וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומ"ץ למבקר המדינה: "לבדוק תרומה בעייתית שקיבל איגוד הכדורסל"

18.10.2015 / 12:23

איל ההון דניאל אברהמס הודיע כי יתרום חמישה מיליון שקלים לקידום הענף, ובתנועה תוקפים את חלקו של אהוד אולמרט בהסכם ואת קשריו עימו. האיגוד בתגובה: "התרומה ניתנה בניקיון כפיים לקירוב לבבות"

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מרום שפיצר

האם איגוד הכדורסל עומד בפני הסתבכות נוספת עם קבלת תרומה בעייתית? לפני שלושה ימים התגאו בשדרות יהודית בהסכם שחתמו עם איל ההון דניאל אברהמס. "הנדבן היהודי-אמריקאי", נכתב בהודעת האיגוד, "יתרום חמישה מיליון שקלים בחמש השנים הבאות", ובהמשך סופר כי מי שתיווך בין הגורמים היה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

אלא שהבוקר (ראשון) פנתה תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את הנושא. "הקשרים הבעייתיים בין אולמרט לאברהמס נחקרו בשעתו במשטרה ונבדקו במשרד מבקר המדינה בכמה מסלולים", טען יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, במכתבו לשופט בדימוס יוסף שפירא.

"אברהמס היה האיש שקנה בשעתו את ביתו הפרטי של אולמרט בירושלים, במחיר מופקע שעורר תעיות וחשדות; אולמרט פעל בשעתו כדי שאברהמס ירכוש את מניותיה של ממשלת ישראל בבנק לאומי במסגרת עסקה לא כשרה; ובמהלך משפטה של מנהלת לשכתו של אולמרט, שולה זקן, שהואשמה בקבלת שוחד, התברר שאברהמס היה בין אלה שמימנו את הגנתה המשפטית".

אבנרי ציין גם כי היועצת המשפטית של האיגוד, עו"ד רונית אמיר-יניב, הייתה מעורבת בקבלת התרומה והוסיף שהיא "נחשבת כבעלת קשרים עם אולמרט והייתה אמורה לגלות רגישות לתרומה זו".

עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
יו"ר האיגוד עמירם הלוי/יוסי ציפקיס

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "מוזר וחבל בעינינו, שגורמים שלא תרמו יותר מדי לענף הכדורסל בארץ ולספורט בכלל, מלינים על תרומה שניתנה בניקיון כפיים ממטרות טובות וראויות לקידום הכדורסל בארץ ולקירוב לבבות, כששום גורם לא מקבל עמלה או טובת הנאה מתרומה זו. אנו מזמינים כל גורם בודק או מבקר לבדוק את התרומה וכל נושא אחר באיגוד הכדורסל שפועל בשקיפות מלאה".

אברהמס הסביר בשבוע שעבר את תרומתו בכך ש"הנהלת איגוד הכדורסל עושה עבודה חשובה מאין כמוה לקידום הכדורסל בישראל. ספורט הוא דרך יעילה ונפלאה לקירוב לבבות ולהגברת שיתוף הפעולה בין יהודים וערבים, במיוחד בימים קשים אלה".

באיגוד התייחסו לחלקו של אולמרט מבעוד מועד, ובהודעה על התרומה נאמר כי "אולמרט יזם את התרומה בהתנדבות מוחלטת ובלא לקבל שום תמורה, רק בזכות היותו חובב ספורט ידוע וכביטוי תמיכה בתהליך השלום ובנבחרות ישראל בכל הגילאים".

שמו של איגוד הכדורסל נקשר לפני פחות משנה בתרומה לא חוקית בפרשת החשדות לשחיתות במפלגת ישראל ביתנו. במסגרת החקירה בעניין זה, נבדק כיצד "נעלמו" 100 אלף שקלים שהועברו לאיגוד באמצעות סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully