וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחר ציבור: חזרתו של אליל ההמונים קרלוס טבס לארגנטינה

8.10.2015 / 16:00

החזרה הביתה בשיא הקריירה ("הרווחתי את האושר, גם 20 מיליון לא משנים לי"), הסערה התקשורתית שאיימה לרסק אותו ואהבת הקהל שתמיד מרימה אותו מהקרשים. קרלוס טבס, "השחקן של העם", סוחף את בוקה לאליפות בלי לקבל שכר ורוצה להוביל גם את ארגנטינה. מרטינו יאפשר?

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: לקראת פתיחת מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה

23 בספטמבר. במשך ארבעה ימים קרלוס טבס נעלם מעין הציבור. ירד למחתרת. דווקא אחרי שכבש צמד לרשת ארחנטינוס ג'וניורס, הוא פצע בצורה קשה את אסקיאל האם בדקה ה-76 של משחק הליגה ועמד במוקד סערה תקשורתית גדולה. "השחקן של העם", כפי שהוא מכונה, הואשם בפגיעה מכוונת וספג גינויים מכל עבר. למשחק הגביע בקורדובה מול דפנסה וחוסטיסיה, הגיע במצב רוח שפוף במיוחד. בירידה מהאוטובוס, ובניגוד למנהגו, לא ניגש לחתום למעריצים אלא חמק במהירות לעבר המחנה המבודד שארגן המועדון. בבוקה אף שקלו לוותר על הגעתו לאימון, כדי להרגיע את ההמולה התקשורתית.

אבל טבס התייצב לאימון, וכך גם אוהד מקומי אחד, שבאופן סמלי עונה לשם אסקיאל. הבחור בן ה-23 חמק מאנשי האבטחה, התפרץ לכר הדשא וכל שביקש היה להצטלם עם טבס. כאשר השוטרים השתלטו עליו, כוכבה של בוקה ג'וניורס ביקש מהם להמתין וניגש בחיוך כדי למלא את רצונו של האוהד ולתת לו מזכרת בדמות תמונה משותפת. "אני לא אוהד של בוקה, אבל תמכתי בכל הקבוצות שטבס שיחק בהן. בסך הכול רציתי להגיע לרגע שחיכיתי לו כל חיי", הסביר אסקיאל, אחרי שאת אותו לילה בילה במעצר. הסיפוק היה הדדי. טבס הגשים לאוהד חלום, ואילו אסקיאל דאג להחזיר ל"אל אפאצ'ה" את החיוך אחרי השבוע הקשה ביותר שלו ככדורגלן בארגנטינה.

באותו משחק גביע, טבס החמיץ פנדל (הראשון מתוך שניים שהחטיא בשבועיים האחרונים), אבל תיקן עם שער, אסף עוד ניצחון בדרך לחצי גמר הגביע ושב למשבצת "השחקן של העם". עכשיו, עוד לפני שהוא מחזיר את תואר האליפות לבוקה, הוא רוצה לעלות על הגל גם בנבחרת, אליה חזר אחרי גלות ארוכה רק בקיץ שעבר ובמדיה לא כבש מאז יוני 2011. בהיעדרו של ליאונל מסי הפצוע וכשהפופולאריות שלו בשיאה, רבים בארגנטינה מאמינים שזה הזמן של טבס - השחקן הכי אהוב בנבחרת. עכשיו רק צריך לשכנע את טאטה מרטינו.

טבס צפוי להתחיל על הספסל, ארגנטינה מול אקוודור (בין חמישי לשישי, 03:00, ספ'1 ו-HD)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרלוס טבס מוצג, בוקה ג'וניורס. רויטרס
אליל ההמונים הכי גדול בארגנטינה מאז מראדונה. קרלוס טבס/רויטרס

הפור נפל כבר בקיץ הקודם. קצת אחרי שארגנטינה הפסידה בלעדיו לגרמניה בגמר המונדיאל, טבס שהה עם יובנטוס במחנה אימונים לקראת העונה החדשה ושם דווח לו כי אביו נחטף בבואנוס איירס. הכדורגלן ביקש מהאיטלקים שיאפשרו לו לטוס הביתה מהר ככל האפשר, אלא שתוך פחות מיממה שוחרר האב כשהוא בריא ושלם, אחרי שהחוטפים דרשו כופר וקיבלו כ-50 אלף דולר. הפרשה אולי הסתיימה, אבל במקביל גמלה בלבו של טבס ההחלטה לסיים את המסע האירופי.

החלוץ שוב סיפק את הסחורה עם מספרים נהדרים במדי יובנטוס, עונה שנייה ברציפות, כשהוביל אותה לדאבל איטלקי ולגמר ליגת האלופות. במקביל לתצוגות על המגרש, דחה פעם אחר פעם את ההצעות להאריך את חוזהו ופיזר רמיזות לגבי רצונו לשוב לבוקה ג'וניורס. בסיום העונה, הוא כבר לא הותיר מקום לספק. טבס ביקש להשתחרר מהשנה האחרונה בחוזה והבהיר כי הוא חוזר לארגנטינה. בכל מחיר. למרות שהוא רק בן 31 ונמצא לדעת רבים בשיאו המקצועי. ועדיין, אף אחד לא באמת הופתע כאשר זה קרה. אם כבר, ההפתעה הגדולה נעוצה בעובדה שהשלים עשור הרחק מהבית, כולל תשע עונות באירופה. גם חבריו היו בטוחים שהגעגועים העזים יכריעו אותו מוקדם יותר.

יצר ההישרדות של הכוכב משכונת המצוקה פוארטה אפאצ'ה היה חזק יותר מכל. למרות לא מעט מכשולים בדרך, למרות ששקל פרישה בקיץ 2013 - בסופו של דבר, הוא הצליח ליהנות משני העולמות. הוא גם מצא את הרגע המושלם כדי לחזור כגיבור, כזה שוויתר על כסף ופרסום (דחה שדרוג ביובנטוס וכן הצעות מפתות מפריס סן ז'רמן ואתלטיקו מדריד) לטובת חדוות החיים ואהבת העם. ביוני האחרון, עם שובו לנבחרת ארגנטינה אחרי תקופת התעלמות של ארבע שנים ולפני שריקת הפתיחה של קופה אמריקה 2015, הודה בראיון גלוי לב לאתר GOAL: "השתעממתי מכדורגל, עד שבשלב מסוים הבנתי את חשיבות הנבחרת. אני אוהב את התשוקה, את האוהדים, את כל מה שמסביב. דחיתי את זה בעבר, עכשיו אני נהנה מזה. מהיומיום. הכול כמו חלום. אני מייצג את המעמד הנמוך של ארגנטינה, האנשים העניים. אני צריך לתת הכול למענם. אלה האנשים שאל לנו לשכוח כי להם עוזרים הכי מעט. המטרה שלי היא להעניק להם קצת אושר".

הקאמבק הזה למדים הלאומיים לא היה רחוק מהשגת אושר עילאי. במחצית רבע גמר הקופה מול קולומביה, הודיעה בוקה ג'וניורס באופן רשמי על שובו של הבן האובד הביתה. בדקה ה-73 נכנס טבס כמחליף, ובדו קרב מהנקודה הלבנה הוא זה שחרץ את גורל רבע הגמר עם הפנדל האחרון שקבע 4:5 לארגנטינה. כמה סמלי. זה קרה קצת פחות מארבע שנים אחרי שניצב סיטואציה ובאותו מעמד בדיוק, אך היה חתום על ההחטאה היחידה בהפסד בפנדלים לאורוגוואי ברבע גמר הקופה הביתי. טבס סגר שני מעגלים אישיים בערב אחד מרגש במיוחד. הנבחרת אולי שבה הביתה ללא הגביע היבשתי, אבל טבס (שלא נטל חלק בגמר מול צ'ילה) חזר כווינר.

קרלוס טבס חלוץ נבחרת ארגנטינה חוגג עם סרחיו רומרו. AP
הפנדל שהשלים סגירת מעגל כפולה בערב אחד. קרלוס טבס/AP

10 ימים אחרי ההפסד בגמר הקופה, טבס כבר נכח באצטדיון הבומבונרה, עם החולצה מספר 10, וזכה לקבלת פנים מחשמלת. כ-40 אלף צופים, ביניהם האוהד המושבע דייגו מראדונה שהניף שלט "תודה שחזרת הביתה, קרליטו", היו בטירוף חושים כשראו את השחקן האהוב ביותר מאז ימי מראדונה לובש שוב כחול-צהוב. "אני חוזר כשאני בשיאי, זו האמת", הבטיח טבס במסיבת העיתונאים. "לפני כמה שנים לא אכלתי בריא, הייתי שמן. עכשיו אני מרגיש טוב מבחינה פיזית ומנטאלית. אולי הפסדתי כסף במהלך הזה, אבל הרווחתי את האושר שלי. 20 מיליון לא משנים לי. הייתי בחוץ 10 שנים והתגעגעתי למשפחה. נולדנו עירומים וכך גם ניקבר".

ב-18 ביולי, ארבעה ימים לאחר הטקס, טבס שב ללבוש את מדי בוקה ג'וניורס לראשונה זה יותר מעשור. במשחקו השלישי הוא כבר מצא את הרשת, ומאז יש לו חמישה שערי ליגה ב-10 מחזורים ועוד שלושה שערים בגביע. ב-13 המשחקים בהם שותף, בוקה הפסידה רק פעם אחת (4:3 ביתי לאוניון סנטה פה), וגם זה במשחק בו הורחק השוער אגוסטין אוריון כבר בדקה ה-26. ההשפעה של טבס ברורה, ושלושה מחזורים לסיום העונה נהנית בוקה מיתרון של שש נקודות בפסגה. האליפות הזו תהיה קודם כל שלו.

אבל הקאמבק הוא לא רק גן של שושנים. את סערת הפגיעה בהאם צלח טבס בזכות תמונה משותפת בבית החולים והתנצלות פומבית כנה. "מעולם לא פצעתי מישהו", אמר אז. "התחושות שלי היו קשות, כאב לי, לכן לא דיברתי. התנצלתי בפני אסקיאל ומשפחתו, ועכשיו אני עושה זאת פומבית. יכולים להגיד מה שרוצים, זה לא מעניין אותי. הדבר היחיד שחשוב לי זה שהוא יחלים". כוכב בוקה יצא מזה, כאמור, הודות לעוד קצת אהבה מהציבור ומיד חזר לכבוש, אך אז פורסם כי הוא עשוי לבצע מעבר לקורינתיאנס הברזילאית (בדיוק כמו בקדנציה הקודמת בבוקה) או אולי אפילו לחזור ליובנטוס, מפני שבוקה עדיין לא העבירה לו משכורת אחת. במקרה הזה: אהבה גדולה+שכר גבוה=שלושה חודשים ללא תשלום.

ועל רקע חוסר הוודאות הזה, טבס יקבל הזדמנות כפולה להצדיק את מקומו בסגל הנבחרת. ארגנטינה מתחילה את דרכה במוקדמות מונדיאל 2018 עם משחק ביתי נגד אקוודור הלילה (בין חמישי לשישי, 03:00, ספורט1 ו-HD) ולאחר מכן תתארח בפרגוואי. בהיעדרו של מסי התפנה מקום אחד ברביעייה הקדמית, אך למרות דרישת הקהל נראה שטאטה מרטינו מעדיף להשתמש בטבס ככגיבוי בלבד לסרחיו אגוארו. "אני יודע שטבס לא שיחק כבר זמן רב כחלוץ יחיד, אבל כל עוד אנחנו משחקים 4-3-3 מבחינתי הוא יכול להיות רק חלוץ 9", אמר מאמן הנבחרת בשבוע שעבר, אז מיהר להודיע שטבס בכל מקרה לא יפתח בהרכב. "קון מאוד דינמי, מושך את ההגנה החוצה וכל הזמן בתנועה. זה בא לו בטבעיות. אני לא יכול לדרוש את זה מקרליטוס. אם היריבות משחקות עם קשר אחורי יחיד, הוא יוכל לבוא בחשבון כחלוץ שני". חרף הספסול הצפוי, אלפי אוהדי בוקה ג'וניורס יגיעו לאצטדיון מונומנטל של ריבר פלייט. לא כדי לתמוך בנבחרת, אלא למען אלילם. אליל ההמונים.

קרלוס טבס, בוקה ג'וניורס, עם אסקיאל חאם, ארחנטינוס. AP
גם הסערה הזו כבר שככה. קרלוס טבס פוגע באסקיאל האם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully