וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שווה לחכות: פאולו סוזה מככב במדור נבחרי השבוע

28.9.2015 / 7:49

יותר מ-16 שנה חיכה פאולו סוזה לסגור חשבון עם רוברטו מאנצ'יני. יותר מ-16 שנה חיכתה פיורנטינה להיות בפסגה האיטלקית. בסן סירו הם עשו את זה יחד, ופוצצו את הבלון של אינטר. מדור נבחרי השבוע מצדיע לאקס מכבי, מברך על התעוררותו של אלכסיס ומתרגש מהגול של בן ארפה

one

בווידאו: השלושער של אלכסיס סאנצ'ס ב-2:5 של ארסנל על לסטר

שחקן השבוע

אלכסיס סאנצ'ס - ארסנל

כמה ימים לפני גמר קופה אמריקה 2015, ארסן ונגר מיהר להודיע כי אלכסיס סאנצ'ס יקבל אישור למנוחה ארוכה יותר, גם על חשבון מחזורי הליגה הראשונים. כוכב התותחנים הוביל את נבחרת צ'ילה לזכייה היסטורית בטורניר היבשתי, אך בסופו של דבר לא קיבל הקלות בקבוצה. בארסנל דיברו תחילה על חזרה לעניינים רק בספטמבר, אבל כבר בדקה ה-67 של מחזור הפתיחה נאלץ ונגר להשתמש בצ'יליאני, שלא הצליח למנוע הפסד 2:0 לווסטהאם. מאז הוא פתח בכל אחד ממשחקי הליגה ולא תרם מספרים. בהפסדים לקריסטל פאלאס וצ'לסי, סומן כשחקן החלש על כר הדשא. למעשה, הוא עוד היה בתהליך התאוששות. בשבת, המנוחה הסתיימה.

לסטר סיטי הגיעה למפגש עם אלכסיס סאנצ'ס כבלתי מנוצחת, ויצאה ממנו עם חמישייה ראשונה שהיא סופגת בבית (בכל המסגרות) מאז 31 בינואר 2004, אז אסטון וילה ניצחה אותה 0:5. הפעם היה זה 2:5, בניצוחו של אלכסיס. שוב לקח לצ'יליאני זמן להתחמם, אבל אחרי כחצי שעה זה כבר היה המשחק שלו. אלכסיס ביצע ללא הרף את הכניסות מצד שמאל לכיוון מרכז הרחבה, היה במקום כדי לדחוק את הראשון שלו העונה (בבעיטה ה-32 שלו לעבר השער, אחרי בצורת של 873 דקות) ולאחר מכן חתם מבצע קבוצתי עם התרוממות נהדרת לנגיחה, מעל ידיו של קספר שמייכל. הביטחון חזר אליו, הכדרורים הצליחו ובמחצית השנייה הגיע גם מבצע אישי שהסתיים בבעיטה מרחוק אל הרשת.

שלושער ראשון שלו במדי ארסנל, שמצטרף לשלושער שהשיג גם בברצלונה ואודינזה. הראשון אי פעם שעושה זאת בכל שלוש הליגות - האיטלקית, הספרדית והאנגלית. "הוא חזר לרמה שלו", בירך ונגר בסיום המשחק. והאמת שהוא לא יכול היה לקבל אותו בחזרה בתזמון טוב יותר, בשבוע בו מצפים לארסנל צמד המשחקים החשובים מול אולימפיאקוס בליגת האלופות ומנצ'סטר יונייטד בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלכסיס סאנצ'ס שחקן ארסנל חוגג. רויטרס
מישהו עוד מדבר על הנגאובר? אלכסיס סאנצ'ס חוגג/רויטרס

מאמן השבוע

פאולו סוזה - פיורנטינה

יוני 1999. אינטר ניסתה להשלים את עסקת כריסטיאן ויירי מלאציו, ונשיאה מאסימו מוראטי הציע להעביר גם שחקן אחד כדי להקטין את סכום הרכישה. מקבילו בלאציו, הבעלים סרג'יו קרניוטי, פנה למאמן סוון גוראן אריקסון, שביקש את הקשר הפורטוגלי פאולו סוזה. יום לאחר מכן, קרניוטי סיפר על כך גם לחלוץ הוותיק רוברטו מאנצ'יני, אחד מאנשי סודו במועדון, וזה התנגד למהלך והמליץ לבעלים לדרוש את דייגו סימאונה. קרניוטי הלך עם מאנצ'יני. כך, סוזה נשאר על הספסל של אינטר (ובינואר הושאל לפארמה) ונמנע ממנו לקחת חלק במסע של לאציו לעבר הסקודטו באותה עונה. מסע בו לסימאונה היה תפקיד מרכזי.

יותר מ-16 שנים אחרי הסיפור הזה, שנחשף ב"קוריירה דלו ספורט" ערב משחק הליגה בין אינטר לפיורנטינה, סוזה זכה לסגור חשבון. שוב על הספסל בסן סירו, רק הפעם בצד האורח. כמאמן. כזה שעשה שח-מט למאנצ'יני ופוצץ תוך 23 דקות את בלון המאזן המושלם שהנראזורי ניפחו בהדרגה בחמשת המחזורים הראשונים. הפעם המאמן הפורטוגלי הוא זה שאמר "לא" למאנצ'יני, ועל הדרך גם עקף אותו בדרך לפסגת הליגה האיטלקית, שם ניצבת פיורנטינה לראשונה מאז המחזור ה-20 של עונת 1998/99. אז, כאמור, סוזה לבש את מדי אינטר.

ליל ראשון, ערב חג סוכות בישראל, היה שייך כל כולו לפאולו סוזה. חמש שנים אחרי שאוהדי לסטר הבריחו אותו מאנגליה ושנתיים (פחות יום) אחרי ה-0:3 שלו בבלומפילד כמאמן מכבי תל אביב מול עירוני קרית שמונה, הוא הנחיל תבוסה בהפרש זהה לאינטר כמאמן פיורנטינה.

הוויולה איבדו את שני ספקי השערים המובילים שלהם בעונה שעברה, מוחמד סלאח ומריו גומז, ועל הנייר עשה רושם שהקבוצה נחלשה ביום שאחרי וינצ'נזו מונטלה. אלא שסוזה הוכיח אחרת. וכמה סמלי היה שב-1:4 בסן סירו כיכב עם שלושער וסחיטת פנדל דווקא ניקולה קאליניץ', שהוגדר על ידי רבים באיטליה כ"רכש מוזר". פרט להפסד בטורינו (דווקא ביום הולדתו ה-45), החבורה של סוזה ניצחה את כל יתר חמשת משחקיה. וזה כולל את שתי המילאנזיות. הוא קיבל קבוצה חכמה שמשחקת כדורגל איכותי, והוסיף לה איזון וגם משמעת הגנתית. אם יוביל אותה לליגת האלופות, זו תהיה הצלחה מסחררת שתוכל להקפיץ אותו לרמת מועדוני העל באירופה. וגם אז נוכל להזכיר לו איך איבד כאן את תואר מאמן העונה לברק בכר.

פאולו סוזה מאמן פיורנטינה. Gabriele Maltinti, GettyImages
היה שווה לחכות. פאולו סוזה/GettyImages, Gabriele Maltinti

פלופ השבוע

הרנאנס - יובנטוס

מסימיליאנו אלגרי נתקע. רגע לפני סיום חלון ההעברות, הקשר ההתקפי בו חשק (יוליאן דראקסלר) בחר בוולפסבורג. יובנטוס נאלצה להתפשר. את הפתרון המאולתר היא מצאה על הספסל של אינטר, והתוצאות בהתאם. אלגרי הביא טרקוארטיסטה (הגרסה האיטלקית לפליימייקר התקפי) ומיקם אותו כרג'יסטה (מנהל; פליימייקר אחורי). ומה לעשות, הרנאנס הוא ממש לא אנדראה פירלו. הברזילאי בן ה-30 הרשים בתפקיד הזה בלאציו, אבל מאז איבד מהחדות שלו וביובנטוס נראה בדיוק כמו מהלך צירופו - אלתור. במשחק החוץ מול נאפולי, שהציגה מנגד קישור דינמי בהנהגת אלאן ומארק האמשיק, הרנאנס עבר ערב מסויט, ממנו יזכרו לו בעיקר את הבישול הראשון במדי יובנטוס, דווקא ליריב גונסאלו היגואין. שתי דקות אחרי הטעות הגורלית, אלגרי ביצע חילוף וגאל אותו מייסוריו.

הרנאנס שחקן יובנטוס (משמאל) מול גונסאלו היגואין שחקן נאפולי. Maurizio Lagana, GettyImages
פירלו זה לא. הרנאנס מנסה לעצור את גונסאלו היגואין/GettyImages, Maurizio Lagana

מהלך השבוע

שער הסולו המרהיב של חאתם בן ארפה

בינואר הוא נזרק מניוקאסל, בפברואר קיבל הודעה כי לא יוכל לעבור לניס כי שיחק כבר בשתי קבוצות אחרות בעונת 2014/15. אז חאתם בן ארפה חיכה. וחיכה. וחיכה. בתחילת הקיץ חתם מחדש על החוזה בניס, באוגוסט ערך הופעת בכורה ואמש (ראשון) השכיח את ההקפצה האומנותית של אנחל די מריה עם מבצע גאוני שכלל התעללות בשישה שחקני סנט אטיין. לקראת סיום העונה שעברה ביקרה ניס בסטאד ז'ופרואה גישאר וחטפה חמישייה. הפעם היא באה עם בן ארפה, שכבש צמד נהדר כדי להעלות את מאזנו העונה לשישה שערים - כמו אדינסון קבאני בראש טבלת המבקיעים ואחד יותר מכל ניוקאסל - והנחיל לירוקים הפסד בכורה - 4:1 מהדהד. שש דקות אחרי שהפציץ בשמאל לרשת של סטפן רופייה, בן ארפה קיבל כדור בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כ-40 מטרים מהשער. הוא סובב שחקן אחד, היתל בשני, הטעה את השלישי, עבר דרך הרביעי ומול החמישי בעט כדור חד לפינה. אחד המתחרים על תואר קאמבק העונה, הציג מועמדות גם לשער העונה.

שחקן ניס, חאתם בן ארפה חוגג. AP
הקאמבק שמשגע את צרפת/AP

ה-11 של השבוע

שוער: קרלוס קאמני (מלאגה) - רונאלדו עוד מנסה להכניע אותו
מגן ימני: סרג'י רוברטו (ברצלונה) - התפקיד החדש עושה לו רק טוב
בלם: סבסטיאן סקילאצ'י (באסטיה) - משחק נקי מטעויות בהגנה, צמד שערים בהתקפה
בלם: אייטאג' סולו (דרמשטאדט) - הימם את דורטמונד בדקה האחרונה
מגן שמאלי: לוקא דין (רומא) - נכנס לעניינים עם שער ובישול
קשר: קינגסלי קומאן (באיירן מינכן) - הצליח לגנוב לרגע את הפוקוס מלבנדובסקי
קשר: אריק לאמלה (טוטנהאם) - עשה צחוק מארבעת הארגנטינאים של סיטי
קשר: ניקולא בנזה (גנגאן) - הציג למונאקו את הצד השני של הדרמה
חלוץ: אלכסיס סאנצ'ס (ארסנל) - שחקן השבוע
חלוץ: דניאל סטארידג' (ליברפול) - שובו של ריקוד הרובוט
חלוץ: ניקולה קאליניץ' (פיורנטינה) - מאז אלן בוקשיץ' לא היה קרואטי שכבש שלושער באיטליה

ציוץ השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully