וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיינל כפור: הפתיחה הגרועה בהיסטוריה של מכבי תל אביב

15.10.2015 / 22:27

הקיפאון במוסקבה הוליד את התבוסה המרה ביותר שספגו הצהובים במחזור הראשון באירופה. מאיזה שיא שלילי ניצל דווין סמית', ואיזה נזק גרם סל הבכורה של דראגן בנדר? מאחורי הק?ל??עים - המספרים שמאחורי ההתפרקות

אימג'בנק GettyImages

הזמן: 24 בספטמבר 1998, המקום: יד אליהו. פנאתינייקוס מפרקת את מכבי תל אביב 62:84, כשגיא גודס קולע שמונה נקודות, בורקו ראדוביץ' נפצע בברך וגומר את העונה, וליורם חרוש לא עוזרות אפילו שש נקודות מתוצרת קונסטנטין פופה. זו היתה התבוסה הקשה והמרה ביותר שספגו הצהובים במחזור הפתיחה של גביע אירופה. עד הערב (חמישי).

מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

מיליוני דולרים הושקעו, שמונה שחקנים נרכשו, שמונה אחרים עזבו, והבעיות של מכבי נותרו כשהיו. בעונה שעברה היא סבלה שוב ושוב מדקות של שיתוק שבהן שמטה יתרון מבטיח, או סתם הביטה בחוסר אונים איך היריבה בורחת. למעשה, רוב ההפסדים שלה נחרצו בדרך הזו. וגם הפעם, הבליץ הזה לא איחר להגיע.

הכל נגמר דווקא כשדראגן בנדר חגג סל בכורה ביורוליג וצימק ל-22:20. במשך שמונה דקות לא מצאה האורחת את הסל; היו לה 14 התקפות - עשר מהן הסתיימו בהחטאות מהשדה, אחת הולידה החטאה כפולה מהעונשין ולחגיגה התווספו שלושה איבודים. צסק"א, שבעצמה לא הבריקה בדקות הללו, טסה ל-0:12. זה הספיק כדי שלא תביט שוב לאחור.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול צסק"א מוסקבה. GettyImages
לפחות הוא לא נשאר על אפס. דווין סמית' מול צסק"א/GettyImages

רבות סופר ועוד יסופר על הבעיה שיש לגודס ולשחקניו מתחת לסלים, וקלקול הקיבה של בריאן רנדל גרם לכל הקבוצה מיחושים בבטן, אבל בצסק"א מודל 2015/16 הגארדים הם אלה שמענישים. המכונה הרוסית איבדה כדור ראשון בדקה ה-12; במחצית הראשונה כולה היא קלעה רק סל שדה בודד מבלי שאחד ממובילי הכדור שלה - מילוש תיאודוסיץ', ננדו דה קולו וארון ג'קסון - יהיה חתום עליו בתור קולע הנקודות ו/או מוסר האסיסט.

ולפחות היה אחד שהצליח להתנחם במשהו. דווין סמית', בהופעתו ה-100 במדי מכבי ביורוליג, הצליח להינצל ברגע האחרון ממשחק ראשון ללא נקודה; קליעת הבכורה של ארינזה אונואקו מהעונשין תידחה לפחות עד הפעם הבאה, ובינתיים עומדת הספירה על 0 מ-6. אנחנו ממשיכים לחכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום הולדת שמח לקרשיאקה

אבל מה היא בכלל התבוסה ההיסטורית של מכבי תל אביב לעומת ההיסטריה שהתרחשה באיזמיר? היום לפני 28 שנים חגגה קרשיאקה את הופעת הבכורה שלה במפעל הבכיר של אירופה. טוב, לא בדיוק במפעל הבכיר - אלא רק במוקדמות. ולא בדיוק חגגה - כי היא הובסה 124:82 בידי פו אורטז הלא אימתנית בעליל.

והערב, ביום ההולדת שספק אם אפילו מישהו מאוהדיה היה מודע לו, היא סוף סוף חגגה ניצחון ראשון, ולא סתם ניצחון, אלא על ברצלונה. רק פעם אחת ב-20 השנים האחרונות פתחה בארסה את העונה בהפסד. זה קרה ב-2007/08 מול פרטיזן בלגרד, והמאמן דושקו איבנוביץ' אפילו לא גמר את העונה. הקורא צ'אבי פסקואל, שהחליף אותו אז על הקווים, מתבקש להיזהר.

שחקני קרשיאקה חוגגים. GettyImages
שחקני קרשיאקה חוגגים ניצחון היסטורי. פסקוואל, תיזהר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully