וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביברס נאתכו: "ברור שאני לא אוהב את המצב, רוצה לשחק בכל משחק"

21.9.2015 / 16:00

לא קורא את הביקורות, לא מרגיש שהוא בירידה, אבל גם ממש לא מרוצה מהשינוי במעמדו כשחקן הרכב קבוע. ולגבי העתיד בצסק"א - כל האופציות פתוחות. מדור השגרירים מנסה להבין את המעמד החדש של נאתכו בצסק"א, כולל ראיון קצר

עריכת וידאו: מרום שפיצר

ב-29/01/14 מאמן צסק"א מוסקבה, ליאוניד סלוצקי, הגיע עם קבוצתו לישראל לקראת טורניר שנערך בארץ באותם ימים. במסיבת העיתונאים שפתחה את הטורניר באופן רשמי נשאל סלוצקי האם הוא שמע על ביברס נאתכו - שכחודשיים לפני כן סיים את חוזהו ברובין קאזאן - והאם היה רוצה לראותו בצסק"א מוסקבה. המאמן הוותיק לא בדיוק הגיב. הוא הזיז את ראשו מצד לצד בתנועת ביטול, קימט קצת את שפתיו וסינן למיקרופון מילה אחת בלבד: "לא".

כחצי שנה לאחר אותה הכרזה חד משמעית, נאתכו חתם בצסק"א, ופרע שטרות באופן מיידי כשרשם את העונה הטובה בקריירה שלו, עם 12 שערי ליגה ושמונה בישולים ב-26 משחקים (24 בהרכב). גם את העונה הנוכחית פתח הקשר בצורה נהדרת, כשרשם שני שערים ובישול בשבע הופעות בהרכב בכל שבעת המשחקים הראשונים של קבוצתו בליגה (ניצחה בכולם). גם בשני משחקיה הראשונים של צסק"א באירופה קיבל את חולצת ההרכב.

אלא שאז, משהו קרה. אחרי שהוחלף בדקה ה-54 בניצחון על ספרטק מוסקבה במחזור החמישי בליגה, איבד נאתכו את מקומו בהרכב לראשונה העונה במפגש מול ספורטינג ליסבון בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. הוא חזר ל-11 במחזור שלאחר מכן והשלים 90 דקות, אך שוב ישב על הספסל כשקבוצתו פגשה את הפורטוגלים בשנית. ארבעה ימים לאחר מכן רשם הקשר 55 דקות מול קרסנודאר במהלכן החמיץ פנדל בפעם השנייה העונה.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה חוגג. Epsilon, GettyImages
פתח בכל שבעת המשחקים הראשונים של צסק"א בליגה. נאתכו/GettyImages, Epsilon
"הכי חשוב לי לשחק, ולשחק כמו שאני אוהב. אם הדברים ילכו כמו שאני רוצה אז אני רואה את עצמי ממשיך פה עוד הרבה זמן. אם לא, נעשה חושבים ונראה מה הכי טוב עבורי"

הביקורות בתקשורת הרוסית לא איחרו לבוא, ובמחזור הליגה האחרון צסק"א פגשה את זניט, ולראשונה העונה נאתכו לא שותף. הוא ישב על הספסל לכל אורך 90 הדקות וראה איך קבוצתו מאבדת נקודות ראשונות העונה. הוא חזר לפתוח בשלב הבתים של הצ'מפיונס מול וולפסבורג, אך שוב ספג אש מהתקשורת המקומית.

"זו הפעם הראשונה שעוברת עליו תקופה קשה מאז שהגיע אלינו", אמר סלוצקי לתקשורת בארצו כשנשאל על הנושא. "למרות זאת, אין לו מה להתרגש, יש לו את האופי הנכון כדי להתמודד עם המצב הזה".

במשחקים האחרונים הוא לא תפקיד היטב בתפקידו במרכז המגרש ולא היה אחראי מספיק על השטחים שבאחריותו", נכתב ב"ספורטבוקס" הרוסי. "במשחק האחרון של הקבוצה בליגת האלופות מול וולפסבורג, השורה הסטטיסטית שלו הייתה רעה, "הן מבחינת המסירות והן מבחינת התפקוד בהגנה.

למרות הביקורת, גם באתר הספורט הפופולרי מאמינים שמדובר בסך הכול בעניין זמני. "נאתכו לא היה טוב במשחקים האחרונים, אך לא מן הנמנע שיחזור לכושר בקרוב מאוד", הוסיפו ב"ספורטבוקס" על הקשר, שנמצא במקום השלישי מבין שחקני השדה בליגות הבכירות באירופה במסירות ארוכות עם 9.4 בממוצע למשחק (גרניט ג'אקה ראשון, טים קלוזה שני), בנוסף ל-68 מסירות העונה ברוסיה (שני בליגה רק לדניס גרושקוב מספרטק מוסקבה), 1.6 מסירות מפתח ו-2.1 בעיטות לשער.

ולמרות אותן ביקורות שונות וגם אחרי שהחטיא שני פנדלים, זוכה נאתכו לקרדיט ממאמנו, שעומד מאחורי דבריו. גם במשחק הליגה האחרון - ה-4:6 המשוגע על מורדוביה - קיבל הקשר את המקום בהרכב ושיחק 73 דקות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לאוניד סלוצקי מאמן נבחרת רוסיה. AP
"אין לנאתכו מה להתרגש". סלוצקי/AP

בראיון לוואלה ספורט, מספר נאתכו שגם הוא לא ממש נהנה מהסיטואציה החדשה בה הוא מבלה יורת משחקים על הספסל. "רק המאמן יכול לענות על זה. כנראה שיש לו את הסיבות שלו. אני עושה הכול כדי להיות הכי טוב שאפשר. יש לנו שני משחקים בשבוע ויוצא שבתקופה האחרונה אני משחק באחד. ברור שאני לא אוהב את זה, כי אני אחד שרוצה לשחק בכל משחק".

שחקן צסק"א מוסקבה, ביברס נאתכו. GettyImages
"עושה הכול כדי להיות הכי טוב שאפשר". נאתכו בפעולה/GettyImages

בתקשורת הרוסית טענו שאתה קצת בירידה. יוצא לך לקרוא מה כותבים עליך?

"ממש לא. זה גם לא מעניין אותי. אנחנו בליגת האלופות ובליגה יש לנו שבעה ניצחונות ותיקו. תבין לבד אם אנחנו ראויים לביקורת או לא. צסק"א זה מועדון ענק שלא כולם רוצים שיצליח, אבל לשמחתי אף אחד אצלנו לא מתייחס לזה. האמת, אני שומע את זה ממך בפעם הראשונה ומזה אפשר להבין שזה לא ממש מעניין את השחקנים. בסוף התוצאות מדברות, לא הביקורות".

אתה מרגיש שיש ירידה מסוימת ביכולת שלך?

"אני לא יודע אם מדובר בירידה. לא חושב שאני נמצא בתקופה לא טובה. המאמן מחליט שכרגע אני לא משחק וזה מה שהוא רואה לנכון, מה גם שאסור לשכוח שיש כאן חוק רוסי, ולכן חמישה שחקנים רוסים חייבים להיות על המגרש, וזה לא ממש עוזר לשחקנים הזרים. בכל מקרה, אני משחק לפחות פעם אחת בשבוע ומאמין שיהיה בסדר. זה משהו שיעבור".

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו. ברני ארדוב
"תלויים רק בעצמנו". נאתכו במדי הנבחרת/ברני ארדוב

אתה רואה את עצמך נשאר בצסק"א מוסקבה גם בשנים הבאות?

"טוב לי ולמשפחה שלי פה ואני נהנה מאוד בקבוצה, אבל זה תלוי בעוד דברים. הכי חשוב לי לשחק, ולשחק כמו שאני אוהב. אם הדברים ילכו כמו שאני רוצה אז אני רואה את עצמי ממשיך פה עוד הרבה זמן. אם לא, נעשה חושבים ונראה מה הכי טוב עבורי".

ומה עם חזרה לארץ? אופציה?

"לא חושב על זה בכלל".

מילה לסיום על נבחרת ישראל?

"לקראת סיום קמפיין מוקדמות היורו, אפשר להגיד שאנחנו תלויים רק בעצמנו. בוסניה יכולה לעשות עבורנו את העבודה קלה יותר, אבל נצטרך להשיג שלוש נקודות מול קפריסין אם אנחנו רוצים להמשיך לחלום על הכרטיס לפלייאוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully