וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת העצורים בפרשת התקיפה לא זוהו כתוקפים

עדת הראייה התבקשה לזהות את הארבעה, אך הדגישה כי התוקף היה קירח והוא לא מבין העצורים שבידי המשטרה. המשטרה תגבה עדות נוספת מהפצוע. הוארך ביום אחד מעצרם של חסיד ומנור

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

בווידאו: חלק מהחשודים מובאים לדיון בהארכת המעצר

המשטרה אמנם איתרה עד ראייה שככל הנראה היה בזמן תקיפת אוהד הפועל תל אביב, אך בתום מסדר זיהוי שנערך התברר כי אף אחד מארבעת החשודים שבידי המשטרה הם לא התוקף שביצע את המעשה עם הפטיש.

בבית משפט השלום בתל אביב התברר היום שהמשטרה גבתה עדות ראשונית מהאוהד שנפצע באורח קשה, ובמקביל ביצעה מסדר זיהוי לעדה המרכזית שתיארה כי התוקף שחבט בפטיש היה קירח. יחד עם זאת אמרה העדה המרכזית כי את חלק מהחשודים היא זיהתה כמי שהיו בזירה.

בכוונת המשטרה לזמן את עדת הראייה פעם נוספת למסדרי זיהוי של חשודים פוטנציאליים. חוקרי המשטרה צפו בסרטי הווידאו של מצלמות האבטחה והם מנסים בעזרת אנשי המודיעין לאתר חשודים נוספים שטרם נעצרו. בכוונת המשטרה גם לגבות עדות נוספת מהפצוע וזאת ככל שמצבו ימשיך להשתפר.

עצור בבית משפט, חשוד בפציעת אוהד הפועל תל אביב. קובי אליהו
בדרך להארכת המעצר הקודמת. ניב מנור/קובי אליהו

ניב מנור ויניב חסיד, שניים מארבעת העצורים, הובאו היום לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב על ידי שוטרי מרחב יפתח, זאת בחשד למעורבות בתקיפת האוהד. מעצרם של השניים הוארך ביום אחד אחרי שהשופטת קבעה לגבי חסיד: "בבואי לבחון את התקדמות החקירה, ייתכן מצב שבו אין ראיות כנגד חשוד אחד, אך כנגד חשוד אחר הן אינן קשורות. הם עצורים מספר ימים ויש לבדוק האם המשטרה עשתה די כדי להאריך את מעצרם. קיים חשד סביר כנגד החשוד, אך אני מקבלת את דברי בא כוחו ועל המשטרה לבחון מיידית את האליבי ובנסיבות אלו מעצרו יוארך מחר. במידה ולא ייבדקו הדברים, אמליץ על שחרורו".

באשר למנור קבעה השופטת כי מעצרו יוארך ביום אחד נוסף גם כן, ואמרה: "איני רואה עין בעין את הדברים עם בא כוחו. נתתי את דעתי לעובדה שהחשוד לא זוהה על ידי עדת הראייה, אך עם זאת לנוכח פעולות הביצוע מצאתי לנכון להאריך את מעצרו עד למחר".

עורך דינו של חסיד, שי טובים, אמר במהלך הדיון: "הבאנו ראיות ברורות לגבי האליבי שלו. המשטרה כלל לא בדקה את האליבי. יש סרטון של הרכב שלו בבית חברתו באותו הערב ב-8:45, הטלפון שלו נבדק שהיה במקום. יש אנשים שהיו איתו. אף אחד לא רצה לבדוק ב-48 שעות. הוא נעדר עבר פלילי". בתגובה לדברים אמרו לו חוקר המשטרה: "מדובר בפעולות חקירה שלוקחות זמן וקשורות למצלמות. הכול בטיפול".

עורך הדין שי טובים. יוסי ציפקיס
דרש לדעת איך התקדם נושא האליבי. עורך דין שי טובים/יוסי ציפקיס

בתגובה לדברים ביקש עורך הדין לראות מסמך שהנושא בטיפול, וזה השיב: "יש את הדוח. אין מסמך ספציפי. נעשו פעולות ביומיים האלה. יש מסמך כללי לגבי מצלמות בזירת האירוע". השופטת אמרה לחוקר משה פויסטרו: "אני מציעה לחשוב בנחת ולהבהיר מה הכוונה בטיפול ומה נעשה. יש לזה משמעות". החוקר השיב: "עדת הראייה אמרה שהיו כאלה בתמונות שהיו שם וייתכן שהוא אחד מהם". עורך הדין טובים הגיב: "זה שקר. היא אמרה שלא זיהתה אותו. אתה משקר כדי להאריך את המעצר?".

בהמשך דיבר גם עורך הדין של ניב מנור, עדי כרמלי, ואמר: "עדת הראייה אמרה שבתמונות האלה הוא לא נמצא והתוקף בכלל לא היה קירח". החוקר השיב לו: "גם אם הם לא עשו את זה פיזית, לטענתנו הם חלק מהאירוע". כרמלי שאל בדיון מדוע מרשו נחקר פעם אחת בלבד אחרי שהמשטרה ביקשה לבצע שש פעולות חקירה. החוקר השיב: "גבינו עדויות ועשינו פעולות". השופטת אמרה בעניין כי בוצעו שתיים משש הפעולו. כרמלי: "עדת הראייה לא זיהתה את הלקוח שלי. מה הלאה?". החוקר השיב: "יש עוד עדי ראייה שנבדוק. אני לא יכול לנקוב במספר". כרמלי: "יצרתם קשר עם עדי הראייה? הזמנתם אותם לחקירה?". החוקר סירב להשיב לשאלה הזו, וציין: "פעולות החקירה בדוח מספקות". כרמלי: "אחת העילות שלכם היא שיבוש חקירה אם הם ישוחררו, אז איך שני החשודים כבר שעות כאן ביחד?". החוקר: "זה לא מעניין אותי. הם נחקרו ומסרו גרסה".

כרמלי: "אני מציע שמרשי יהיה בביתו בצורן או שיחזור לבסיסו במצפה רמון, משם הוא לא ייצא בשבוע הקרוב". השופטת אמרה לחוקר לאחר מכן: "עד היום בערב אתם בודקים את האליבי של יניב חסיד, אחרת הוא משתחרר מחר".

בסיום הדיון אמר עו"ד כרמלי לתקשורת: "חקירת המשטרה היא רשלנית ולא רצינית. או שיביאו ראיות או שישחררו את העצורים. אין טעם בהמשך הפיאסקו הזה".

עורך הדין עדי כרמלי. יוסי ציפקיס
"יצרתם קשר עם עדי הראייה? הזמנתם אותם לחקירה?". עו"ד עדי כרמלי/יוסי ציפקיס

כזכור, אתמול (רביעי) הוארך מעצרם של שני החשודים שנעצרו ראשונים בפרשת התקיפה, כשמדובר באסי בסנו ויואב נחשון שיישארו תחת סורג ובריח עד ליום שישי הקרוב. המשטרה טענה לשיבוש חקירה ואי שיתוף פעולה מצד השניים, והשופט דרש מהמשטרה להביא ראיות חדשות מוצקות הרבה יותר נגדם.

מהחקירה הראשונית של משטרת מרחב יפתח בפיקודו של נצ"מ דוד גז עולה עד עתה כי חברי ארגון "לה פמיליה" הכינו מארב מתוכנן לאוהדי הפועל תל אביב בסמוך למחסן העידוד בשכונת פלורנטין, זאת תוך שהם יודעים כי האוהדים ישובו מכפר סבא עם הציוד כדי לאחסן אותו במקום.

בתוך כך, בהמשך לאירועים בדוחא השבוע, נעצר חשוד בן 25 מכפר מנדא. שוטרי תחנת משגב חושדים שאותו אדם היה מעורב במהומות שפרצו בתום המשחק נגד בית"ר ירושלים באירוע שכלל יידויי אבנים לעבר רכב שנכנס בתום המשחק. החשוד נחקר ונכלא, וחוקרי תחנת משגב יבקשו להאריך את מעצרו הבוקר בבית משפט השלום בעכו. בסך הכל נעצרו 11 בני אדם מאז האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully