וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסים בלתי פתורים: הקולטס מול הפטריוטס במוקד המחזור השישי

17.10.2015 / 10:00

תשעה חודשים אחרי, משחק ה"דפלייטגייט" ישוחזר באינדיאנפוליס במחזור מלא משחקים גדולים. פיטסבורג מול אריזונה, דנבר בקליבלנד, סינסינטי יוצאת לבפאלו, סיאטל הלחוצה מחכה לקרוליינה, גרין ביי נגד סן דייגו ופילדלפיה פוגשת את הג'איינטס

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. AJ Mast, AP
הקולטס לא שוכחים. לאק/AP, AJ Mast

שבוע אחרי שקיבלנו את המחזור המותח והמרתק ביותר של העונה עד כה, יום ראשון השישי של עונת 2015 ב-NFL מגיע במלוא הכוח. בלב הסדרה הראשונה, אריזונה בפיטסבורג במשחק גדול, הבילס מול סינסינטי המושלמת ודנבר נוסעת לקליבלנד. בסדרה השנייה, סיאטל חייבת ניצחון מול קרוליינה וגרין ביי תפגוש את סן דייגו. הסאנדיי נייט יביא את שחזור משחק ה"דפלייט גייט", כאשר אינדיאנפוליס תארח את ניו אינגלנד ובמאנדיי נייט, קרב ענק בין פילדלפיה לג'איינטס.

seperator

20:00:

ניו יורק ג'טס (1:3) - וושינגטון (3:2)

הסילונים מרשימים עד כה וחוזרים משבוע החופש למפגש מול הרדסקינס, שנותרו מאוכזבים אחרי פייט טוב באטלנטה והפסד דרמטי בהארכה. קירק קאזינס ינסה להשאיר את הצרות מאחור בידיעה שה-NFC מזרח עדיין פתוח מאוד, בעוד שניו יורק, עם ברנדון מארשל שנראה מצוין עד כה, יודעת שהיא חייבת כל ניצחון כדי לשמור על קשר עין עם הפטריוטס.

פיטסבורג (2:3) - אריזונה (1:4), FOX

בפברואר 2009, הסטילרס זכו באליפות אחרי ניצחון דרמטי ביותר על הקרדינלס בשניות הסיום של הסופרבול. כעת, אחרי שבוע קצר והניצחון הנהדר שלהם בשנייה האחרונה בסן דייגו, שהביא אותם למאזן חיובי, הם רוצים לעצור את האורחת הנהדרת, שאחרי נפילה לא מוסברת מול סנט לואיס בבית, חזרה לעצמה עם ניצחון גדול בדטרויט. קרסון פאלמר, שיפגוש את הקבוצה מולה ריסק את הברך בינואר 2006, ישמח לחגוג על הראש של הפלדות.

מינסוטה (2:2) - קנזס סיטי (4:1), 5+ לייב

הצ'יפס פתחו את העונה נהדר עם ניצחון ביוסטון. אחר כך הגיעו שלושה הפסדים מתקבלים על הדעת לקבוצות חזקות, אבל את ההפסד הביתי מול הברס ביום ראשון, במשחק שכבר היה בידיים של אנדי ריד ושחקניו, כבר היה קצת יותר מדי ואולי גמר לקנזס סיטי את העונה. הצ'יפס ינסו בכל זאת להתאושש עם משחק קשה במינסוטה, שם הווייקינגס, בכיכובו של אדריאן פיטרסון, נראו מצוין עד כה. מינסוטה נחה שבוע אחרי ההפסד הכואב בדנבר והיא מכוונת למקום השני ב-NFC צפון ואולי לווילד קארד. בשביל זה, אסור לה ליפול במשחק כזה.

ג'מאל צ'ארלס מיץ' מורס קנזס סיטי צ'יפס. AP
ארבעה הפסדים רצופים לצ'יפס/AP

בפאלו (2:3) - סינסינטי (0:5)

כמה זמן הבנגאלס יצליחו לשמור על המאזן המושלם שלהם? סינסי עשתה קאמבק ענק בבית וניצחה את סיאטל והיא בשליטה מלאה ב-AFC צפון, אבל לא יהיה לה פשוט בכלל אצל טיירוד טיילור, שגם בשבוע שעבר המשיך לסחוב את הבילס על הגב ולהיות האיש של רקס ריאן, כאשר הוביל לניצחון ברגעי הסיום בטנסי. בפאלו חולמת על פלייאוף ראשון במילניום הזה ולפחות כרגע היא בכיוון, עם מאזן חיובי. ניצחון על סינסי יהיה צעד ענק נוסף, אבל דווקא בבית הבילס קצת מאכזבים עד כה.

דטרויט (5:0) - שיקגו (3:2)

רק קבוצה אחת בליגה נותרה בלי ניצחון וזו דטרויט. אחרי ארבעה הפסדים די צמודים, הליונס התפרקו בבית מול אריזונה וראו את מת'יו סטאפורד נשלח לסדרת חינוך על הספסל. סטאפורד צפוי לחזור, בתקווה שגם היכולת תשתפר מעט מול הברס, שחזרו לחיים עם ג'יי קאטלר ועם הניצחון המצוין בקנזס סיטי. שיקגו רחוקה רק ניצחון אחד ממאזן חצוי אחרי פתיחה רעה ותנסה לחגוג על חשבון השכנה, במגרש בו הפסידה בשנתיים האחרונות.

קליבלנד (3:2) - דנבר (0:5), METV

כמה היסטוריה יש במשחק הזה. הברונקוס ניצחו את הבראונס ב-22 מ-27 מפגשים עד היום, כאשר מעל כולם בולטים שני המפגשים בשלהי שנות ה-80', שנודעו בכינוי "הדרייב" ו"הפאמבל". הפעם האחרונה בה קליבלנד ניצחה את דנבר, שמגיעה למשחק הזה מושלמת, בעיקר בזכות ההגנה שלה (לפייטון מאנינג, לראשונה מאז עונת הרוקי, יש אחרי חמישה משחקים יותר איבודים מטאצ'דאונים, שבעה מול שישה), הייתה אי שם ב-1990 ומאז, הברונקוס לקחו עשרה משחקים ברציפות. אחרי הניצחון הגדול בהארכה בבולטימור, ג'וש מקאון והחברים רוצים לשמור על העונה בחיים וינסו לעצור את האורחת ולהתמודד עם הגנת הברזל שלה.

ג'ון אלווי מנכ"ל דנבר ברונקוס. Patrick Smith, GettyImages
זכרונות טובים מקליבלנד. ג'ון אלווי/GettyImages, Patrick Smith

ג'קסונוויל (4:1) - יוסטון (4:1)

שתי המדוכאות של ה-AFC דרום ייפגשו בצפון פלורידה למשחק של הזדמנות אחרונה באמת. הג'אגוארס ספגו הפסד שלישי ברציפות בטמפה ביי, למרות שכבר עשו מהפך ועלו ליתרון לרגע. הטקסאנס רחוקים מהגשמת הציפיות מהם ובריאן הוייר יחזור לעמדת הקוורטרבק, במסגרת הקרוסלה שלא עוצרת. ביל אובריאן מרגיש את הלחץ סביבו וחייב ניצחון, אבל בשביל זה, ההגנה המבטיחה שלו חייבת להגיע לעונה הזו כבר. יוסטון ניצחה את שני המפגשים בעונה שעברה ושבעה מתשעת האחרונים.

טנסי (3:1) - מיאמי (3:1)

הדולפינס יוצאים לדרך חדשה ויתחילו אותה בנאשוויל, מול עוד קבוצה מתוסכלת מה-AFC דרום, שההפסד הביתי מול בפאלו פגע בה מאוד. אחרי עוד נפילה, הפעם בלונדון מול הג'טס, במיאמי נפרדו לשלום מג'ו פילבין ויתחילו כבר מעכשיו כנראה את ההכנות לעונה הבאה, בתקווה שנדמוקונג סו יחליט שהוא רוצה לשחק פוטבול מדי פעם ויצדיק את חוזה הענק שקיבל. הטייטאנס כבר עם שלושה הפסדים ברציפות ופתיחת העונה המצוינת של מרקוס מריוטה מתחילה להישכח. הוא יכול להזכיר אותה שוב?

ריאן טניהיל מיאמי דולפינס. Lynne Sladky, AP
איך תראה מיאמי החדשה? טניהיל/AP, Lynne Sladky

23:05-23:25:

סיאטל (3:2) - קרוליינה (0:4), METV

משחק ענק בסיאטל. סגנית האלופה בצרות אחרי שלושה הפסדי חוץ בשלושה משחקים, כולל התפרקות כואבת ברבע האחרון בסינסינטי, שעלתה ביוקר. בבית, סיאטל עדיין מושלמת ותנסה להיעזר בקהל שלה כדי לחזור למאזן חצוי, לפני שאריזונה באמת בורחת. מנגד, הפנתרים מאוד הרשימו עד כה וגם חוזרים אחרי שבוע החופש. הם ראו את דטרויט כמעט מנצחת את סיאטל ויודעים שגם הם מסוגלים להגיע לשם, לנקום על ההפסד בפלייאוף האחרון ולהשיג ניצחון שלישי במפגש העשירי בין הקבוצות במילניום הזה ובכלל.

גרין ביי (0:5) - סן דייגו (3:2), FOX

מי יעצור את הפאקרס? ארון רוג'רס אומנם מסר לאיבוד (אפילו שניים) בבית, לראשונה מזה שלוש שנים, אבל שבוע שני ברציפות ההגנה עשתה את העבודה והאורזים שייטו מול סנט לואיס ושמרו על המאזן המושלם. כעת הם מקבלים עוד משחק נוח יחסית, בלמבו פילד מול יריבה שגם שיחקה במאנדיי נייט וגם ספגה בו הפסד בשנייה האחרונה, בבית, ממנו יהיה לה קשה להתאושש. סן דייגו במאזן שלילי ורק סנסציה בוויסקונסין תרים אותה מחדש, אולם המאזן שלה מול הפאקרס עד היום עומד על 1:9 מוחץ לאורזים, כאשר הניצחון היחיד של הצ'ארג'רס היה אי שם ב-1984 ומאז כבר עברו עוד שישה מפגשים.

סן פרנסיסקו (4:1) - בולטימור (4:1)

פחות משלוש שנים עברו מאז שתי הקבוצות הללו, בניצוחם של האחים הארבו, נפגשו לסופרבול בלתי נשכח. מאז, הרבה השתנה, ג'ים עזב, ג'ון נשאר ושתי הקבוצות רחוקות מאוד משיאן. שתיהן מגיעות למשחק הזה במאזן 4:1 ואחרי הפסדים כואבים, הניינרס בשניות הסיום בניו יורק לג'איינטס והרייבנס בבית בהארכה מול קליבלנד. המפגש הזה בוודאי יעורר מחדש הרבה אמוציות, השאלה מי תצליח להתגבר עליהן ולהתאושש.

אד ריד בולטימור רייבנס רנדי מוס סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. רויטרס
לא מזמן זה היה סופרבול/רויטרס

אינדיאנפוליס (2:3) - ניו אינגלנד (0:4), בין ראשון לשני, 3:30, FOX

ואם כבר מדברים על אמוציות. תשעה חודשים ארוכים עברו מאז שהפטריוטס הביסו את הקולטס בגמר ה-AFC, בדרכם לאליפות, במשחק שמאז נודע כמובן כמשחק ה"דפלייטגייט". אינדיאנפוליס, שבשנתיים האחרונות הודחה מהפלייאוף מול ניו אינגלנד ובארבעת המפגשים האחרונים ספגה ממנה תבוסות כואבות, חדורת רצון לנקמה, השאלה אם גם יש לה את היכולת. ניו אינגלנד גמגמה מעט בתחילת המשחק בדאלאס, אחרי החזרה משבוע החופש שעצרה את המומנטום האדיר בו האלופה הייתה. אלא שבהמשך, העסק כבר התחבר לפטריוטס וכעת הם ינסו לעצור גם את אנדרו לאק, שהתגבר על הפציעה וצפוי לחזור למגרש למרות היכולת הלא רעה של מאט האסלבק, שכללה ניצחון חשוב על יוסטון. הקולטס די מטיילים ב-AFC דרום וכמובן שניצחון על ניו אינגלנד ייתן להם דחיפה ענקית, גם מנטלית ומוראלית, להמשך הדרך.

פילדלפיה (3:2) - ניו יורק ג'איינטס (2:3), בין שני לשלישי, 3:30, FOX

המחזור יגיע לסיומו בעיר האחווה, כאשר האיגלס והג'איינטס ייפגשו לעוד קרב סוער ב-NFC מזרח הצפוף. פילי נראתה מצוין בניצחון על ניו אורלינס ביום ראשון החולף, בעוד ניו יורק היא כעת הקבוצה היחידה בבית עם מאזן חיובי, אחרי שגירדה את הניצחון שלה נגד הניינרס. המאזן ההיסטורי בין הקבוצות מצביע על 79:2:85 לטובת ניו יורק, אבל בשני המפגשים בעונה שעברה דווקא ידה של פילדלפיה הייתה על העליונה ובכלל, היא הפסידה לג'איינטס רק שלוש פעמים ב-14 המפגשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully