וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם מסוכן: לקראת עונת 2015/16 של פילדלפיה 76'

3.10.2015 / 9:00

בהשראתו של ה-GM השנוי במחלוקת סם הינקי, הסיקסרס שוב אספו חוזים רעים בתמורה לנכסים בינוניים ומצפים לעוד עונה של טנקינג. הפעם, לשם שינוי, הם מקווים שזה יספיק כדי להרוויח את הזכות לבחור ראשונים בדראפט 2016. מחממים את הפרקט

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בוידאו: מסיבת העיתונאים לפתיחת העונה של קליבלנד

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 64:18

סיימה את העונה: מקום 14 במזרח והבחירה ה3 בדראפט, שהופכת למסורת.

סם הינקי, הג'נרל מנג'ר של פילדלפיה, כנראה ירשם בספר השיאים של גינס כ-GM שאסף הכי הרבה בחירות סיבוב שני בעונה אחת. בין לבין הוא זרק לפרקט חבורה של שחקנים אלמוניים מתוגברים בנרלנס נואל ומייקל קרטר וויליאמס. גם זה היה טוב מדי, אז הוא שלח את מייקל קרטר וויליאמס למילווקי בתמורה לבחירת סיבוב ראשון. הבחירה המדוברת היא של הלייקרס אבל שייכת לפיניקס. הבחירה צפויה להיות בחירת לוטרי בעונה הקרובה אחרי שההגנה עליה התממשה בדראפט האחרון. הינקי עשה את החשבון שבבחירה גבוהה בדראפט הבא הוא ימצא רכז טוב יותר ממייקל קרטר וויליאמס. השמועות על הטרייד של MCW החלו עוד בקיץ שעבר. פילדלפיה לא ראו ברוקי העונה של מחזור 2014 את רכז העתיד שלהם. נואל נראה מצויין במהלך העונה, נראה בדיוק כמו העוגן ההגנתי שהבטיחו, והציג גם התקפה לא רעה בכלל. כל זה בלי שתי בחירות הלוטרי מהדראפט הקודם: ג'ואל אמביד הפצוע תמידית, ודריו שאריץ' שנשאר באירופה. פילדלפיה הייתה תחנת רכבת לשחקני די ליג, והיחיד שהצליח לתפוס את העין (רק בזכות הפנטזי) היה רוברט קובינגטון.

הג'נרל מנג'ר של פילדלפיה 76' סם הינקי. AP
עוד עונה תיזרק לפח. סם הינקי/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ג'אליל אוקפור (בחירה 3 בדראפט), קנדל מארשל (חופשי אחרי פציעה, קבוצה אחרונה הייתה מילווקי), ניק סטאוסקס, קארל לאנדרי (טרייד מסקרמנטו), ג'רלד וואלאס (טרייד מגולדן סטייט), רישון הולמס (בחירה 37 בדראפט).

עזבו: ג'ייסון ריצ'רדסון (חופשי לאטלנטה), תומאס רובינסון (חופשי לברוקלין), הנרי סימס (חופשי לפיניקס), איש סמית' (חופשי לוושינגטון), גלן רובינסון השלישי (חופשי לאינדיאנה).

פילדלפיה שוב נשארה עם השאריות של הטופ של הדראפט ונאלצה לבחור עוד סנטר. קשה לקרוא לאוקאפור שארית, אבל בסיטואציה של פילדלפיה כרגע הם צריכים גארד מוביל ולא עוד סנטר. אוקפור מגיע עם משחק התקפה מלוטש ויכול לתרום להתקפה כבר בעונה הקרובה. בהגנה הציפיות הן שיש לו עוד המון מה ללמוד. אולי נואל ילמד אותו.

החדשות הגדולות האחרות הגיעו מג'ואל אמביד שהיה צריך לעבור ניתוח נוסף ויעדר מהמגרשים שנה נוספת. הבעיה הקשה עם הפציעה היא שזה מתחיל להרגיש כמו גרג אודן (בלי להעליב את אודן, הוא לפחות רשם כמה משחקי NBA ברזומה). הפציעה של אמביד היא אותה פציעה שגמרה את הקריירה ליאו מינג וביל וולטון, פציעה שאנשים גדולים מתקשים להתאושש ממנה. דאריו שאריץ' ופילדלפיה הביעו עניין הדדי שישאר באירופה עונה נוספת, וגם הוא לא ישחק שם העונה.

סם הינקי המשיך את המגמה שהחלה לפני שנתיים, במסגרתה הוא ממשיך לאסוף חוזים רעים בתמורה לנכסים בינוניים. הוא הביא מסקרמנטו את קארל לנדרי וג'ייסון תומפסון, ועל הדרך אסף את ניק סטאוסקס וכמה בחירות דראפט. אותו דבר עשה עם ג'רלד וואלאס(שכבר שוחרר) וגולדן סטייט. ההחתמה היחידה שנעשתה עם חשיבה קדימה הייתה של קנדל מארשל. מארשל הפגין ניצוצות של מנהל משחק טוב בלייקרס, למרות בעיות לא קלות בתחום ייצור הנקודות. בהתחשב במחסור ברכזים, גארדים ושחקנים בכלל בפילדלפיה, מארשל יכול לשחזר את הפריצה שלו. כמובן שהוא מגיע אחרי עונה בה כמעט לא שיחק, ואחרי פציעה שתגרום לו להחמיץ את תחילת העונה. ככה זה בפילדלפיה.

ג'אליל אוקפור שחקן מכללת דיוק. AP
ההבטחה. אוקפור/AP

מה מי מו

חמישייה: קנדל מארשל, ניק סטאוסקאס, רוברט קובינגטון, נרלנס נואל, ג'אליל אוקפור.

ספסל: קארל לנדרי, פורקאן אלדמיר, טוני רוטן, רישון הולמס, אייזיה קנן, ג'רמי גרנט, פייר ג'קסון, ג'אקר סמפסון, הוליס תומפסון, סקוטי ווילבקן

מאמן: ברט בראון (עונה שלישית בפילדלפיה ובליגה).

מועמד לפריצה: אתם מוזמנים לבחור כל אחד מהשמות שאתם לא מכירים בסגל, וההימור שלכם יהיה טוב כמו של כל אחד אחר. האם אפשר היה לחזות את העונה של רוברט קובינגטון? האם מישהו כאן מסוגל לזהות אותו במסדר זיהוי? או את רישון הולמס? בכל זאת נציין את ניק סטאוסקס. אחרי עונת רוקי רעה בבלאגן של סקרמנטו, הוא מגיע לבלאגן של פילדלפיה. בהתחשב בזה שבפילדלפיה רצו אותו כבר בדראפט הקודם, סיכוי סביר שהשידוך הזה יצליח.

מועמד לדעיכה: בשביל לדעוך צריך קודם לעשות משהו ב-NBA. לפילדפיה אין כאלה שחקנים ואלה שכן כבר דעכו מזמן. ולכן נלך על האמון בתהליך. תאמינו בתהליך (TRUST THE PROCESS) אמר לנו סם הינקי, ופילדפיה נכנסת לעונה שלישית שבה היא פח הזבל של הליגה. היא אוספת את כל החוזים הגרועים, כל הצעירים שלא מצאו קבוצה. כל עונה כזו שעוברת הופכת אותה לשנואה יותר בקרב אלו שאינם אוהדים שלה, ולמייאשת יותר בקרב אלו שהם כן.

אקס פקטור: קשה להאמין שעם הסגל המחורבן שיש לפילדלפיה כבר שנתיים היא לא מצליחה להשיג את המאזן הגרוע בליגה. הינקי שם את הקבוצה ברברס, אבל מפעם לפעם מתפלק להם איזה ניצחון שדופק את התהליך. ברט בראון מצליח איכשהו להוציא כדורסל מהכלום ושום דבר שיש לו, ואולי כדאי שהינקי פשוט יגיד לו שיפסיק.

רודי גיי מול רוברט קובינגטון, סקרמנטו מול פילדלפיה. AP
רוברט who? קובינגטון, מאחור/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: פילדלפיה מפסיקה להפסיד רק כשמדובר במשחק שאמור לשבור איזה שיא ליגה שלילי, אבל מבטיחה את המקום האחרון בליגה הרבה לפני הפלייאוף. ג'אליל אוקפור ונרלנס נואל משלימים אחד את השני. פילדלפיה זוכה באחת משתי הבחירות הראשונות, רק כדי לגלות ששני הפרוספקטים הגדולים של המחזור הם סנטר ופאוור פורוורד.

תסריט פסימי: פילדלפיה שוברת שיאים שליליים, אבל רואה את הלייקרס וקבוצה נוספת מדלגות מעליה בלוטרי. פילדלפיה בוחרת שלישית וגם הבחירה של הלייקרס שהייתה אמורה לעבור אליה נדחית בעוד עונה. שוב בחירה שלישית, וההתלבטות היא בין סנטר אירופאי שצפוי להישאר עוד 2-3 עונות באירופה, לכוכב על עם פציעה קשה.

תחזית: פילדפיה תסיים בין שלוש האחרונות בליגה, ומשם זה כבר עניין של הגרלת הלוטרי. עם ארבע בחירות פוטנציאליות בסיבוב הראשון ב-2016, זה הזמן להתחיל לסובב את הספינה השוקעת לכיוונים חיוביים יותר. גם לטובת הקבוצה, וגם לטובת האוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully