וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט? השוער! מדור ה-11 של השבת על הסיבות להפסד מכבי פתח תקוה

גרינפלד אמנם קיפח את מכבי פתח תקוה, אבל מכבי תל אביב ניצחה בגלל שבמשך תשע דקות המלאבסים לא הצליחו לאיים על הכפפות של טל בן חיים. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: הסטטוס-קוו שפוגע בהפועל תל אביב, המניה העולה של גוטמן והאמון הלא ברור בקובארז'

one

בווידאו: טל בן חיים לא מאותגר בין הקורות

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

1. תשע דקות מבלי לאיים על השער של טב"ח

ההנחיות לגבי נגיעת יד ברחבה השתנו והרבה נגיעות יד כבר אינן עבירות יד, אבל זו של איתן טיבי, לדברי אדם שמבין, מצדיקה שריקה לפנדל. עוד לדברי מישהו שמבין, ההכשלה על טל בן חיים2 היא גם מקרה לא פשוט, אבל כמו במקרה הקודם, שריקה זו אופציה טובה מאוד.

יש משהו באוראל גרינפלד. המקרים הבעייתיים נדבקים בו, כך נראה. וזה לא 'פספוס' ראשון שהיטיב עם מכבי תל אביב. ונכון, אם שני הפנדלים הם '70% פנדל', כולנו מצפים לאחידות, שלא היה גם במקרה חיימוב והפנדלים ב"אלוף האלופים". ועדיין - קיפוח שיפוט נהיה אליבי ארור, כסת"ח של מפסידות. גרינפלד לא שרק לפנדל? מכבי ניצחה. אדום מוקדם בבלומפילד? הפועל התפרקה.

גיא מלמד, לא גרינפלד, החמיץ ממטר בפתיחת המשחק במושבה. כליבאת לא הרשית באחד אל אחד מול ליפשיץ. ויותר מכל - בדקה ה-87 שוער מכבי הורחק. טל בן חיים2 (ייני מרשה?) נכנס לשער. את הבעיטה החופשית טב"ח הדף ברגליו - להראות עד כמה מוזר לשחקן להיכנס אל בין הקורות במהלך משחק.

ומאז, במשך תשע דקות, מכבי פתח תקוה איימה אפס פעמים על שערה של מכבי תל אביב.

טל בן חיים החלוץ בשער של מכבי תל אביב עם דור מיכה אבי ריקן חוגגים. ברני ארדוב
אפס איומים. בן חיים/ברני ארדוב

אז סלחו לי, אנשי מכבי פתח תקוה, וכל אלה שרוצים לתלות את כל איגוד השופטים על החבל של המשרוקית - אך הנה הפספוסים במשחק, לפי סדר החשיבות:

1. תשע דקות בלי איום על טב"ח2.
2. מלמד.
3. כליבאת.
4. גרינפלד.

אבי לוזון, כך דווח, התפרע בטריבונות ובמסדרונות, צעק וצווח. הוא דרש לפטר. האם הקציף כך גם מול מלמד? ועל כליבאת, שאג? האם כינס את כל עובדיו לישיבה דחופה וגער 'איך לעאזל אתם לא בועטים לשער של טב"ח2 במשך תשע דקות שלמות?!?!?!'.

לא. הוא הסתפק בגרינפלד.

מכבי פתח תקוה היא קבוצה טובה מאוד, שאמנם לא תרוץ לאליפות אבל בהחלט יכולה להתברג בטופ-5. ועדיין, התלונות שלה היו צריכות לצאת אמש לאחר תיקו, לכל הפחות, ולא לאחר הפסד.

מכבי תל אביב לא ניצחה בגלל שופט. מכבי ניצחה אתמול, ומכבי אלופה כבר שלוש שנים, בדיוק בגלל מה שהתרחש בתשע הדקות האחרונות של המשחק, כולל תוספת. כי גם במשחק רע שלה, כשכולם כמעט לא בכושר והעומס עצום, והשוער הראשון חולה והשני מורחק ושחקן שדה נכנס לשער וההגנה ממש לא ברזל - גם אז היא מצליחה לאגור קור רוח ולמנוע מהיריבה לאיים על שערה אפילו פעם אחת בתשע דקות. כמו בעונה שעברה, מול מכבי נתניה, עם ייני בין הקורות.

העיקר ששפכתם שלושה מיליון יורו על ראיקוביץ'.

2. ממ.וי.פי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. ציטוט השבת

"אם אגיד מה שאני חושב על גרינפלד ירחיקו אותי לעשר שנים מהכדורגל הישראלי" (רן בן שמעון)

4. תחזית השבת: פורטו, ביותר משני שערים

להוציא את הטיול מול עכו, מכבי תל אביב לא היתה טובה מדי בשום משחק ליגה העונה. יוקאנוביץ' ניסה אתמול שיטה של שלושה בלמים. הוא כנראה הבין שבמשחקי הצ'מפיונס אין סיכוי שלא יספוג פחות מצמד למשחק. לצערו, זו לא רק הכמות, זו האיכות. קרלוס גרסיה כבר לא קרלוס גרסיה, וקואץ' סלבישה תלוי למעשה ביום של טב"ח1 וטיבי. שלושתם לא בפסגת הפורמה, ובפורטו יהיה קשה מאוד לצאת עם תוצאה מכובדת. בסוכנויות נותנים יחס של 2.3 לניצחון של פורטו ביותר משני שערים. כשמסתכלים על ההגנה של מכבי תל אביב (ונבחרת ישראל), מול שחקני ההתקפה המוכשרים של היבשת, זה נראה יחס שמומלץ מאוד לקחת.

5. שער השבת

עלי עוסמאן, בני סכנין; רן יצחק, הפועל כפר סבא.

6. נתון השבת

מעקב משחקי הבית של החיפאיות בסמי עופר:

7 משחקים, 0 ניצחונות, 1 תיקו, 6 הפסדים, 4.7% הצלחה, 14:1 בשערים. ואוו.

7. דו קיום השבת: הפועל תל אביב וסכנין

המצב נוראי. כולם כועסים, כולם מאוימים, כולם מסתכלים לאחור ובודקים שברדיוס של 12 מטר אין דמות חשודה עם או בלי סכין. על כן היה אתמול מרגיע, גם אם לרגע, להגיע לבלומפילד - לראות שאוהדי הפועל מחלקים פרחים לבנים לכלל האנשים שהגיעו למשחק; לראות גיוון דתי ועדתי של שחקנים על הדשא; לראות את האחווה בין הצדדים בסיום. היה מרגיע גם לשמוע את המאמן המנצח, אלי כהן: "אנחנו שלושה חברי צוות אימון ושלושה שחקנים יהודים ואני אומר לך שאני מרגיש הכי נוח שבעולם בסכנין. הסביבה האוהדים ברחוב ואני מדבר בתקופה הנוכחית מעולם לא הרגשתי עוינות. להפך.. לא נתנו לי שום סיבה להרגיש לא בנוח".

לא נראה שיהיה פה טוב יותר, אבל לפחות שהכדורגל ימשיך לגרום לנו לחשוב שלפעמים כן טוב.

אלי כהן מאמן בני סכנין. קובי אליהו
אחווה מנצחת. אלי כהן/קובי אליהו

8. מניית הגוטמן נוסקת

מאמן מפוטר, ומאמן זמני שהורחק.

שוער שלישי, רם שטראוס, שספג אדום שש דקות לתוך בהופעת הבכורה.

שוער רביעי בן 18 בשם דודי אלון, שהדבר הראשון שעשה בליגת העל הוא להוציא כדור מהרשת.

תעודת פרו בשם אלחנדרו אסטבה, מגובה על ידי מאמן שוערים/מתורגמן, גבי בורשטיין.

ככה גומרים משחק עם רביעייה, עם 4:0 ביתי ראשון זה 22 שנה.

בהפועל תל אביב לא מקבלים החלטה על מאמן כבר יותר מחודש וחצי, ואתמול חוסר ההחלטיות בא לידי ביטוי על הדשא. וואליד באדיר אמר שהכול כדורגל, אבל התבוסה לסכנין היתה יותר מנטלית ממקצועית. אלו היו 90 דקות של העברת אחריות מאדם לאדם. משחק שלם שהראה שלאדומים אין מנהיג קר רוח - לא במגרש ולא על הקווים. לא קפטן, לא סמל ולא מאמן. וככה, 4:0.

בחיים יש סטטוס קוו טוב וסטטוס קוו רע. מה שקורה בחודורוב זה סטטוס קוו רע.

כל קבוצה מקבלת בוסט מסוים כשמאמן חדש מגיע. שחקני ליברפול רצו העונה 107 ק"מ בממוצע; במשחק הראשון של קלופ: 116 ק"מ. להוציא את אתמול, הם נתנו 474 ספרינטים במשחק. אתמול: 614.
.
בהפועל תל אביב, כרגע, מוותרים אפילו על הבוסט, ולוח המשחקים עלול למנוע מאחד כזה להתרחש גם בעתיד הקרוב. עד כה, הפועל השיגה 9 נקודות מתוך 21, וזה בחלק הקל של הלו"ז. המשחקים הבאים: בבאר שבע, דרבי, בחוץ נגד רעננה, בבלומפילד נגד מכבי חיפה. 1-2 נקודות מ-12 זה לא כזה מופרך, ואז הלחץ כבר יהיה עצום.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
דרוש מנהיג. אלי גוטמן/קובי אליהו

זמן ההחלטות הגיע.

אלי גוטמן הודיע שהוא רוצה קצת אוויר, ומדברים שיבחן קודם הצעות מחו"ל, אבל זה נראה ה-תפקיד בשבילו. מועדון שסוגד לו, סגל שאפשר לעבוד איתו, ציפיות ריאליות וממש לא מלחיצות לשנים הקרובות. אחרי הפיאסקו בנבחרת, גוטמן צריך את הפועל לא פחות משהיא צריכה אותו. אמש, המניה שלו זינקה עוד יותר. אם זה אכן יהיה גוטמן, יהיה מעניין לראות את התזמון בו ייקח על עצמו את הג'וב. אחרי קפריסין ובלגיה, באר שבע ומכבי הן כנראה שתי הקבוצות האחרונות שהוא רוצה לפגוש.

וואליד באדיר מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
זמן להחלטות קשות. באדיר/קובי אליהו

9. כשקובארז' מאפיל על איינוגבה

בדרבי השוערים שלא ייאמן שהם שוערים זרים בליגת העל, פז'מיסל קובארז' ניצח אתמול את דלה איינוגבה. וכמו במקרה איינוגבה, לא ברור מה היתרון היחסי של קובארז' על שוער מקומי; לא ברור מדוע הוא מקבל את כל האמון הזה. מדוע משבצת של זר שאמור לשדרג מערכת מבוזבז על טאלנט כשזה. זה לא מאתמול. זה לא מסתדר. זה לא מובן.

10. ציוצי השבת

11. ה-11 של השבת

גיגי (טב"ח2)
אלו
בנימין
אמבולה
אלברמן
בבייב
סיימון
קאצ'ובה
בן חיים 2
עמאשה
בדש

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully