וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרייטד: על חוסר ההערכה של לואי ואן חאל כלפי אנדר הררה

18.10.2015 / 9:38

אנדר הררה סחף את מנצ'סטר יונייטד לניצחון מוחץ על אברטון והוכיח שוב שהוא השחקן המתאים ביותר לעמדת הפליימייקר. האם זה יספיק כדי לשכנע סוף כל סוף את לואי ואן חאל? אם לא, ברצלונה כבר מחכה לו

one

בשבוע שעבר פורסמו בקטאלוניה דיווחים לפיהם ברצלונה מעוניינת להחתים את אנדר הררה כבר בינואר. עבור אוהדי מנצ'סטר יונייטד, האפשרות הזו כלל לא מתקבלת על הדעת, והם מעולם לא הבינו מדוע מתעקש לואי ואן חאל להושיב את הקשר הבאסקי על הספסל פעם אחר פעם. אתמול הם קיבלו הוכחה נחרצת לצדקתם – הררה פתח בהרכב חדשני של השדים האדומים בגודיסון פארק, כבש ובישל בניצחון 0:3, ובאופן כללי ניהל נהדר את המשחק שלא הותיר ליריבה סיכוי. ההישג הזה משמעותי אף יותר אם לוקחים בחשבון כי השדים האדומים הפסידו בשלושת הביקורים הקודמים אצל אברטון מבלי למצוא את הרשת, והיו זקוקים נואשות לתוצאה חיובית אחרי התבוסה לארסנל לפני היציאה לפגרת הנבחרות.

אז הררה סיפק את התשובה, אבל הוא נותר צנוע. "זו הדרך בה אנחנו מגיבים להפסד, ואני מאושר", הוא הכריז, על אף שכלל לא היה שותף לפיאסקו באיצטדיון האמירויות. למען הדיוק, הבאסקי לא היה כשיר לחלוטין לפני שבועיים, אבל זה לא משנה את העובדה הפשוטה – המאמן ההולנדי עדיין לא מוכן לסמוך עליו. יונייטד רכשה את הררה תמורת 37 מיליון יורו בקיץ שעבר, אולם הוא לא היה הבחירה האישית של ואן חאל, והשדים האדומים ניסו להביאו לאולד טראפורד עוד ב-2013. האוהדים מתים על הקשר, והוא בדרך כלל לא מאכזב אותם, אבל מקומו בהרכב רחוק מאוד מלהיות מובטח, ותחילת העונה הנוכחית רק הדגישה זאת.

הצרות החלו במשחק המפורסם בלסטר בספטמבר לפני שנה, בו ספגה יונייטד ארבעה שערים תוך 20 דקות והפסידה 5:3. ואן חאל הפיל חלק מהתיק על הררה, שנפצע כעבור שבוע, וכאשר חזר גילה שההולנדי לא ממש בונה עליו. במשך חודשים ארוכים עד פברואר שולב פעמיים בלבד בהרכב בפרמיירליג, התייבש על הספסל, וראה את יונייטד מציגה כדורגל לא יצירתי במיוחד. "אני צריך להשוות אותו לשחקנים כמו וויין רוני וחואן מאטה, והוא עדיין לא ברמה שלהם", הסביר אז ואן חאל.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, אנדר הררה. AP
בדרך כלל לא מאכזב. אנדר הררה/AP

סקולס מפרגן ליורש

ואולם, התברר שמאטה משחק טוב הרבה יותר דווקא כאשר הררה נמצא לצידו. הבאסקי שב להרכב בפברואר, כמעט בלית ברירה, הבקיע נגד סוונסי, יצר שיתוף פעולה מצוין עם חברו הספרדי, ויונייטד יצאה לרצף נצחונות כאשר הוא היה בהרכב. האוהדים זעמו כשהמאמן בחר להחליף את הררה במחצית במשחק הגביע מול ארסנל באולד טראפורד, שהסתיים בהדחה. לעומת זאת, כאשר הספרדי היה על המגרש, הביסו השדים האדומים את טוטנהאם, גברו באנפילד על ליברפול משער של מאטה וכיסחו ללא תנאי את מנצ'סטר סיטי בדרבי, 2:4.
שבועיים אחרי החגיגה, הכריז פול סקולס: "הררה הוא שחקן הרכש שהרשים אותי יותר מכולם. לקח לו זמן להסתגל, אבל הוא משחק כדורגל מצוין עכשיו. הוא מהווה תוספת כוח משמעותית לקבוצה, ואני מקווה שיוכל רק להשתפר מכאן". למעשה, רבים הישוו את הררה לסקולס, שהותיר נעליים גדולות מאוד אחרי פרישתו. כמו הג'ינג'י האגדי, הבאסקי הוא לא שחקן פיזי במיוחד, אך הנחישות שלו לא יודעת גבול, והוא משלב נכונות להילחם על כל כדור עם טכניקה מצוינת וראיית משחק. האם נמצא היורש?

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אנדר הררה שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג שער. רויטרס
היורש לסקולס? אנדר הררה/רויטרס

ואן חאל מעדיף חלוץ כפליימייקר

לו הייתם שואלים את ואן חאל, התשובה היתה שלילית. אחרי שסיים את העונה שעברה על הגל, קיווה הררה להפוך לשחקן מפתח ב-2015/16. במקום זאת, הוא ראה את המועדון מבצע רכש מסיבי דווקא בקישור המרכזי, ומשלם הון עתק תמורת מורגן שניידרלין ובסטיאן שוויינשטגייר. בעוד ואן חאל מחפש את הנוסחא הנכונה, הוא היה בטוח שהיא לא כוללת את הררה. במחזור הראשון, נגד טוטנהאם, צוותו מייקל קאריק ושניידרלין בקישור האחורי, וממפיס דפאי נוסה כפליימייקר. התוצאות לא היו מזהירות בלשון המעטה, ובמחזור השני, נגד אסטון וילה, הוסט ההולנדי לתפקידו הטבעי באגף. מה רבה היתה התדהמה כאשר התברר כי את מקומו כעושה משחק תפס עדנאן ינוזאי.

"בעמדת הפליימייקר, אני מעדיף חלוץ שני ולא קשר שלישי", סיפק ואן חאל הסבר מעט תמוה להחלטה. הוא הלך רחוק יותר עם הקונספציה אחרי ההחתמה הסנסציונית של אנתוני מרסיאל, כאשר הצרפתי שולב כחלוץ חוד, ורוני הפך לעושה משחק. במצב כזה, בעוד קאריק, שווינשטייגר ושניידרלין מתופקדים ברוטציה בקישור המרכזי, לא היה להררה סיכוי, על אף הצטיינותו בניצחון על ליברפול, בו הוא אפילו כבש בפנדל לראשונה בחייו בהנחיית ואן חאל.

מאמן מנצ'סטר יונייטד, לואי ואן חאל. GettyImages
הניסוי לא הצליח. ואן חאל/GettyImages

ממפיס על הספסל – כולם מרוויחים

הגאולה הגיעה מכיוון לא צפוי. ממפיס, שדעך בשבועות האחרונים, הפגין יכולת ירודה והתנהל כאילו הוא הכוכב הגדול של הקבוצה, עורר את זעמו של המאמן. ואן חאל החליט שבן ארצו זקוק לסדרת חינוך, וסיפסל אותו אתמול לראשונה מאז תחילת העונה. כתוצאה מכך, הוזז מרסיאל לאגף השמאלי, רוני חזר להיות החלוץ המרכזי, והבאסקי נכנס שמח ומאושר לתפקיד האהוב עליו כשמאטה לימינו.

התוצאה היתה מצוינת מבחינת כל המעורבים. הצרפתי מרגיש נוח יותר משמאל, שם הוא יכול לנצל את המהירות המסחררת שלו. רוני כבש את שערו הראשון בגודיסון פארק מאז 2007, ושבר את לבבות האוהדים הכחולים דווקא ביום הטרגי בו התאבלה אברטון על מותו בטרם עת של גדול שחקניה ומאמניה הווארד קנדל. שניידרלין ושוויינשטייגר עשו עבודה טובה בקישור ולא נתנו למארחת לפתח את המשחק. מעל כולם זהר הררה, שחיבר את כל חלקי הקבוצה, דייק ב-93 אחוזים ממסירותיו, ואפילו היה זריז מספיק כדי לנגוח את שער השדה הראשון שלו העונה.

שילוב הלחימה הבריטית עם טכניקה לטינית אופייני מאוד לבאסקים. כך הם משחקים באתלטיק בילבאו מאז ומתמיד, והררה למד זאת היטב בשלוש שנותיו בסן מאמס. "מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה לוחמת העונה. עכשיו אנחנו נוסעים לרוסיה כדי להילחם שוב", הוא הצהיר אחרי שריקת הסיום, כשהוא מתכוון למשחק הקריטי בליגת האלופות מול צסק"א מוסקבה ביום רביעי.

מורגן שניידרלין שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג. רויטרס
עבודה טובה בקישור. שניידרלין/רויטרס

חלום יורו 2016 עדיין חי

האם נמצא המתכון להרכב הראשון האופטימלי? האם פירוש הדבר הוא ספסולו המתמשך של ממפיס? ההתמודדות מול קבוצתו של לאוניד סלוצקי עשויה לשפוך אור על הסוגיה, ואצל המנג'ר הססגוני קשה לחזות את העתיד. "יהיה קשה מאוד להוריד את הררה לספסל אחרי משחק כזה", אמר ואן חאל אתמול, והוסיף מיד: "אבל אני מסוגל לעשות את זה".

אם יעז ההולנדי לתסכל שוב את הבאסקי אחרי ההצגה, הוא יעורר את זעמם של האוהדים. החיבור בין היציעים להררה מצוין, והקשר עצמו אמר פעם: "אני מאוהב באוהדים שלנו, ואשמח לנסוע איתם פעם למשחק חוץ". מבחינתו, הקריירה באולד טראפורד רק מתחילה, והוא יכול להישאר במנצ'סטר לשנים ארוכות. הבעיה היא שהררה כבר בן 26, ועדיין אין לו אפילו הופעה אחת בנבחרת ספרד. השתתפות ביורו 2016 היא שאיפה מוצהרת, וכדי שיהיה לו סיכוי אצל ויסנטה דל בוסקה, הוא חייב לככב על בסיס שבועי – או לעבור לברצלונה, ממנה הדרך לסגל הספרדי תהיה קלה הרבה יותר. לכן, אם עד ינואר ימצא את עצמו הררה שוב על הספסל, אופציית קאמפ נואו תהיה ריאלית הרבה יותר. המפתחות נמצאים אצל ואן חאל, והוא צריך להתגבר על הרתיעה כדי לבנות את המשחק של יונייטד סביב הקשר המתאים ביותר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully