וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: ירדן ג'רבי זכתה בפעם השמינית באליפות ישראל

7.10.2015 / 20:50

הג'ודוקא הבכירה של ישראל הכניעה את רותם שור: "היה חשוב לי לשמור על התואר שלי. אבסורד מבחינתי שלא קיבלנו ויזות לאבו דאבי". גילי כהן גברה על רוני שוורץ, ברוך שמאילוב על טוהר בוטבול, משפחת ששון חגגה עם שתי מדליות זהב

הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
הגנה על התואר. ירדן ג'רבי/ברני ארדוב

עבור ירדן ג'רבי זה כבר הפך להרגל. מדליסטית הארד מאליפות אירופה חגגה בפעם השמינית זכייה באליפות ישראל בתחרות שנערכה באולם מטרווסט ברעננה לעיני כ-500 צופים. ג'רבי שמתחרה ב-63 ק"ג פגשה בגמר את רותם שור, וכמו בשנה שעברה, היא לא הצליחה להשיג ניקוד נגד יריבתה והשיגה את הניצחון בגלל ארבעה עונשים שספגה שור יריבתה, ששוב מסתפקת במדליית הכסף.

"רותם היא גם פייטרית וגם חזקה, היה קשה, אבל אני שמחה מהתוצאה הסופית", אמרה ג'רבי בסיום. "כל נבחרת הנשים התחרתה, אצל הגברים זה יותר מורכב. אנחנו עשרה חודשים לפני האולימפיאדה וזה מסוכן, אבל לי אישית היה חשוב לשמור על התואר שלי ולהתחרות בכל מצב. הייתה שנה מורכבת ומרובת פציעות. סיימתי שלישית באירופה וחמישית בעולם וזה סביר מבחינתי. זה לא רע, אבל אני לא מסופקת. המטרה הכי חשובה זו האולימפיאדה".

על העובדה שהיא אמורה להתחרות בשבוע הבא בגרנד סלאם פריס אמרה ג'רבי: "אני לא בטוח אתחרה. אין לי עוד מדליה בפריס וזה צורם לי". על האפשרות שהנבחרות לא יתחרו באבו דאבי מכיוון שלא קיבלו ויזות אמרה ג'רבי: "זה אבסורד מבחינתי. אחרי מה שחווינו במרוקו, אני שמחה שיצאנו לשם. אני מקווה שיתערבו בעניין כי זו תחרות חשובה מאוד, זה גרנד סלאם עם הרבה ניקוד. עצוב לי כשהפוליטיקה נכנסת לספורט".

הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
"המטרה הכי חשובה - אולימפיאדה". ירדן ג'רבי/ברני ארדוב

אחד הקרבות המעניינים הגיע דווקא במשקל הנמוך לנשים (48 ק"ג) כשאמלי רוסאנו גברה על שירה ראשוני שספגה שני עונשים לעומת אחד של יריבתה. רוסאנו, העולה החדשה מבלגיה, הוכתרה לראשונה בקריירה כאלופת ישראל. על האיפון הראשון בערב אליפות ישראל הייתה אחראית קמילה מינקאווה (57 ק"ג) שלא התקשתה לגבור על תמנע נלסון-לוי והטילה אותה אחרי זמן קצר מפתיחת הקרב.

גם ב-52 ק"ג לנשים קיבלנו קרב טקטי ונטול ניקוד, אבל בסיומו גילי כהן גברה על רוני שוורץ אחרי שהשתיים נגררו לניקוד זהב שבסיומו בהחלטת שופט הוחלט כי כהן, שרק בשבוע שעבר זכתה במדליית ארד בתחרות הגרנד פרי בטשקנט, תקבל את מדליית הזהב. "רוני ספורטאית מעולה ואנחנו עובדות כל הזמן בנבחרת", אמרה כהן בסיום הקרב הקשה. "אני שמחה שיצאתי כמנצחת. מכיוון שאנחנו מכירות אחת את השנייה כל כך טוב, ידענו שתנצח מי שתישבר ראשונה ומי שתהיה יותר אפקטיבית. ברור שאני שמחה שבטשקנט זכיתי במדליה אחרי שנה פחות טובה בשבילי, ואני מקווה שעם המדליה והתחרות אני אגיע עם מוטיבציה גבוהה לתחרות הגרנד סלאם בפריס בשבוע הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הג'ודוקא קמילה מינקאווה. ברני ארדוב
אחראית על האיפון הראשון של הערב. קמילה מינקאווה/ברני ארדוב

אצל הגברים קיבלנו תחרות פחות אטרקטיבית לאור היעדרותם של שגיא מוקי, גולן פולק וטומי ארשנסקי, שלושת הג'ודוקא שהודחו בשנה שעברה בסיבובים המוקדמים והפעם העדיפו לנוח לקראת תחרות הגרנד סלאם בפריס בשבוע הבא. בהיעדרם, אחד המוקדים היה ב-66 ק"ג כאשר טל פליקר, שמתחרה על מקום בריו, גבר עם שני ווזארי על טל אלמוג והוכתר כאלוף ישראל. מוקד מעניין נוסף היה ב-73 ק"ג, כאשר ברוך שמאילוב, שהחליט להעלות את רמת הקושי ולזנוח לערב אחד את 66 הקילוגרמים המוכרים, השיג איפון 53 שניות לסיום הקרב שלו מול טוהר בוטבול שנאלץ להסתפק בכסף.

אורי ששון, מדליסט הכסף מאליפות אירופה, סיים עם איפון מהיר (מעל 100 ק"ג) על איגור בוטולייב. ששון, שראה גם את אחיו אלון חוגג עם הזהב, היה מרוצה מאוד בסיום, ואמר: "השמחה כפולה ומכופלת שגם האח שאני כל כך אוהב זכה במדליית הזהב. כשכל אחד מאיתנו עולה לקרב, יש תחושה שהוא זה שנמצא שם. זה נוגע בי כשהוא מנצח, וגם כשהוא מפסיד. אני ברוך השם בריא, זה ספורט שאתה לא יכול לדעת מה קורה בו. זה כיף להתחרות בבית, רציתי להחזיר לעצמי את התחושה הזו אחרי שנתיים שלא התחריתי באליפות הזו. הייתה פה סימולציה נחמדה לקראת פריס".

אורן סמדג'ה, יעל ארד. ברני ארדוב
צפו בג'ודוקא. אורן סמדג'ה ויעל ארד/ברני ארדוב

גברים:
60 ק"ג: יואב שמש גבר על אמיר דנטה
66 ק"ג: טל פליקר גבר על טל אלמוג
73 ק"ג: ברוך שמאילוב גבר על טוהר בוטבול
81 ק"ג: אסף חן גבר על גיא וסרדם
90 ק"ג: אלון ששון גבר על לי קוכמן
100 ק"ג: פיטר פלצ'יק גבר על ודים קוזמינסקי
מעל 100 ק"ג: אורי ששון גבר על איגור בוטולייב

נשים:
48 ק"ג: אמילי רוסאנו גברה על שירה ראשוני
52 ק"ג: גילי כהן גברה על רוני שוורץ
57 ק"ג: קמילה מינקאווה גברה על תמנע נלסון לוי
63 ק"ג: ירדן ג'רבי גברה על רותם שור
70 ק"ג: לינדה בולדר גברה על בר פרין
78 ק"ג: ליאור וילדיקן גברה על לינוי אקוני
מעל 78 ק"ג: ירדן מאירסון גברה על רז הרשקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully