וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת יובש: על הערב בו מכבי חיפה, נועלת הטבלה, נותרה בלי שער זכות

אלון תורג'מן הוא סמל לבצורת הירוקה, והגישה שרוני לוי מחמיא לה חטפה סטירה מצלצלת ממכבי תל אביב. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל הגישה המנצחת של יוקאנוביץ', הבאג ברוטציה של בכר ומחווה למוטי קירשנבאום

one

משחק מרכזי התערבב לנו עם מחזור שבת, ולכן, לאלה שממש לא יכולים בלי, ובקצרה: 'ועדת ביקורת' מחיפה

הכי טוב: גילי ורמוט
פחות טוב: אלון תורג'מן
קהל מכבי חיפה: תהלוכה עוצמתית, תפאורה נהדרת, תמיכה מסיבית, וכרגיל, כלום בחזרה. ציון: 9
קהל מכבי תל אביב: מילאו את חלקם, הרעישו, ביום שלישי יקבלו על עצמם את תפקיד המארחת. והתפקיד מחייב. ציון: 8

ועכשיו, ל-11 של השבת.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
שוב אכזב. תורג'מן גולש לכדור/ברני ארדוב

1. מכבי חיפה - מכבי תל אביב 2:0 (אלון תורג'מן, 51)

מכבי חיפה לא מצאה את הרשת כבר 458 דקות ליגה רצופות.
בפרק הזמן הזה, רוברט לבנדובסקי כובש 254.4 גולים.


כל מי שלא הצליח לעשות משהו יותר מדי זמן, יכול להעיד עד כמה קשה זה סוף סוף להצליח. חרדת נהיגה, לחץ ממבחנים, פעילות קרבית אחרי טראומה, דברים של מבוגרים שמצריכים כדורים כחולים. ועבור מכבי חיפה, אין דבר יותר קשה מלהפגיש בין כדור לרשת.

וזה נהיה רק מלחיץ יותר ומלחיץ יותר. כל כמעט זה מרגש מדי, ותארו לכם - רק תארו לכם - מה יקרה כשזה סוף סוף ייכנס.

אל תשאלו את אלון תורג'מן.

לצערו, הוא שוב ישמש שעיר לעזאזל, אבל מה לעשות - הוא זה שלא עשה 0:1 בדקה ה-51. אלירן עטר מסר למרכז הרחבה, ותורג'מן - חלוץ - מול ראיקוביץ'. לבד, רק תרים טלפון לשניר שוקר ושאל אותו כיצד. אבל תורג'מן בעט פס מעליב לידיים של הסרבי. כל מי שהיה אתמול באיצטדיון בחיפה יודע מה היה קורה אם תורג'מן היה בועט כמו חלוץ כדורגל, פנימה. אוי, מה שהיה קורה שם, ואיפה סמי ואיפה עופר.

במצבים כאלה בדיוק, בטח כשקשה, מגלים מי חלוץ אמיתי, לאילו מעמדים הוא מתאים ומה ייעודו. ואלון תורג'מן, שיכול היה לסתור את התדהמה על הצבתו בהרכב אמש, הוא בדיוק מה שראינו ממנו בדקה ה-51. פס חלש, לידיים, והפנים בין הידיים.

תורג'מן הוא לא חלוץ להרכב של מכבי חיפה. בטח שלא כרגע. בטח שלא לקבוצה שעדיין מחפשת שער ליגה ראשון, ואנחנו במחזור החמישי. אף חלוץ במכבי חיפה לא טוב יותר, זה נכון, אבל אף אחד לא יותר גרוע. הוא, יותר מכל הכושלים האחרים, סמל הבצורת, והלוגו של הראש שלו בין הידיים הוא הלוגו של מכבי חיפה הזו.

2. ממ.וי.פי

Nir Ben-Yairכששואלים את אוהדי מכבי חיפה מתי הם ראו גול בפעם האחרונה

Posted by כדורגלנים שכונתיים וסבירים on Saturday, September 26, 2015

3. שער השבת - עדות מפי עדן בן בסט*

"האמת, הייתי דרוך. לא כל כך הקשבתי למה שאמרו לי, רק לאיפה אני משחק. נכנסתי, היתה הרמה, ואתה לא מצפה שינחת על הראש אבל היתה הרגשה טובה. הכול יצא מושלם - מה עוד אפשר לבקש?"

* זה היה שער הליגה הראשון של בן בסט מאז 8 בפברואר, מול מכבי נתניה.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הגישה ה"חיובית" לא מובילה לשום מקום. רוני לוי/ברני ארדוב

4. רוני לוי מרוצה מהגישה. רגע - איזו גישה?

מכבי חיפה התעוררה היום עם סימן של כף יד צהובה על הלחי. זכר לביצ'-סלאפ (בעברית: סטירה ממש ממש ממש מעליבה?) שדור פרץ החטיף לה. זו היתה סטירה מעליבה, שהראתה שהבעיה של מכבי חיפה היא לא רק מול השער של היריבה. רוני לוי היה מרוצה אתמול מהגישה של השחקנים, אבל גם ה"גישה" הזו בגדה בו. לפחות פעמיים.

לוי לא ערך חילוף התקפי ב-0:0. כלומר - הוא הבין שאי אפשר להעז יותר. אם חשב כך, צדק. חיפה מחרידה מול השער, ואם אחרי חמישה מחזורי בלהות היא עדיין רק בפער של חמש מהצמרת, תיקו מול האלופה היה מצוין. אבל כדי לשמור על 0:0 צריך את כל הדברים שהיו מול באר שבע (כן, כולל מזל וסטויקוביץ') ואתמול לא היו.

בן בסט נכנס לתוך גן עדן. כדור חופשי, תפילה, בדיקת פקקים, כניסה לדשא, היי, אף אחד לא שומר עליי, 0:1.

קבוצה יעילה, מאומנת, אחת שיודעת ש-0:0 זה כל מה שיש לה - לא חוטפת גול מהספסל.

השער השני, בכלל, היה התפרקות של ממש. כל שחקן שדה של מכבי תל אביב יכול היה לכבוש בהתקפה הזו, והם רק השתעשעו עם הגופה עד שדור פרץ מרח את כל הסטופקס שלו על נועלת הטבלה.

שעה לאחר מכן, ויעקב שחר יצא מהאיצטדיון. לא יודע מה עבר עליו משריקת הסיום ועד ליציאתו, אבל זה כנראה היה מסעיר. פרצופו היה חיוור, שיערו מבולגן. אין ספק - הכאפה המצלצלת של מכבי תל אביב לא פסחה גם על הלחי שלו.

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמה שהוא רוצה לנצח. יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

5 המצטיין - סלאבישה יוקאנוביץ'

מכבי תל אביב לא שיחקה טוב אתמול. מחצית שנייה סבירה, לא יותר. אבל ככל שהשעון התקרב ל-90, ראו מי רוצה לנצח את המשחק הזה ומי רוצה לשרוד אותו. ומה לעשות - המעז מנצח, ככה אומרים. וכמה שיוקאן מעז.

הוא הכניס את יצחקי, ואז את בן בסט, במשחק חוץ נגד מכבי חיפה - לכאורה קבוצה שאמורה להקשות עליו. שאלתי אותו אם זה היה קשור לעובדה שהירוקים לא כבשו העונה. "אני לא מגיב על היריבים", ענה, "יש למאמן שלהם דברים אחרים בראש ולי לא אכפת מהם. רציתי יותר שחקנים שיכולים לכבוש, ולכן השינוי.

"אנשים כל הזמן חושבים שאני מבקר את המנטליות הישראלית", אמר. "אני לא מדבר על המנטליות הישראלית. אני מדבר על המנטליות הספורטיבית. אתה רוצה לנצח או לא רוצה לנצח?".

יוקאנוביץ' רציני מדי, מפחיד לעתים, מתבטא באופן פתוח מדי וכן, מכבי שלו עדיין לא מרשימה.

אבל כמה שהוא רוצה לנצח.

6. ציוצי השבת

7. ציטוט השבת

"אנחנו צריכים ללמוד לשחק נגד קבוצות שמסתגרות", אמר דודו גורש, אחרי משחק מול הפועל עכו. קבוצה שדווקא אמורה להיות די מוכרת לו.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
זמן לקבל החלטות קשות. בכר/ניב אהרונסון

8. הרוטציה הבעייתית של בכר

נו, באמת, הפועל באר שבע. נו, באמת. בעולם שבו הפועל באר שבע לוקחת אליפות, ברק בכר סופר הבוקר 13 נקודות ולמכבי 8. אבל בעולם האמיתי בכר עם 7 ומכבי עם 10 - אחרי לו"ז קשה יותר ותלאות הצ'מפיונס. נו, באמת, הפועל באר שבע.

בין דבריו אתמול אמר המאמן: "אני אבדוק מה לא בסדר אצלי". אחד הדברים שעליו לבדוק הוא נושא הרוטציה. במחזור החמישי, ובלי כפל-מפעלים, ספסל של ראדי, מליקסון, וואקמה וברדה הוא מותרות. בטח עם 7 מ-12. בטח אחרי 0:0 מאכזב מול חיפה. בטח כשבן שהר פצוע. וכן, גם בעכו. בכר החליט על מהלך שבו הסיכון גדול מהרווח. וכשהמהלך כושל, הוא כושל. רוטציה הופכת שחקנים ללא מאושרים, והיתרון שלה הוא בתוצאות. כרגע, גם התוצאות לא מרשימות (7 מ-15) ולא בטוח שכל השחקנים מאושרים.

אם כבר, עמדה בה בכר יצטרך לשקול רוטציה, או אפילו יותר מכך, היא עמדת הבלם. וויליאם סוארס התחבר לקבוצה, לעיר ולמדינה - אבל כבר סופר יותר מדי טעויות של משחק. מה שקרה בגמר הגביע מול מכבי, קרה גם אתמול, ובגדול. בכר ובאר שבע יצטרכו לקבל החלטות קשות, בקרוב, ויכול להיות שסוארס צריך לעמוד במרכזה של אחת מהן.

והוכנבוים? בחצי הגמר האחרון, עם עפולה, הוא חטף שביעייה מבאר שבע אחרי ביקור במערת המכפלה. אתמול, הוא ניצח את אותה באר שבע, וכדי לחשב את הבדלי התקציב בין הקבוצות לא יעזור לוח כפל וגם לא מערת מכפלה.

שחקני בני סכנין חוגגים עם שלומי אזולאי (שני מימין). מגד גוזני
חילופי מקומות. שלומי אזולאי/מגד גוזני

9. השלומי אזולאי של השבת

מי היה מאמין ששלומי אזולאי של סכנין ישחק יותר ויכבוש יותר משלומי אזולאי של מכבי?

מוטי קירשנבאום. בן קלמר
מוטי קירשנבאום/בן קלמר

10. שיר השבת: ניקוי ראש ורגל (ביי, מוטי, ותודה רבה לך)

אז במצב הנוכחי, כשלא הכול הכי הכי
מה כבר צריכים הירוקים, אם לא לשמור על ראש נקי
לכן לפני כל פעולה
ניקוי הראש הוא הכרחי
בשלב ראשון ניקוי פרצוף שטיפת המוח וקרצוף
אתה לבד, רק רגל שמאל, תרים ת'ראש ותן כבר גול
כיוון של פילטר הדמעות
אולי תחליפו מזוזות
איזון אוזניים וגרוז
וזהו זה - אפשר לזוז
גול לא ניתן, אולי חרוז?
גול לא ניתן, אולי חרוז?

(נכתב מירכתי ליגת העל בכדורגל, ספטמבר 2015)

11. ה-11 של ה-11 של השבת

דני עמוס
אלי דסה
אברהם פאס
בן והבה
שמוליק מלול
דור פרץ
חנן ממן
אופיר קריאף
גילי ורמוט
סמואל גילמור
מהראן לאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully