וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחום האפור: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של דנבר נאגטס

16.10.2015 / 16:35

מודיאיי נראה כמו מועמד רציני לרוקי העונה, גלינארי נראה כמו אחד ששכח מרצף הפציעות, אבל גם העונה דנבר תהיה קבוצת בין לבין, עם סגל לא מספיק טוב בשביל פלייאוף ולא מספיק גרוע בשביל להשיג בחירת דראפט גבוהה. מחממים את הפרקט

AP

בווידאו: עמנואל מודיאיי מלהטט בעונה שעברה בסין

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 52:30

סיימה את העונה: מקום 12 במערב, מחוץ לפלייאוף.

"אני מאמין שזו קבוצה לאליפות תחת דפוס החשיבה והאימון הנכונים". את הדברים האלה אמר לא אחר מארון אפללו ביולי 2014. כיוון שבדנבר לא הייתה לא חשיבה ולא אימון, לוגית המשפט הנ"ל עדיין נכון. בריאן שואו פתח עונה שנייה בדנבר ולאורך כל העונה התלונן שהוא לא מצליח לתקשר עם השחקנים שלו. הבעיה הייתה לא רק בשחקנים, אליהם תכף נגיע, אלא גם במאמן שניסה להיות מגניב ליד הילדים. אחד הניסיונות היותר זכורים של שואו היה כשניסה לחלק הוראות בשיר ראפ בחדר ההלבשה. הוא ניסה להיות השוטר הרע דרך התקשורת כשתקף את השחקנים. הבעיה הייתה שהשחקנים לא הגיבו. מערכת היחסים של שואו עם כוכב הקבוצה טיי לוסון הייתה רעועה, ובסופו של דבר, אחרי שישה הפסדים רצופים במרץ, שואו פוטר.

דייויד ווסט שעבד עם שואו כשהיה עוזר מאמן באינדיאנה גיבה את שואו ואמר ש"זה שטויות. אין מבוגרים ברוסטר הזה. אתה לא יכול לנצח בלי מבוגרים". ככה או ככה שואו לא התאים לדנבר, ודנבר לא התאימה לשואו. הפרידה הייתה בלתי נמנעת. דנבר עשתה עוד כמה צעדים למעט פיטורי המאמן. היא נפטרה מהחוזה של ג'בייל מגי אותו שלחה לפילדלפיה ארוז בבחירת סיבוב ראשון (לא שלה, של אוקלהומה סיטי, אותה קיבלה מקליבלנד). היא שלחה את ארון אפללו לפורטלנד וקיבלה ממנה בחירת סיבוב ראשון מוגנת.

כמובן שיש גם את הטרייד הפרו ישראלי שבו שלחה את מוזגוב לקליבלנד בתמורה לשתי בחירות סיבוב ראשון. מלבד שתי בחירות סיבוב ראשון שדנבר קיבלה, היא בעיקר פינתה דקות ליוסוף נורקיץ' שרשם עונת רוקי חיובית, והיה נקודת האור היחידה בבלאגן.

יוסוף נורקיץ' שחקן דנבר נאגטס. AP
נקודת אור יחידה. נורקיץ'/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: עמנואל מודיאיי (בחירה 7 בדראפט), ניקולה ג'וקיץ' (בחירת סיבוב שני מ-2014), קוסטאס פפאניקולאו, ניק ג'ונסון (טרייד מיוסטון), מייק מילר (חופשי, שוחרר מפורטלנד לאחר שהגיע לשם בטרייד מקליבלנד)

עזבו: טיי לוסון (טרייד ליוסטון)

בדראפט דנבר רצתה שחקן אחד, והוא נפל לה בבחירה השביעית. עמנואל מודיאיי נבחר והיה ברור שהוא יהיה רכז העתיד של הקבוצה. אחרי שטיי לוסון נעצר על נהיגה תחת השפעת אלכוהול (פעם שנייה), הפרידה הייתה בלתי נמנעת. בתקשורת יצאו סיפורים על כך שלוסון גם היה מגיע לאימונים שיכור, ודנבר נאלצה למכור אותו בזול. יוסטון קפצה על המציאה. דנבר קיבלה בתמורה חוזים שאפשר לשחרר(פריג'יוני ודורסי), שני שחקנים שוליים, ובחירת סוף סיבוב ראשון. הרבה פחות ממה שהרכז היה שווה לפני שנה, אבל בהתחשב ברצון של שני הצדדים להתגרש, זה היה צפוי.

לעמדת המאמן דנבר הביאה את מייק מלון שפוטר באמצע העונה שעברה מסקרמנטו. מלון מאמן קשוח, אבל יודע לתקשר עם שחקנים בעייתיים (ע"ע דמרכוס קאזינס). הוא הגיע כדי לגדל את מודיאיי. למרות ההיחלשות של הסגל, דנבר לא הלכה לטנקינג בוטה. היא טרחה והאריכה בקיץ את החוזים של דנילו גלינארי ו-ווילסון צ'נדלר על מנת שהשניים לא יברחו בקיץ הבא. גם וויל בארטון קיבל חוזה יפה לשחקן שלא עשה כלום עד החודשיים האחרונים בעונה שעברה בדנבר. בשביל שיהיה למודיאיי מורה מנוסה היא החזירה גם את ג'אמיר נלסון. בנוסף, היא הביאה את ניקולה ג'וקיץ', שם אלמוני יחסית ממגה ויזורה הסרבית, שהראה סימנים אופטימיים עד כה בקדם עונה.

מאמן סקרמנטו קינגס מייק מאלון. AP
קשוח, אבל יודע להסתדר עם שחקנים בעייתיים. מייק מלון/AP

מה מי מו

חמישייה: עמנואל מודיאיי, וויל בארטון, דנילו גלינארי, קנת' פאריד, יוסוף נורקיץ'.

ספסל: ווילסון צ'נדלר, ג'יי ג'יי היקסון, קוסטאס פפאניקולאו, ג'אמיר נלסון, רנדי פוי, דארל ארתור, ז'ופרה לוברן, גארי האריס, ניקולה ג'וקיץ', ניק ג'ונסון.

מאמן: מייק מלון (עונה ראשונה בדנבר, שלישית בליגה).

מועמד לפריצה: תתקשו להתעלם העונה מעמנואל מודיאיי. הרכז התזזיתי יקבל את הכדור והמון דקות משחק. הוא יאבד לא מעט, יחטיא, אבל גם ילהיב את הצופים. יש לו יכולת חדירה, הטעיות, והוא יודע להשתמש בגוף שלו כדי להגן על הכדור. יש לו זריקה מכוערת, אבל כשזה נכנס זה נכנס. בנוסף למודיאיי, ז'ופרה לוברן מרשים מאוד במשחקי האימון, וצריך לחכות ולראות האם גם בעונה הרגילה הוא יקבל דקות.

מועמד לדעיכה: קנת' פאריד הגיע לעונה שעברה אחרי קיץ נפלא עם נבחרת ארה"ב, אבל רשם עונת שפל. הבעיה שלו היא הרצון של דנבר לשחק סמול בול. פאריד לא מגן טבעת מספיק טוב בשביל לשחק סנטר בהרכב כזה, ואין לו את היכולות המתאימות לשחק כ-4 בכדורסל כזה. הפרידה נראית קרובה.

אקס פקטור: השכל של דנבר חושב באיטלקית. דנילו גלינארי החסיר כמעט עונה וחצי עם פציעה קשה, אבל חזר באמצע העונה שעברה ובקיץ נראה מעולה בנבחרת איטליה. בין אם דנבר תנסה לשחק מהר או לאט, ההצלחה שלה תלויה בעיקר באיטלקי שינהל את המשחק מעמדת הפורוורד.

דנילו גלינארי, דנבר נאגטס. רויטרס
הכל תלוי בך, דנילו. גלינארי/רויטרס

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: מודיאיי לומד מהר ומשתפר ממשחק למשחק. גלינארי חוזר לכושר מלפני הפציעה. נורקיץ' מוכיח שעונת הרוקי לא הייתה מקרית. פאריד מועבר בטרייד שמחזיר לדנבר בחירות ושחקנים צעירים. דנבר מסיימת עשירית במערב עם תקווה גדולה לעתיד.

תסריט פסימי: מודיאיי לומד לאט ולמלון אין את הסבלנות והוא מספסל אותו. גלינארי חוזר להיפצע. נורקיץ' מצטרף אליו. דנבר לא מוצאת קונים לפאריד והוא נשאר בדנבר ונהנה בעיקר מהקנאביס. ההשעיה לא מאחרת לבוא. דנבר מסיימת בתחתית המערב.

תחזית: הסגל של דנבר טוב מדי בשביל לזכות בבחירה גבוהה, אבל לא טוב מספיק בשביל להיאבק על הפלייאוף. עמנואל מודיאיי יוכיח שמקומו בליגה, ויאבק על רוקי העונה. דנבר תסיים 10-11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully