וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים הישראלים לא ייצאו לעומאן, רגב: "יש לבטל את התחרות"

15.10.2015 / 9:28

לנוכח המצב הבטחוני ואחרי שהתברר שהאיגוד ביקש לבטל את הוויזות למשלחת הישראלית, הוחלט שנבחרת השייט לא תצא לאליפות העולם. שרת הספורט: "החרם הספורטיבי הוא תקדים מסוכן"

עכשיו זה סופי: גולשי נבחרת ישראל בשייט (דגם RSX) לא ייצאו לאליפות העולם שתיפתח בעומאן בסוף השבוע הקרוב. מדובר בגולשים מעיין דוידוביץ', שחר צוברי ונמרוד משיח, שהיו אמורים לצאת היום (חמישי) לתחרות היוקרתית, אבל בסופו של דבר יישארו בבית.

כזכור, ביום חמישי שעבר נודע כי העומאנים ביטלו את הוויזות למשלחת הישראלית, אך בימים האחרונים התברר שהאיגוד הישראלי הוא זה שביקש לבטל אותן, וחזר בו מאוחר מדי. עמדת משרד הספורט והשב"כ הייתה שאין לצאת לעומאן עקב הסכנה הבטחונית הכרוכה בכך. הדברים הללו מגיעים בניגוד להודעת איגוד השייט בשבוע שעבר לפיה האשמה בביטול הוויזות היא של העומאנים, עובדה שהתבררה כלא נכונה.
למרות הטעות, באיגוד השייט המשיכו לנסות להוציא לגולשים הישראלים ויזות לתחרות, אך בסופו של דבר הוחלט שהם לא ייצאו לעומאן.

שחר צוברי גולש ישראלי. איגוד השייט,
נשאר בארץ. שחר צוברי/איגוד השייט

גילי אמיר, יושב ראש איגוד השייט, מסר: "לתפיסתי לא עולה על הדעת שתחרות ספורט בינלאומית כאליפות עולם תתקיים מבלי שמדינה כלשהי לא תוכל להשתתף בה כשווה בין שווים. זה נוגד את חוקי הספורט האולימפיים, אבל מתברר שיש דברים מעבר לכך הקשורים לביטחונם האישי של הספורטאים וזה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו".

אמיר הוסיף: "לא נתפס בעיני שאליפות עולם בדגם אולימפי, כשנה לפני המשחקים האולימפיים בריו 2016, מתקיימת ללא ייצוג של ישראל, אחת המדינות המובילות בענף. לצערי הרב, העומאנים לא עשו מספיק כדי שספורטאי ישראל ישתתפו בתחרות ומצאו תירוצים שונים שלא נשתתף".

התחרות בעומאן הייתה אחת משתי תחרויות המבחן האחרונות לקביעת זהות הגולש שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. הוועדה המקצועית של איגוד השייט תדון במהלך השבוע הבא בבחירת תחרות חלופית לאליפות העולם ותביא את המלצותיה בפני הנהלת איגוד השייט. נכון להיום, משיח מוביל על צוברי במאבק על כרטיס לריו כשנותרו עוד שתי תחרויות מבחן על הפרק.

מירי רגב שרת התרבות והספורט. מגד גוזני
דורשת לבטל את האליפות. רגב/מגד גוזני

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה להחלטה והוציאה הודעה שבה נמסר: "אני קוראת לוועד האולימפי, אשר חרט על דגלו שלא תהיה מעורבות פוליטית בספורט, לעצור התחרות בעומאן עד אשר תאושר ההשתתפות הישראלית, ולא יש להעביר את התחרות למדינה אחרת. אם הישראלים לא יורשו לדרוך על אדמת עומאן ויודרו מאליפות העולם, הוועד האולימפי חוטא לתפקידו ומאפשר התערבות פוליטית גלויה ובוטה בספורט העולמי".

רגב הוסיפה: "אני קוראת למשרד החוץ ולמשרד ראש הממשלה להפעיל את מלוא עוצמתם הדיפלומטית למניעת דה לגיטמציה נגד ישראל ונציגיה בספורט. מדינות המפרץ מחזרות אחר העולם החופשי באמצעות ממון ועושות בקשרים אלו שימוש לרעה כנגד ישראל. כל מדינה שתתשתתף במעשה האנטישמי שמבצעת עומאן תהיה שותפה לעברה ערכית ומוסרית כנגד המסוכמות הבינ"ל בספורט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully