וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאן ביטלה את אשרות הכניסה לנבחרת השייט לאליפות העולם

8.10.2015 / 21:17

בצל האיסור שהוטל על הנבחרת לצאת לטורניר ההכנה לריו, התבשרו אנשי האיגוד כי הוועדה המארגנת שללה את הוויזות שהונפקו כבר לפני שלושה חודשים. שחר צוברי: "זה נראה כמו פרובוקציה, נפעיל לחץ כדי לשנות את ההחלטה"

שחר צוברי גולש רוח. עמית שיסל, איגוד השייט,
ישתתף באליפות? צוברי/עמית שיסל, איגוד השייט

הוועדה המארגנת של אליפות העולם בשיט בעומאן ביטלה את אשרות הכניסה לנבחרת ישראל, שיציאתה לתחרות שתיפתח ב-17 באוקטובר ממילא הוטלה בספק לנוכח דרישות השב"כ ומשרד הספורט.

איגוד השייט קיבל היום (חמישי) הודעה מהוועדה המארגנת שהוויזות שהונפקו בחודש יולי אינן תקפות. יושב ראש האיגוד גילי אמיר פנה לגורמי השיט הבינלאומיים בדרישה להחזיר על כנן את האשרות, ועדכן בנושא, בין היתר, את התאחדות השיט הבינלאומית, את ראשי הוועד האולימפי הישראלי, את חבר הוועד הבינלאומי אלכס גלעדי. ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי עודכנו בנושא, ומתקיימים מאמצים להסדרת הנושא.

שחר צוברי אמר בתגובה להחלטה: "מצער מאוד לשמוע את זה, אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטים ייכנסו לתמונה. זו נראית פרובוקציה, כי כבר קיבלנו את הוויזות. גם אנחנו הגולשים ננסה להפעיל לחץ דרך העמיתים שלנו כדי לשנות את ההחלטה. נכון שלא פשוט להיות ישראלי בימים אלו, אבל זה לטוב ולרע ואנחנו מתמודדים עם זה".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, אמר לוואלה ספורט: "לא ברור לי מהיכן הגיעה ההחלטה לבטל את הוויזות, ואם זו סתם פרובוקציה של עומאן או משהו אמיתי. בכל מקרה, אנחנו לא מחכים ופעלנו ואנחנו ממשיכים לפעול כדי לעשות הכול שהגולשים הישראלים ייצאו לאליפות. אני מצטער שכל הסיפור יצא החוצה כי הכול היה צריך להיעשות מתחת לרדאר וזה גרם לנזק. המחשבה הראשונה שלי הייתה שהביטול נבע מכל מה שקרה. כמובן שיש לכך משמעות גדולה אם לא יאפשרו לגולשים ישראלים להשתתף באליפות העולם, מה גם שהאליפות הבאה תיערך בישראל. זה עלול להיות תקדים מסוכן לספורט הישראלי כי בכך למעשה נותנים מתנה לאויבים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצא לאליפות? מעין דוידוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד התרבות והספורט הודיע מוקדם יותר השבוע לאיגוד השיט כי הוא אינו מתיר למשלחת לצאת לתחרות, בשל התנגדות השב"כ שלא הצליח ליצור קשר עם גורמי הביטחון המקומיים בעומאן. אתמול הושגה פשרה שבמסגרתה תצטמצם המשלחת משבעה גולשים לשלושה בלבד.

אמיר הביע התנגדות להחלטה, והגיב לה: "לא יעלה על הדעת שספורטאי הצמרת שלנו, המועמדים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו ומהווים חלק מהצמרת העולמית, ייעדרו מאליפות העולם ולא ישתתפו בתחרות החשובה ביותר השנה. אי השתתפות הישראלים מהווה לטעמי פגיעה קשה בספורט ועלולה ליצור תקדימים. צריך לזכור שבפברואר אנחנו מארחים את אליפות העולם ולא הגיוני שהמארחת לא תשתתף באליפות שנערכת כמה חודשים קודם לכן. אנחנו עושים את כל המאמצים ואין לי ספק שנשתתף באליפות העולם בעומאן".

האליפות מתקיימת כעשרה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בריו, שייפתחו ב-5 באוגוסט 2016, והיא משמשת תחרות מטרה החשובה ביותר לכל הגולשים הבכירים בעולם. אי השתתפות בה תשנה את אופן ההכרעה במבחנים האולימפיים של הגולשים הישראליים, ועשויה להשפיע לרעה על תוכנית ההכנה לריו.

  • עוד באותו נושא:
  • שחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully