וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי: "יש כאלה שדור שישי או שביעי בארץ, יש כאלה שהגיעו עכשיו"

8.10.2015 / 18:00

מכבי תל אביב קיימה את מסיבת העיתונאים החגיגית לפתיחת העונה, היושב ראש דחה את הביקורת על ריבוי המתאזרחים. פבראני עשוי לעזוב, וויצ'יץ': "הרופאים לא יודעים מה יש לו". גודס: "רצינו לעבות את הסגל"

יומיים לפתיחת ליגת העל, מכבי תל אביב ערכה הערב (חמישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת פתיחת העונה.

היושב ראש המיתולוגי, עו"ד שמעון מזרחי, אמר בפתיחת האירוע "הייתי נוכח במשחקי הקבוצה בצרפת ואני חושב שהצוות הצליח לאחד אותה. כמובן שיש עוד הרבה עבודה לעשות. השחקנים החדשים משתלבים, פארמר נראה מצוין, רוצ'סטי בן בית ולא נותר לי אלא לאחל לכולם הצלחה".

המאמן גיא גודס, הפותח את עונתו השניה בראש צוות האימון ביד אליהו, הוסיף: "אני תמיד מתרגש לשבת פה, בהיכל המכבים, במקום היסטורי בו כל הכדורסל של מכבי תל אביב נמצא. זה חשוב לצעירים פה, לשחקנים החדשים, להבין מה זה אומר להיות במכבי תל אביב. הרבה מחויבות, עבודה, משמעת ורצון, להיות כקבוצה על אחד העמודים האלה ולהיזכר כקבוצה שעשתה משהו. יש פה חבר'ה שלפני שנתיים היו חלק מזה, תמיד כיף לחוות את זה ולהיות חלק מההיסטוריה. זה משהו שכל ספורטאי רוצה.

"למדנו מהשנה שעברה שצריך לעבות את הסגל. יש לנו שמונה שחקנים חדשים ולא פשוט לצוות האימון לחבר אותם בחודש וחצי. יש המון הקרבה, רצון ואנרגיות טובות וראינו את זה כבר במשחקים הראשונים. ממכבי יש ציפיות בכל משחק אימון, בכל טורניר. זכינו בטורניר בצרפת, שהיה מוצלח גם חברתית. למדנו להכיר אחד את השני. היה לנו חשוב להחזיר גם את גביע ווינר לארון הגביעים אחרי שנה וזו פתיחה טובה, ברגל ימין. הכיוון שלנו הוא רק קדימה, להצליח ולזכות בכמה שיותר תארים. זו המהות של מכבי תל אביב, כל החבר'ה פה מבינים את זה ויעשו הכל כדי שזה יקרה".

סילבן לנדסברג עם סילבן לנדסברג/יותם רונן

עוד אמר גודס: "כשהתחלנו היה תכנון מסוים וזה התחיל עם ההחתמה של רוצ'סטי ואחר כך של ג'ורדן, מה שהפך אותנו לקבוצת התקפה מאוד איכותית, שיכולה לקלוע הרבה שלשות באחוזים טובים. כל אחד מהם מעל 40 אחוז לאורך הקריירה. חיזקנו משמעותית את עמדת הגארדים והבאנו שחקנים בכל העמדות וזה נותן לנו הרבה אופציות. לא היה לנו את זה בעונה שעברה, סבלנו מזה, בעיקר עם החוקים החדשים שהיו מבחינת הישראלים. שמנו דגש על הדברים האלה, כדי שתהיה קבוצה איכותית וטובה שיכולה להתחרות בכל המסגרות".

על הבאתו לארץ של סנטר העבר נייט האפמן, החולה בסרטן סופני אמר מזרחי: "אנחנו בקשר איתו. כשהיינו בארצות הברית הוא היה בבית החולים ואי אפשר היה לבקר אותו. הוא והרופאים יקבעו אם הוא יהיה כשיר להגיע ארצה לביקור. אם כן, כמובן שנזמין אותו לבוא. הוא אחד השחקנים הבולטים שהיו לנו ואדם למופת וכולי צער שהוא הגיע למצב הזה". באשר לגל מקל, הבהיר מזרחי: "הדלת של מכבי פתוחה תמיד לכולם. גל רצה עדיין ל-NBA ולנו היה דחוף לקבוע מי יהיה בסגל שלנו".

כשנשאל על סוגיית המתאזרחים, אמר מזרחי: "החוק בישראל ברור מאוד. לא מבין מה צעקתה, לא פעלנו בניגוד לחוק. יש כאלה שדור שישי או שביעי בארץ, יש כאלה שהגיעו עכשיו".

שחקן מכבי תל אביב ויקטור פבראני. ברני ארדוב
לא זמין לליגה. פבראני/ברני ארדוב

עוד קודם לכן, נודע כי הסנטר ויטור פבראני לא נרשם למשחקים בארץ. המאמן גיא גודס הביע לאורך הפגרה חשש ממצבו הרפואי של פבראני, המתאושש מפציעה בברך, והשבוע חתם בקבוצה סנטר נוסף, ארינזה אונואקו.

גורם במועדון הסביר לאחר החתמת אונואקו, שסבל אף הוא מפציעות: "בשבועות האחרונים גיא גודס לחץ על החתמת שחקן פנים נוסף, הוא חשש שויטור פבראני לא יעמוד בעומס של העונה", הסביר גורם במועדון. "הצוות הרפואי מתקצב את הדקות שלו בהתאם למצבו, ויש לוויטור עדיין כאבים. משחקי האימון בחו"ל והמשחק מול ראשון לציון שכנעו את ראשי הקבוצה שצריך להוסיף מאסה לקבוצה".

ניקולה וויצ'יץ' אמר במסיבת העיתונאים: "המצב של פבראני נראה טוב בהתחלה, אבל יש לו בעיה, הרופאים לא יודעים מה גורם לכאבים בברך. לוקח יותר זמן ממה שציפינו שהוא ייכנס לכושר, לכן החלטנו לצרף שחקן נוסף לסגל, ליתר ביטחון. לא רשמנו אותו, הוא עדיין לא מוכן, לא רצינו לבזבז את המקום".

פבראני עצמו נמצא כעת בברזיל בשל נסיבות אישיות, ולא השתתף ביום הצילומים שערכה הקבוצה לקראת פתיחת היורוליג בשבוע הבא. הוא ישוב לארץ מחר (שישי). כעת רשומים בסגל של מכבי לליגה ארבעה זרים - דראגן בנדר, דווין סמית', בריאן רנדל, טרבור אמבקווה - אך בהמשך ניתן יהיה להוסיף למצבת הזרים את פבראני ואת אונואקו, שעוד לא קיבל את השחרור הבינלאומי.

אמבקווה נפצע אתמול באימון ויחמיץ את המשחק מול קרית גת. הוא לא הגיע למסיבת העיתונאים עקב האיסור שהוטל עליו לפתוח את עיניו. עם זאת, הוא יהיה כשיר למשחק מול צסק"א מוסקבה בפתיחת היורוליג ביום חמישי.

שחקני מכבי תל אביב כדורסל. ניב אהרונסון
שחקני מכבי תל אביב, ביום הצילומים ליורוליג/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully