וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקה רועמת: אוהדי הפועל תל אביב לא מסייעים לחקירה של תקיפת חברם

11.10.2015 / 20:50

אין חשודים מרכזיים, חקירת התקיפה המזעזעת תקועה ואוהדי הפועל תל אביב שותקים באופן בלתי מובן, כשהמועדון מעדיף לצאת למלחמת חורמה נגד "לה פמיליה". מדוע אין עדויות מהצד האדום והאם הכול תוצאה של מעשה נקם? הבלוג של עמית גולדשטיין עם כל הפרטים וכיוון החקירה החדש

קובי אליהו

חקירת ניסיון הרצח המזעזע של אוהד הפועל תל אביב, שהותקף בצורה נפשעת בעזרת פטיש, ממשיכה להעלות שאלות ותהיות. גורמים רבים המעורים בפרשה או בנושא הביעו למשל פליאה – מדוע אין עדיין חשודים מרכזיים. ואיך החקירה לא הגיעה לסיומה.

עצורים אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
העצורים שוחררו, אין התקדמות בפרשה/קובי אליהו

מדובר בדברים מעט יותר מורכבים, חלקם עדיין מוסתרים במחשכים, אבל בין השורות קיימת נקודה לא פחות מעניינת וחשובה בנוגע לפענוח המקרה: מדוע אוהדי הפועל תל אביב שהיו מעורבים באותה תקרית לא מדברים. מדוע אין עדויות מהצד האדום. הרי מדובר באירוע שזעזע קודם כל את המועדון, שיצא למאבק קשה מאז אותו מקרה במוצ"ש. מדוע אם כן שותקים האנשים שבאמת יודעים מה היה שם ולא מספרים מי אותו אדם – על פי החשד אוהד בית"ר ירושלים – אשר ביצע את המעשה הנורא והבלתי נתפס?

שתיקת אותו קומץ אדום שהיה באמת באותו ערב בזמן התקיפה קשורה אולי, אין לדעת, להתנהלות שלהם מאז אותו מקרה. עבדכם הנאמן שהגיע לבקר את הפצוע בבית חולים מיד הוקף בחבורת אנשים שביקשה ממנו לעזוב את המקום, בצורה מעט מאיימת. מי שרצה לגבות את העדויות ולנסות לעזור בפענוח המקרה, כדי שאותו עבריין יזכה לדין המגיע לו בחוק, חווה בעיקר עוינות. ושתיקה. לכו מפה, זו היה המסר.

אם בימים הראשונים זה עוד היה בסדר לאור ההתחשבות במצב הבריאותי הרגיש של הפצוע, לא הרבה השתנה מאז. כל כלי התקשורת שהגיעו פגשו חומה בצורה מצד אותם אוהדים שנכחו במקום. עבדכם הנאמן, שספג לא מעט איומים, ניסה ליצור שיתוף פעולה דרך גורמים במועדון הפועל תל אביב. אך גם המאמץ המשותף הזה לא הוליד יותר מדי פירות: השתיקה הלא מובנת הזו נשמרה.

עם אותה תחושה חיים גם במרחב יפתח במשטרה, ויש, מבלי לפגוע באף אוהד שהיה באותו ערב, שהגדירו זאת כמו התנהלות של ארגון פשע. שתיקה כזו בלתי חדירה מאפיינת דפוס כזה של ארגונים – למרות שכאן מדובר באוהדי כדורגל, ולא באמת בפושעים או ארגוני פשיעה. במשטרה מספרים שמלבד אותה עדת ראייה, אוהדת הפועל תל אביב שהגיעה למסדר הזיהוי, אף צד לא ממש משתף פעולה איתם. ומכאן גם הקושי להביא לסיום החקירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמיר כבירי הבעלים של הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
חייב לדאוג שקולות האוהדים שלו יישמעו. אמיר כבירי/יוסי ציפקיס

נכון לעכשיו, לפחות כלפי חוץ, ראשי הפועל תל אביב מעדיפים לצאת למלחמת חורמה נגד ארגון "לה פמיליה" של אוהדי בית"ר ירושלים, ומאחורי הקלעים מכוונים את האש קצת לכיוון המועדון מהבירה. ייתכן מאוד שאם המאמץ הנכון של ראשי המועדון מאז אותו מקרה מזעזע יכוון גם כדי לגרום לאוהדי הפועל תל אביב שהיו שם ללכת ולחשוף הכל, הדרך לשם תהיה יותר קצרה. בימים האחרונים אנחנו עדים למעשי אלימות וטרור בכל מקום בארץ. העדויות ממעשים אלה, פותחות כל מהדורת חדשות וכל אתר או עיתון בארץ העוסקים בחדשות. תיאור מצד הקורבנות והחוויות האישיות שלהם, לא פעם גורם לנו לזוז במבוכה בכסא ולחוש חוסר אונים. במקרה הזה, חסרות אותן עדויות. חסרות התחושות שליוו את אוהדי הפועל באותם רגעים מפחדים. אם הנהלת הקבוצה רוצה להביא את העניין לסיום, היא חייבת לדאוג שאותם קולות יישמעו ויזעזעו את כל מי שהספורט בארץ חשוב לו.

כתב הפלילים של וואלה!NEWS, אבי אשכנזי, מעדכן כי בזמן הזה בודקת המשטרה כיווני חקירה חדשים. עם או בלי קשר לתוכן הקודם. בין היתר, בודקת המשטרה אפשרות לפיה התקיפה עם הפטיש היא בעצם מעשה נקם על תקיפה של אוהדי בית"ר ירושלים בידי אוהדי הפועל תל אביב, אחרי המשחק נגד בני יהודה בבלומפילד, לפני כשלושה שבועות.

לפי אותה אפשרות, אוהד בן 17 של בית"ר ירושלים הותקף בסיום אחד המשחקים העונה, ובכיוון החקירה הזה נבדקים גם סיפורים על קטטות ישנות בין ארגוני האוהדים. במשטרה גם בודקים למי שייך אותו פטיש שננעץ בראשו של אוהד הפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully