כל זה לא מונע ממנו לשחק פצוע, לחשוב על אזרחות וגם על פרישה במדי הקבוצה

one

בווידאו: ה-0:4 של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים, בו וויליאם סוארס כבש את הראשון

בינואר 2010 רשם ירון קוריס את עסקת חייו. הוא הצליח להעביר את הבלם הברזילאי וויליאם סוארס להפועל באר שבע תמורת חצי מיליון דולר וקיבל גם את הבלם הצ'כי שלה, פאבל פרגל. העסקה הזאת עוררה גיחוך בקרב לא מעט אנשי כדורגל בישראל. "ברקת שילמה סכום עתק תמורת בלם, שלא היית בטוח שהוא יכול לשדרג אותה. אנשים תפסו את הראש ושאלו את עצמם: למה?". על פי השמועות אז, ברקת העלתה את המחיר ששילמה תמורת סוארס לאחר שהבינה כי הפועל תל אביב הציעה יותר. מאוחר יותר התברר לה כי הפועל תל אביב לא באמת רצתה לרכוש אותו וגורמים במועדון העלו חשש ש"ברקת נעקצה". אלא שהעוקץ הזה הסתיים, לפחות מבחינתה, בצורה חלומית. סוארס הפך לאחד מהעוגנים המרכזיים של הפועל באר שבע, ואחרי כמעט שש שנים במדי הקבוצה היא מוכנה לשלם עבורו אחוזי מס כפולים.

בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע (20:55, ערוץ 1): סוארס יפתח בהרכב

שחקן הפועל באר שבע וויליאם סוארס. קובי אליהו
יצליח להסתובב מול בית"ר? וויליאם סוארס/קובי אליהו

ההתחלה לא הייתה טובה. סוארס לא שמר על יציבות, אבל ברקת מיהרה לחדש איתו את ההסכם שוב ולא רצתה למכור. בבאר שבע סיפרו כי ההתעקשות שלה על סוארס הייתה בעיקר משום שוויתור עליו היה מכתיר את רכישתו כאחת העסקאות הכושלות של השנים האחרונות. אלא שבסופו של דבר סוארס הפך לבן בית ואולי לאחד השחקנים הדומיננטיים בליגת העל. "אלונה פנתה אליי ושאלה אותי מה דעתי", מספר המאמן דאז, גיא עזורי. היא אמרה לי: 'תחשוב, כי העסקה לא פשוטה, אנחנו צריכים לוותר על בלם והרבה כסף'. אמרתי לה שזו עסקה מצוינת לטווח הארוך, שהוא יעזור לנו כבלם וכקשר אחורי כי יש לו איכויות מצוינות לליגה שלנו".

לסוארס יש לא מעט מעלות שלא כולם מכירים. הוא אוהב לשחק כשהוא כשיר, אבל עוד יותר אוהב לעלות כשהוא פצוע. נשמע מוזר? אז זהו, שלא אצל הברזילאי. בהפועל באר שבע דיווחו לנו על מספר מקרים בהם עלה לשחק בהרכב למרות איסור מפורש של הצוות הרפואי. "לפעמים חשבנו שהוא פשוט השתגע. אחרי משחק גביע מול ראשון לציון הוא שבר את הגולגולת, אנשים חשבו שהוא לא יחזור מזה, מינימום יחזור בעונה הבאה. ומה קרה בסוף? הוא חזר באותה עונה, מוקדם מהצפוי. כשרצינו לקבוע תור כדי להיפגש עם רופא מומחה לגבי המסיכה, הוא השיב שהוא לא צריך אותה", נזכרו השבוע בבאר שבע. אבל זאת לא התכונה היחידה שבגללה סוארס שורד. בשנים האחרונות הוא הפך למנהיג השקט של הקבוצה בחדר ההלבשה. מעולם לא נרשם עימות משמעותי בינו לבין שחקן מהקבוצה, הוא מסרב להתראיין ושוקל להתאזרח.

לאחרונה הציעו לו בהפועל באר שבע להתחיל בתהליך שיכול לקחת מספר שנים, אבל סוארס מבין שהביורוקרטיה הישראלית תאפשר לו לקבל אזרחות קצת אחרי הפרישה.
"סוארס שווה כל סנט שהשקענו בו", קובע אסי רחמים, המנכ"ל אצלו הוא חתום על חוזה שמסתיים בקיץ 2017. "הוא אחד הזרים הטובים שיש בישראל. מקצוען אמיתי, שחקן איכותי מאוד ואישיות מדהימה. אנחנו שמחים על כל יום שהוא איתנו. אם הוא יפרוש במדי הפועל באר שבע? הכול יכול להיות. נקבל את ההחלטה תוך כדי תנועה".

וויליאם סוארס הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אלישע לוי נתן לו את סרט הקפטן. וויליאם סוארס/ברני ארדוב

סוארס, כמה שזה יישמע מוזר, נחשב לסמל בעיני רבים מאוהדי באר שבע. "הוא עדיין לא מגמאדוב, ששיחק קריירה שלמה אצל קבוצה אחרת, אבל העביר כאן את מרבית שנותיו, אז אין סיבה שלא יסיים כאן את הקריירה", אומרים במועדון. אסי רחמים מעיד ש"העברית עדיין לא מושלמת אבל טובה, אם כי את השיחות התכופות שלנו אנחנו מנהלים בעברית. הוא דואג היום להתאקלמות המהירה של כל זר שמגיע לכאן. אז נכון, הוא בתקופה פחות טובה, אבל הוא מקבל הערכה רבה ואנחנו לוקחים את זה בפרופורציות. זה רק עניין של זמן עד שיחזור לעצמו".

הדברים האלה של המנכ"ל מחזירים אותנו קצת אחורה. בבאר שבע כבר לא מזהים את הכדורגלן שהיה כאן בשנתיים האחרונות, אלא ירידה משמעותית בכושרו. עניין של גיל? סוארס עדיין לא בן 31, אבל הטעות האחרונה במשחק נגד הפועל עכו היא רק אחת מתוך סדרה של אי יציבות העונה, שמתבטאת בחוסר ביטחון שהוא מקרין לשאר שחקני ההגנה. במחזור האחרון קרה אירוע די נדיר: סוארס ירד לספסל אחרי תקופה ארוכה.

כמה ארוכה? סוארס פתח בכל המשחקים העונה, ובעונה שעברה לא עלה במשחק אחד מהספסל. ב-34 משחקים הוא פתח בהרכב, והחמיץ שניים בגלל הרחקות. למעשה, הפעם האחרונה בה נכנס כמחליף הייתה בדצמבר 2012, לפני כמעט שלוש שנים, במשחק גביע הטוטו מול קרית שמונה. בליגה זה קרה עשרה חודשים קודם. "בכר כעס מאוד אחרי הטעות שהוא עשה נגד עכו. אתה שואל אותי האם זה המקום להוריד שחקן לספסל בגלל טעות אחת? ממש לא. אם זאת הייתה טעות אחת, הוא היה מוותר. אבל נראה לי שבכר לא אהב את היכולת שלו עוד קודם", העריך שחקן בקבוצה. אסי רחמים מדגיש ש"נכון שהוא בתקופה כזאת, אבל הוא לא מוריד את הרגל מהגז, ואנחנו פה כדי לעזור לו לעבור את זה".

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
כעס על הטעות נגד עכו. ברק בכר/קובי אליהו

את מה שאירע בנובמבר 2012 בבאר שבע מתקשים לשכוח עד היום. ביום השני למבצע "עמוד ענן", פנה סוארס לרחמים וביקש לעזוב, אחרי שכבר עזב את אזור הדרום והשתכן במלון בתל אביב. "האזעקה בגוש דן הכריעה אותו. האמת היא שזה יותר אשתו", נזכרים בבאר שבע. סוארס אמר אז ש"המשפחה שלי רוצה אותי לידה", ונעדר מהאימון אחרי שלקה בחרדה. "אחרי החיסול של אחמד ג'עברי היינו בטוחים שסוארס יברח מפה. הוא היה על מזוודות", סיפר שחקן ששיחק אותו באותה תקופה. "אבל אז העניינים נרגעו, והוא חזר. מזל שחזר".

בבאר שבע מבינים שלאשתו של סוארס יש משקל רב בהחלטות שמקבל השחקן. בפגרה האחרונה הקפידה הקבוצה שישהה זמן רב לצד אשתו שמפעילה עסק עצמאי בפורטו, וסוארס שוב הפתיע. "כשהוא חזר לכאן הבנו שהוא עבד קשה גם בפגרה. פשוט מקצוען", סיפרו במועדון. רחמים הוסיף: "נושא האזרוח כל הזמן עולה ויורד מהפרק. החלטנו שברגע שווילי יאשר, נגיש את הבקשה. זאת רק החלטה שלנו. אנחנו את ההחלטה שלנו כבר קיבלנו". המשכורת של סוארס, תתפלאו, היא אחת הגבוהות בקבוצה. מרכיב המיסוי תורם להחלטה, ומשכורת הברוטו שלו בהסכם שהושג עם סוכנו אבי נימני, מבלי להחשיב את הבונוסים שמקבל הקפטן - גבוהה יותר משל אליניב ברדה ובטח משל שאר הזרים (נימני הביא גם את הובאן, שהוא השחקן הבכיר היחיד שבאר שבע טרם החתימה לעונה הבאה).

"בלי קשר למה שקורה עכשיו, הוא באמת אחד העוגנים המרכזיים בקבוצות שלי", מסביר אלישע לוי, שבתקופה מסוימת דאג להעניק לו את סרט הקפטן. "הוא היה שילוב של הכול – גם שחקן מאוד טוב, יש לו גם כישרון והוא אתלט נהדר, גם האופי מאוד טוב. סוארס יודע לעמוד בלחץ, סוג של מנהיג שקט שמחויב כל הזמן. למה בחרתי שהוא יהיה הקפטן כשברדה ואילוז לא משחקים? בגלל כל התכונות שהזכרתי. מעולם לא שמעתי אותו מתבכיין".

"אין לי ספק שמהר מאוד נראה אותו משחק. אני לא קובע את ההרכב, אבל אולי כבר הערב", קובע אסי רחמים. "הירידה ברמת המשחק לא נובעת מהגיל, בטוח שלא", מסכם עזורי. "הוא בן 30, באירופה הוא אמור להיות בשיא הכושר שלו. הוא בתקופה פחות טובה, לא קרה שום דבר. הוא עוד יעזור לבאר שבע, כי לליגה שלנו הוא מאוד איכותי. בסופו של דבר, אתה מבין שההשקעה היא, ולא משנה כמה אלונה שילמה עליו, השתלמה".

וויליאם סוארס באימון הפועל באר שבע לקראת המשחק מול תון במוקדמות הליגה האירופית. קובי אליהו
שכר גבוה יותר מכל הזרים. וויליאם סוארס עם אובידיו הובאן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully