וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה-אורגון: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של פורטלנד טריילבלייזרס

15.10.2015 / 15:30

אחרי מכירת חיסול של כמעט כל הכוכבים, פורטלנד לא מתביישת להצהיר שהיא הולכת לעונה של בנייה מחדש. למרות הנוכחות של דמיאן לילארד, זה עלול להסתיים עם אחד המאזנים הגרועים ב-NBA (ואפשרות לקאמבק בעונה שלאחר מכן). מחממים את הפרקט

AP

בווידאו: מיטב הביצועים של הרוקי פאט קונאוטון

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 31:51

סיימה את העונה: מקום שישי במערב. בזכות אליפות הבית הצפון מערבי קודמו למקום הרביעי בלי יתרון ביתיות (חוק שבוטל הקיץ). הפסידו בסיבוב הראשון לממפיס 1:4.

כמו בעונה שלפניה, פורטלנד עשתה חצי ראשון מעולה, והגיעה לנקודת 41 המשחקים במאזן 11:30. כמו בעונה שלפניה, החצי השני היה הרבה פחות טוב. פורטלנד שוב לא קיבלה תרומה מהספסל, ובעוד שבעונת 2013-14 באטום, מת'יוז, לילארד ולופז שיחקו 82 משחקים, בעונה האחרונה, רק לילארד הגיע ל-82. הפציעות היכו, ובלי שחקן שיתעלה מהספסל, אין דרך להתגבר עליהם.

בטרייד דדליין פורטלנד הביאה את ארון אפללו מדנבר כדי לתגבר את הספסל. אלא שאז הגיעה המכה שגמרה לה את העונה. ווסלי מת'יוז קרע את גיד אכילס וסיים את העונה. אפללו הוזעק לחמישייה, והחזיר את הקבוצה למצב שאין לה ספסל. אלא שאפללו לא היה יכול לתת את מה שמת'יוז נתן, והקבוצה הגיעה לפלייאוף חבולה ובלי מומנטום. הדבר היחיד שעבד לקבוצה בעונה שעברה היה הפציעות של אוקלהומה סיטי שאיפשרו לה לזכות בבית הצפון מערבי. זה קידם אותה מהמקום השישי למקום הרביעי, למפגש נגד ממפיס בלי יתרון ביתיות.

הגריזליס המנוסים היו חזקים מדי על פורצי הדרכים, ועלו ל-0:3, לפני שפורטלנד רשמה ניצחון ניחומים שלא עזר יותר מדי. פורטלנד הפסידה 4:1, ולכולם היה ברור שהסדרה הזו היא בעיקר מסיבת פרידה. נקודת האור היחידה הייתה היכולת של סי ג'יי מקולום שקלע 77 נקודות בשלוש המשחקים האחרונים. מצד שני, הוא היה היחיד שעוד ניסה.

גארד פורטלנד טרייל בלייזרס סי ג'יי מקולום. AP
היחיד שניסה. סי ג'יי מקולום/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: אל פארוק אמינו (חופשי מדאלאס), אד דייויס (חופשי מהלייקרס), מייסון פלאמלי (טרייד מברוקלין), ג'רלד הנדרסון, נואה וונלה (טרייד משארלוט), מוריס הארקלס (טרייד מאורלנדו), פט קונאוטן (מהדראפט).

עזבו: למרקוס אולדריג' (חופשי לסן אנטוניו), רובין לופז, ארון אפללו (חופשיים לניו יורק), ווסלי מת'יוז (חופשי לדאלאס), ניקולא באטום (טרייד לשארלוט), סטיב בלייק (טרייד לברוקלין), אלונזו ג'י (חופשי לניו אורלינס), דורל רייט (חופשי, ישחק בסין), ג'ואל פרילנד (חופשי, ישחק ברוסיה).

כאמור, ההפסד בסיבוב הראשון סימן את הסוף של החמישייה של פורטלנד. ניל אולשי עשה את זה רשמי ככשלח את ניקולא באטום לשארלוט בטרייד. באטום היה השחקן היחיד חוץ מלילארד שהיה לו חוזה בעונה הקרובה. בטרייד, אולשי הודיע באופן מעשי שפורטלנד הולכת לבניה מחדש. התמורה לבאטום הייתה ג'רלד הנדרסון ונואה וונלה. הנדרסון על חוזה נוח לעונה אחת. וונלה לא ממש קיבל הזדמנות בשארלוט, ופורטלנד חושבת שהיא תצליח להוציא ממנו את מה ששארלוט לא הצליחה.

בדראפט פורטלנד ניצלה את הבחירה שלה בשביל להשיג את מייסון פלאמלי מברוקלין. באמצע העונה שעברה פלאמלי היה שווה יותר מבחירת סוף סיבוב ראשון, אלא שהחצי השני של העונה דירדר את הערך שלו. בשוק החופשי פורטלנד כיוונה לשני שחקנים פחות מבוקשים. אל פארוק אמינו רשם פלייאוף טוב בדאלאס, וזה הספיק לפורטלנד בשביל לשלם לו 30 מיליון דולר לארבע עונות. זה היה בין הסיכומים הראשונים בפגרה. השני היה אד דייויס שיקבל 21 מיליון דולר בשלוש העונות הבאות. כדי להשלים את הסגל עם עוד צעיר שרוצה לפרוץ, פורטלנד קנתה את מו הארקלס מאורלנדו תמורת בחירת סיבוב שני.

כדי למנוע מלילארד להפוך לשחקן חופשי, פורטלנד הסכימה מהר מאוד לשלם לו את חוזה המקסימום. 125 מיליון דולר לחמש עונות. הסכום האסטרונומי הזה קשור לקאפ החדש שיאפשר ללילארד להרוויח כמעט 21 מיליון דולר בעונה הראשונה לחוזה. האם לילארד הצדיק חוזה מקסימום? לא בטוח. העונה השלישית שלו הייתה פחות טובה מהשתיים הראשונות, ולא בטוח שהוא מסוגל להוביל את פורטלנד קדימה בלי אולדריג'.

לפורטלנד עדיין יש המון כסף מתחת לתקרת השכר אבל אין ממש את מי להחתים (טריסטן תומפסון?), ככה שלא צפויים שינויים גדולים. מצד שני היא רחוקה גם ממינימום השכר. המרווח יאפשר לה לצבור נכסים במהלך העונה בתמורה ללקיחת חוזים שקבוצות אחרות לא רוצות לשלם.

גארד פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד חוגג ניצחון על יוסטון רוקטס. Greg Wahl-Stephens, AP
קיבל את מבוקשו. לילארד/AP, Greg Wahl-Stephens

מה מי מו

חמישייה: דמיאן לילארד, ג'רלד הנדרסון, אל פארוק אמינו, מאיירס לאונרד, מייסון פלאמלי.

ספסל: כריס קיימן, אד דייויס, מוריס הארקלס, נואה וונלה, סי ג'י מקולום, אלן קראב, פט קונאוטן.

מאמן: טרי סטוטס, תשע עונות כמאמן ראשי בליגה, מתחיל עונה רביעית בפורטלנד.

מועמד לפריצה: יותר מדי מועמדים. למעט לילארד, פורטלנד מורכבת מצעירים שפשוט לא קיבלו הזדמנות. כולם נחשבו לפוטנציאל גדול, נבחרו גבוה בדראפט, ורובם לא קיבלו הזדמנות ממשית: דייויס (בחירה 13 בדראפט 2010), וונלה (בחירה 9 בדראפט 2014), הארקלס (בחירה 15, דראפט 2012), אמינו (בחירה 8, 2010), לאונרד (בחירה 11, 2010), מקולום (בחירה 10, 2013). הארקלס נראה הכי בשל, אבל עדיין לא אפוי. בעונתו הרביעית בליגה, הוא אמור לקבל את הדקות ולהחזיר את התמורה.

מועמד לדעיכה: כריס קיימן הוא היחיד בסגל שמסוגל לזכור משהו מהאייטיז, וזה שם אותו כמועמד טבעי במשבצת הזו. מאיירס לאונרד, מייסון פלאמלי, אד דייויס ונואה וונלה יתחרו על מירב הדקות בעמדות הפנים. זה ישאיר לקיימן הרבה זמן לספור את ה-5 מיליון דולר שפורטלנד תשלם לו.

אקס פקטור: נואה וונלה היה מועמד לבחירה הרביעית בדראפט 2014. בסופו של דבר הוא הידרדר עד הבחירה התשיעית, אבל הפוטנציאל עדיין שם. הוא רק בן 20, ואם הוא יתחיל להראות חלק מהפוטנציאל הזה, בפורטלנד יתנו לו כמה דקות שהוא רק ירצה. אם הוא ישכיח את הגעגועים לאולדריג', פורטלנד יכולה לצאת לדרך חדשה עם צמד חדש של שחקן פנים ושחקן חוץ.

נואה וונלה, שארלוט הורנטס, מול אנתוני טוליבר דטרויט פיסטונס. AP
פוטנציאל. וונלה/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: דמיאן לילארד ונואה וונלה מסתדרים טוב ביחד ומוכיחים שיש לפורטלנד עם מה לעבוד. הצעירים שמחים סוף סוף לקבל דקות ומחזירים תמורה נאותה. פורטלנד מסיימת במקומות האחרונים בליגה וזוכה בבחירה הראשונה בדראפט. העתיד נראה ורוד.

תסריט פסימי: לילארד הוא מופע של איש אחד, ולא מופע מוצלח. הוא מסרב לקבל את המעבר מקבוצה מנצחת לקבוצה מפסידה ומתעלל בחבריו לקבוצה שרק רוצים לחזור לספסל לנוח. וונלה מתגלה כבאסט ופורטלנד לא ממש מעניינת אף אחד. הבלייזרס זוכים בבחירה הראשונה בדראפט והאופציות שלה הן סנטר מדהים מול סקורר מדהים. פורטלנד בוחרת בסנטר.

תחזית: פורטלנד תהיה אחת הקבוצות הגרועות בליגה. לסטוטס אין הרבה עם מה לעבוד. הוואקום יתמלא, ויהיה מי שיקלע את הנקודות, אבל פורטלנד תתקשה לנצח. עדיין יש חומר לעבוד איתו ועם לילארד ובחירה גבוהה בדראפט הבא, המעבר אמור להיות מהיר (ע"ע פילדלפיה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully