וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנד פרי טשקנט בג'ודו: גילי כהן זכתה במדליית ארד

1.10.2015 / 18:12

הג'ודוקא שהייתה במשבר מקצועי הצליחה להתאושש עם הישג מצוין אחרי שזכתה במדליה דרך בית הניחומים. שירה ראשוני סיימה במקום החמישי אחרי שהפסידה בקרב על הארד. שמאילוב ופליקר הודחו בשמינית הגמר

גילי כהן ג'ודוקא ישראלית. איגוד הג'ודו,
כהן/איגוד הג'ודו

אחרי תקופה קשה שעברה עליה, נראה שגילי כהן חוזרת לעצמה. הג'ודוקא, שזכתה בשנה שעברה במדליית ארד באליפות אירופה, אבל מאז התקשתה לשחזר את היכולת, שבה למזרן הג'ודו ועשתה את זה כמו גדולה עם מדליית ארד בתחרות הגרנד פרי בטשקנט. כהן, שמתחרה במשקל של עד 52 ק"ג, השיגה את המדליה דרך בית הניחומים.

כהן גברה באיפון על יריבה קוריאנית בקרב הראשון שלה, אבל לאחר מכן נוצחה ברבע הגמר על ידי מי שסיימה במקום החמישי באליפות העולם האחרונה, גולבדאם בבמורטובה מטורקמינסטן, וזאת באמצעות איפון. משם כהן השיגה שני ניצחונות נוספים, תחילה על הסלובנית פטרה נרקס שספגה שני שידו ועל כן הודחה, ובהמשך באמצעות ניקוד עדיף על פני הסינית יינגנאן מה, אלופת אסיה. השתיים השיגו ווזארי, אבל הסינית ספגה שני שידו לעומת אחד של כהן, ובכך חגגה כהן את מדליית הארד הכל כך חשובה מבחינתה.

שירה ראשוני (48 ק"ג) הייתה קרובה גם היא למדליית ארד, אבל הפסידה בקרב על המקום השלישי דרך בית הניחומים לאוטגונסטסג גלבדראך הקאזחית שספגה שידו אחד לעומת שניים של הישראלית בקרב שכולו היה נטול ניקוד. אמילי רוסאנו, שמתחרה באותה קטגוריית משקל, הודחה כבר בסיבוב הראשון מול אותה יריבה קזחית. רוני שוורץ (52 ק"ג) הפסידה כבר בקרב הראשון שלה למדליסטית הארד מלונדון, פריסקילה ז'נטו הצרפתיה. קמילה מינקאווה (57 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה גם היא.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, סיכם: "סיימנו יום תחרות קשה, אני גאה מאוד בגילי על המדליה החשובה הזו במאבק על הקריטריון האולימפי. היא ניצחה מתחרות חזקות ובקרב על הארד גברה על יריבה סינית שהיא מהטובות בעולם. המדליה והניקוד האולימפי יתנו לה דחיפה חשובה בהמשך. חבל על שירה שסיימה חמישית. חוסר ריכוז וחוסר ניסיון גרמו לטעות שעלתה במדליה, אך יחד עם זאת היא התקדמה משמעותית בחודשים האחרונים. הפנים קדימה להמשך הסבב העולמי והשגת קריטריונים לריו. כפי שאמרתי בתחילת הקמפיין, אחת ממטרות העל היא להוביל לראשונה בהיסטוריה נבחרת נשים למשחקים האולימפיים ולא ספורטאית אחת. מהישג להישג וממדליה למדליה נראה שאנו בדרך לשם".

אצל הגברים, טל פליקר (66 ק"ג) השיג שני ניצחונות אבל נכנע לפרדיננד קרפטיאן מארמניה אחרי שספג שני שידו לעומת אחד של יריבו. ברוך שמאילוב נעצר גם הוא בשמינית הגמר אחרי שהפסיד באיפון ליריב סלובני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully