וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגדול אחרת: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של יוטה ג'אז

18.10.2015 / 14:00

בזמן שכולם נוהים אחרי טרנד הסמול-בול, יוטה מנסה לשחות נגד הזרם. גם אם זה לא ייגמר בפלייאוף, השיגעון המוקפד של קווין סניידר והתפתחות של הייוורד וגובר מבטיחים לעצב את אחת הקבוצות המיוחדות בליגה. מחממים את הפרקט

AP

בווידאו: הביצועים של טריי ליילס, הרוקי של הג'אז

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 44:38.

סיימה את העונה: מקום 11 במערב.

הג'אז התחילו את עונת 2014/15 עם מאמן חדש, שיטה חדשה, וסגל מוכר. קווין סניידר הגיע מההוקס וכמו מדען משוגע הרכיב מחנה אימונים שהימם את כל מי שצפה בו, הן ברמת הפירוט, והן בחדשנות של רעיונותיו. עם זאת, החודשים הראשונים לא הניבו הצלחה יתרה, הקבוצה הגיעה לאמצע דצמבר במאזן 19:6, במה שנראה כמו עוד שנה במרתפי הליגה. אלק ברקס לא היה עצמו, הרבה בשל פציעה בכתף, שלבסוף השביתה אותו מפעילות באותו חודש. דנטה אקסום, הבחירה החמישית בדראפט, נכנס לחמישייה במקום טריי ברק המאכזב בחודש ינואר, והקבוצה הגיעה לפגרת האולסטאר במאזן 34:19. גורדון הייוורד ודרק פייבורס לא הצליחו להחזיק את הקבוצה מעל המים. שמועה אחת שיצאה ממחנה הג'אז הייתה שהאימונים המפרכים והקפדניים עולים לקבוצה בניצחונות, ושסניידר מודע לעניין ובסדר עם זה.

ואז הגיע הטרייד על אנס קאנטר שינה את הכל. קאנטר סיפק 13.8 נקודות והוריד 7.8 ריבאונדים בתור שחקן חמישייה, אבל חסרונו התברר כתוספת הכי משמעותית לקבוצה. בהיעדרו של הטורקי המאותגר-הגנתית, רודי גובר קודם לחמישייה, והזיז את פייבורס לעמדת הפאוור-פורוורד. באחת, יוטה הפכה לקבוצת הגנה אימתנית שהייתה טובה בפער עצום מהשאר, והגיעה לרמות שרק אינדיאנה של 2013/14 הייתה בהם בשנים האחרונות. גובר הפך למועמד לשחקן ההגנה של העונה והשליט טרור בצבע, וסגנון המשחק האיטי והמדוד של הג'אז, שסיימו את העונה עם הכי מעט פוזשנים למשחק, דאג למקסם את נוכחותו על המגרש. עם ריבאונד ההתקפה הטוב בליגה הג'אז מזערו נזקים של ההתקפה המתקשה שלהם.

בהנהגת הייוורד שהמשיך להתקדם כעושה משחק מעמדת הסמול פורוורד, ופריצתו של גובר לתודעה, הג'אז סיימו חצי שני חלומי לעונה במאזן 10:19, והפכו את הקערה על פיה. במערב החזק זה לא הספיק ליותר ממקום 11 במאזן 44:38, והג'אז קיבלו את הבחירה ה-12 בדראפט בחיוך רחב עם תקווה לבאות.

סנטר יוטה ג'אז רודי גובר. AP
קבוצת הגנה אימתנית. גובר/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ראול נטו (רוקי, בא ממורסיה הספרדית), טיבור פלייס (רוקי, בא מברצלונה), טריי ליילס (רוקי, נבחר 12 בדראפט האחרון), ג'ף וויט'י.

עזבו: ג'רמי אוונס.

אחרי סיום עונה שהעלה את רף הציפיות לגבהים חדשים, הנהלת הג'אז בחרה שלא לקחת חלק בשוק בשחקנים החופשיים. ההחלטה האמיצה נבעה מאמונה בגרעין הסגל, וסבלנות שמנעה מהם לנסות להאיץ את תהליך הצמיחה שלו באופן מלאכותי. לסגל הקבוצה קודמו שני כישרונות צעירים מאירופה שהג'אז החזיקו בזכויותיהם, ומעבר לכך לא נעשה שום שינוי משמעותי בסגל.

במכה כואבת לארגון, אקסום נפצע במדי נבחרת אוסטרליה וגמר את העונה לפני שהתחילה. אקסום, שקיבל את המפתחות כבר בגיל 19, קרע את הרצועה בברך (ACL), והוטס חזרה ליוטה כדי להתחיל בתהליך ההחלמה הארוך. עם זאת, גם הפציעה הקשה לא שינתה את הגישה השמרנית של ה-GM דניס לינדסי וצוותו. טריי ברק יקבל הזדמנות נוספת לתפוס פיקוד על הקריירה שלו, ויילחם עם ראול נטו על מקום בחמישייה. נטו הברזילאי הגיע ממורסיה שבליגה הספרדית, ובקבוצה מקווים שיצליח לתרגם את כישוריו כרכז קלאסי גם בליגה הטובה בעולם. הנתונים הפיזיים והקליעה שלו מבחוץ לא קופצים לעין, אך נטו בן ה-23 הוא חיית משחק עם יכולת טבעית להוביל קבוצה מעמדת הרכז. סניידר כבר הוכיח לברק שמעמדו אינו מובטח לו כשהוריד אותו לספסל לטובת אקסום, ועל פי דיווחים ממחנה האימון ברק הגיע בכושר נפלא במטרה לכבוש את מקומו בחמישייה. כמו כן, אחד הפתרונות לבעיית הרכזים היא לשחק בלעדיהם –במהלך משחקי ההכנה הג'אז מתנסים בהרכבי ג'מבו ללא פוינט גארד קלאסי.

טיבור פלייס הגיע מברצלונה וינסה להשתלט על עמדת הסנטר המחליף, עליה ילחם עם ג'ף וויט'י שהגיע בחוזה לא מובטח מניו אורלינס. הגרמני המתנשא לגובה 2.18 מ' הוכיח באימונים טאץ' מרשים בקליעה שלו, שמגיעה עד מעבר לקשת השלוש. יהיה מעניין לראות איך הג'אז ישתמשו בפלייס בן ה-25, שעדיין צריך להוסיף מסה רצינית של שרירים כדי להתחרות עם מפלצות הפנים של ה-NBA מתחת הסלים.

דאנטה אקסום שחקן יוטה ג'אז. AP
הפציעה שלו לא שינתה את התוכניות. אקסום/AP

טריי ליילס מקנטאקי הצטרף דרך הדראפט, ומצופה להתפתח לרול פלייר איכותי בשנים הבאות. ליילס הוא פאוור פורוורד מגוון עם הרבה כישרון ופרופיל אתלטי שהוא רק ממוצע. לטעמי, ההשוואות שלו לפטריק פטרסון מייצגות את המינימום אליו הוא יכול להגיע בליגה.

מבחינת פילוסופיית המשחק הג'אז ימשיכו להגדיל בזמן שהאחרות מקטינות. ההתקפה שלהם הייתה איטית במיוחד בעונה שעברה, ולמרות שהאחוזים צונחים משמעותית כשהשעון הופך למכשול נוסף מעבר להגנה עצמה, הג'אז הרוויחו מזה דווקא בצד השני. סניידר מאמין שחלק מההצלחה שקבוצתו נחלה בהגנה נבע משיעורי החזקת הכדור הגבוהים שלה, ממש כמו בכדורגל, מה שהתיש את היריבות כשהכדור לא אצלן.

מעבר לפוסט אפים רגילים, הג'אז ישתמשו בנשק נוסף שהתברר יעיל בהרבה מול הסמול-בול שסוחף את הליגה – ריבאונד התקפה. כדורים חוזרים בהתקפה הם הקייזר סוזה של כדורסל. הם נראים כל כך אקראיים וחסרי תחכום, הם לא דורשים להוציא את הלוח בפסקי זמן. אבל כשקבוצה מקבלת הזדמנות שניה לתקן החטאה בחצי שלה, כשההגנה עוד מפוזרת, סיכויי ההצלחה קופצים משמעותית. איש לא מצפה מהג'אז להפוך פתאום לקבוצת התקפה משובחת, אבל בחסות השיגעון המוקפד של סניידר והמסה שלהם בצבע, יש להם נתיב אמיתי להגיע אל החצי הנכון של מדדי היעילות. אם מחברים את זה להגנה בטופ 5 מגיעים, על פי ההיסטוריה לפחות, למשהו כמו 45-50 ניצחונות. כאן טמון הרציונל מאחורי הקיץ השקט של יוטה.

- מאמן יוטה ג'אז קווין סניידר. AP
משוגע, אבל משוגע מוקפד. קווין סניידר/AP

מה מי מו

חמישייה: טריי ברק, אלק ברקס, גורדון הייוורד, דרק פייבורס, רודי גובר.

ספסל: רודני הוד, ראול נטו, ג'ו אינגלס, טיבור פלייס, טרבור בוקר, טריי ליילס, אלייג'ה מילסאפ, ג'ף וויט'י, ברייס קוטון, כריס ג'ונסון, דנטה אקסום (פצוע).

מאמן: קווין סניידר, עונה שנייה בקבוצה ובליגה, מאזן 44:38.

מועמד לפריצה: אחרי התחלה קשוחה רצופת פציעות שונות, רודני הוד היה נפלא בחצי השני של העונה. בגובה 2.03 מ', הוד השמאלי התברר כאופציה ראויה עם הכדור בקבוצה שחסרה יוצרים. הוא נהדר באזורי הביניים, וקטלני משלוש. בעונת הרוקי שלו, אחוז הקליעה המשוקלל של הוד היה במקום ה-13 בליגה בזריקות שלקח אחרי לפחות 2.5 שניות עם הכדור בידיו (עם מינימום של מאה זריקות כאלה). זו דרך מאוד מסובכת להגיד שיש לו פוטנציאל נהדר כיוצר וסקורר במקצוענים. יכולותיו של הוד פותחות בפני הג'אז אפשרויות להרכבים מרתקים נטולי רכז, עם חמישייה גבוהה ומגוונת שיכולה לעשות הרבה גלים אם הכל מתחבר. בעונתו השנייה הסווינגמן מדיוק צפוי לראות עליה בדקות משחק ובנטל ההתקפי, והתפוקה שלו תראה בהתאם.

מועמד לדעיכה: אחרי שכבר הספיק לחטוף השעיה למשחק אחד, מישהו צריך לעדכן את טרבור בוקר שאין לו צורך בגורמים חיצוניים שיקצצו לו בזמן פרקט. הסגל של הג'אז התעבה בעמדות הפנים בצעירים מבטיחים שרוצים הזדמנות לקיים. בוקר שיחק נהדר בעונה הקודמת, אך השנה אפשר שיראה פיחות במעמדו לטובת הפוטנציאל של ליילס ודקות עקביות לגובר ופלייס בעמדת הסנטר, שישאירו את פייבורס בעמדת הפאוור פורווד.

אקס פקטור: ההתאמה של אלק ברקס לשיטה של סניידר לא הייתה מושלמת בהתחלה. הסגנון שלו מבוסס על תקיפת הסל מכדרור ולא תמיד בא יד ביד עם השטף הקבוצתי. אך הכישרון של ברקס עם הכדור בידיו עשוי להתברר כקריטי להתקפה המקרטעת. אם ברקס יצליח לחזור מהפציעה ולמצוא את האיזון, הלחץ המוגזם על הייוורד ירד, ואולי הג'אז לא יצטרכו לעבוד קשה כל כך בשביל הנקודות שלהם.

גארד יוטה ג'אז אלק ברקס. AP
חייב להוריד מהלחץ. אלק ברקס/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הג'אז ממשיכים מהנקודה שבה נגמרה העונה שעברה. ההגנה הטובה בליגה בחסות גובר משיגה לו את תואר שחקן ההגנה, והיריבות פשוט לא מצליחות להסיר את המכסה מהסל. ההתקפה מתחילה לקבל צורה, הייוורד ופייבורס ממשיכים להתפתח ואחד מהם הופך לאולסטאר. ברקס את ברק נותנים נקודות, והקליעה משלוש של הוד מספקת ריווח הכרחי. ג'ו אינגלס הופך לסנסציה בטוויטר ועל המגרש אחראי על הנעת הכדור המשופרת. סניידר נבחר למאמן העונה. הג'אז מדלגים על דאלאס ואפילו ממפיס בדרך למקום השביעי במערב עם מאזן 36:46, ומפסידים בסיבוב הראשון לאחת הטוענות לכתר. סטוקטון ומאלון מתחילים להגיע למשחקים.

תסריט פסימי: הג'אז חוזרים לנקודה שבה התחילו את העונה האחרונה. קווין ולהקתו פותחים את העונה בסיבוב הופעות, עם שמונה משחקי חוץ מתוך העשר הראשונים, והתחלה קשה תהיה סימן לבאות. הג'אז לא שומרים על האינטנסיביות, היריבות מגיעות מוכנות והרכבי סמול בול מהירים מערערים את היסודות של ההגנה. ברק ממשיך להיות חושך, נטו ופלייס לא מוכנים. אין מי שיקלע שלשה חוץ מהוד והייוורד, והספסל עולה לקבוצה בניצחונות. המערב לא סולח על פתיחה חלשה, והג'אז צונחים אפילו מתחת לסאנס ולקינגס. מאזן 48:34, מקום 11 במערב.

תחזית: הקבוצה תשרוד את החודש הראשון העמוס במשחקי חוץ, וסניידר יהיה בשיחות על תואר מאמן העונה. ההרכבים ללא רכז יצליחו ויראו דקות רבות כדי לאזן את החולשה שלהם בעמדה הזו. הייוורד ימשיך להתקדם, וילך לקו אפילו יותר מאשר בעונה שעברה. הוד יעשה קפיצה רצינית, וגובר ייתן לאורך כל העונה את מה שנתן בחצי השני של העונה שעברה. ההגנה תהיה בטופ של הליגה, והג'אז יגיעו למשחקים מול קבוצות המזרח כשהם מריחים דם. 40:42, מקום שמיני והפסד מהיר בסיבוב הראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטה ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully