וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התג כבר הפך למותג: אנתוני מרסיאל מככב במדור נבחרי השבוע

22.9.2015 / 7:05

עם הטאץ' של תיירי הנרי וקור הרוח של איאן רייט, אנתוני מרסיאל מתמודד עד כה עם תג המחיר הגרנדיוזי שלו בצורה מעוררת התפעלות. והטירוף באנגליה בהתאם. מדור נבחרי השבוע עם היהלום של מנצ'סטר יונייטד, הדיאטה המושלמת של דורטמונד והקורבן התורן של דייגו קוסטה

one

בווידאו: הצמד של אנתוני מרסיאל ב-2:3 של מנצ'סטר יונייטד על סאות'המפטון

שחקן השבוע

אנתוני מרסיאל - מנצ'סטר יונייטד

"איזה בזבוז כסף" - זו הייתה הכותרת של מדור הספורט ב"מירור" אחרי שמנצ'סטר יונייטד שילמה למונאקו 50 מיליון יורו (שעשויים לצמוח ל-80 מיליון) על אנתוני מרסיאל. הרי זו הייתה עסקה בלתי הגיונית בעליל. כשלושה שבועות חלפו, ובאנגליה כבר מגדירים את הרכישה הזו כ"מציאה הגדולה של חלון ההעברות". השינוי הקיצוני מלמד לא מעט על התקשורת - המרסקת מחד וממליכה מנגד - אבל אי אפשר שלא להיסחף לרגע ב"מרסיאל-מאניה" ולהתפעל מהכניסה החלקה של החלוץ הצרפתי לכדורגל האנגלי. ילד בן 19 - אמנם עם ילד משלו, אבל עדיין רק בן 19 - הנושא על גבו תג מחיר גרנדיוזי ושק של ציפיות, נזרק למים הקרים בליגה הכי פיזית באירופה ומפגין קור רוח מעורר השראה.

אחרי שער הבכורה המבריק מול ליברפול, שהזכיר לרבים את ביצועיו של תיירי הנרי, מרסיאל כבר פתח בהרכב נגד סאות'המפטון והראה תנועות של חלוץ קלאסי. אפילו בצרפת הופתעו. הפעם ההשוואה הנבחרת הייתה לתותחן אחר, איאן רייט. בהזדמנות הראשונה שלו ברחבה, הוא הסתובב כמו גדול על וירג'יל ואן דייק ובעט בקלילות פנימה. לאחר מכן השלים מהפך עם עוד סיומת אלגנטית מול השער, סלל את הדרך לניצחון 2:3 וקיבל מחמאות מכל עבר, בעיקר בזכות השלווה שלו מול השער. שוב, קשה להאמין שמדובר בשחקן כל כך צעיר שהגיע עם מאזן סולידי של 11 שערים ב-49 משחקים בליגה הצרפתית, ומקבוצה בה לא תמיד תופקד כחלוץ. "הוא פשוט נפלא, במועדון שלו לא יכולים היו לקוות ליותר מזה", הילל מרטין קיאון, בלם ארסנל לשעבר. "עושה רושם שסכום ההעברה העצום לא מפריע לו, הוא נראה מאושר ונינוח מול השער".

שני משחקי ליגה בלבד מאחוריו, וליהלום הצרפתי יש שלושה שערים. רק אחד פחות מסך שעריו בעונה שעברה של רדאמל פלקאו, שעשה מסלול זהה ממונאקו למנצ'סטר יונייטד. ועדיין, צריך לזכור שמרסיאל נרכש כפוטנציאל עתידי. יש לו את האתלטיות, יש לו את היכולת הטכנית ולהפתעת כולם יש לו גם את השקט והבגרות מול השער כבר בגיל 19, אבל מוקדם לצפות ממנו לספק מספרים באופן קבוע. לואי סאהה (2004) ופדריקו מאקדה (2009) היו שני השחקנים היחידים שהתחילו את הקדנציה שלהם במנצ'סטר יונייטד עם שערים בשני משחקי הליגה הראשונים. אחד נותר בינוני, השני התאדה. השלישי, מרסיאל, יקווה לקריירה קצת יותר מוצלחת וארוכה משלהם במדים האדומים.

אנתוני מרסיאל שחקן מנצ'סטר יונייטד. Tony Marshall, GettyImages
רגע אחד בזבוז כסף, רגע אחרי כבר מציאה. אנתוני מרסיאל/GettyImages, Tony Marshall

מאמן השבוע

תומאס טוכל - בורוסיה דורטמונד

זה אמור היה להיות קרב המוחות המרתק של המחזור, אולי של העונה כולה בבונדסליגה. תומאס טוכל מדורטמונד מול רוג'ר שמידט מלברקוזן, במאבק טקטי שכל כולו מהירות ולחץ בלתי פוסק על הכדור. בפועל, היה זה מפגן כוח מרשים של דורטמונד. שליטה בהחזקת הכדור, 8:22 באיומים על השער והבדלי איכויות ברורים שבאו לידי ביטוי גם בתוצאה - 0:3. ובמצב כזה, אין אפילו צורך לסכן את מרקו רויס הפצוע, שיכול היה להתרווח על הספסל ולצפות בהנאה בחבריו משייטים לעוד ניצחון.

דורטמונד מוליכה את טבלת הבונדסליגה עם מאזן מושלם של חמישה ניצחונות (בדיוק כמו באיירן מינכן). 15 נקודות ו-18 שערי זכות - בדיוק כמו המאזן של יורגן קלופ... בסיום הסיבוב הראשון של העונה שעברה. כן, בחמישה משחקים בלבד השיג טוכל יותר ניצחונות מאשר רשם קודמו בתפקיד בחצי עונה, ולמעשה מאז מינויו דורטמונד ניצחה בכל 11 משחקיה הרשמיים וכרגע היא בעלת ההתקפה הטובה באירופה. זו פתיחת העונה הטובה ביותר בתולדות המועדון, ועליה חתום קודם כל המאמן החדש.

אז איך הוא עשה את זה? פרט לביטחון שהעניק לשינג'י קגאווה והנריך מחיטריאן, לשינוי העמדה הכפוי שעשה למתיאס גינטר (משחק כמגן ימני העונה) ולשקט שהוא מקבל מאילקאי גונדואן והצעיר יוליאן וייגל (רכש מבריק שהגיע ממינכן 1860) במרכז הקישור, טוכל הכניס סטנדרטים אחרים למועדון. "אין סוכר בארוחות שאנחנו מקבלים בבתי המלון", גילה למשל הבלם מאטס הומלס נדבך קטן מהמשטר הדיאטטי שהנהיג המאמן החדש. "אין בכלל סוכר. זו רק עוד חתיכה מהפאזל". סגנון הלחץ עבר לגישת האקסטרים אצל טוכל. כולם לוחצים, כולם מוסרים, כולם רצים. ההגנה שספגה 26 שערים בדרך ל-15 הנקודות בעונה שעברה, נמצאת גם היא בדיאטה משמעותית. דורטמונד מאפשרת ליריבות לאיים על השער רק חמש פעמים בממוצע למשחק ונכנעה רק בשלושה מקרים עד כה. עכשיו לא רק קלופ מודאג, אלא גם פפ גווארדיולה.

תומאס טוכל מאמן בורוסיה דורטמונד. Alex Grimm, GettyImages
הדיאטה עובדת. תומאס טוכל/GettyImages, Alex Grimm

פלופ השבוע

גבריאל פאוליסטה - ארסנל

כולם מודעים לפרובוקציות של דייגו קוסטה. גבריאל פאוליסטה מכיר את כל התרגילים של בן ארצו אפילו טוב יותר מאחרים. באוקטובר 2013 נפגשו השניים במשחק בליגה הספרדית, כאשר החלוץ לבש עדיין את מדי אתלטיקו מדריד והבלם שיחק בוויאריאל. אחרי כמה התנגשויות ביניהם, דייגו קוסטה שלח אז מרפקון לבטנו של גבריאל. הבלם נפל, אבל כרטיס לא נשלף. כמעט שנתיים אחרי, שני הברזילאים כבר בליגה האנגלית, ושוב גבריאל נגרר לשטיקים המוכרים של דייגו קוסטה עם התגוששויות חוזרות ונשנות. הפעם הוא לא צנח אל הדשא אלא נפל בפח, כשאחרי שנשלף כרטיס צהוב דו-כיווני, הוא הוסיף בעיטה קטנה ומטופשת לעבר חלוץ צ'לסי והפקיר את ארסנל ב-10 שחקנים. אז דייגו קוסטה סופג ביקורת ציבורית וישלם את המחיר גם מבחינה משמעתית, אבל ארסן ונגר שוב הפסיד לז'וזה מוריניו, ויכול רק לחשוב מה היה קורה אילו האדום המיותר הזה לא היה נשלף. אילו גבריאל היה לומד משהו מהעימות ההוא בלה ליגה.

גבריאל פאוליסטה שחקן ארסנל בעימות עם שחקני צ'לסי. Ian Walton, GettyImages
הכיר את כל התרגילים, ועדיין נפל בפח. גבריאל פאוליסטה/GettyImages, Ian Walton

מהלך השבוע

השער הראשון של קרלוס באקה נגד פאלרמו

באיטליה עדיין לא יודעים איך לאכול את מילאן של העונה. ההגנה ממשיכה לקרטע, הסגנון לא ממש ברור ואין בעל בית אמיתי, אבל על דבר אחד אין חילוקי דעות: קרלוס באקה הוא בינגו. החלוץ הקולומביאני לא יכבוש בכל משחק ולפעמים יכול לתסכל כמו בדרבי, אבל הוא מהווה הרתעה תמידית ומול פאלרמו גם מצא את הרשת פעמיים. השער השני היה בנגיחה עוצמתית שהזכירה לסגן הנשיא אדריאנו גליאני את ביצועיו של אנדריי שבצ'נקו, אך השער הראשון היה יפה יותר. תוצר של שני אלתורים גאוניים ברחבה. ג'אקומו בונאבנטורה השתלט על כדור רוחב של המגן הצעיר דוידה קלאבריה, החזיק בו ואז הסיט בימין עם העקב לעבר באקה, שביצע עקיפה והקפיץ עם החלק החיצון היישר לחיבורים. כאשר ניסה לכבוש בראבונה, סינישה מיכאילוביץ' רצה לתלות אותו. במקרה הזה, גם המאמן לא יכול היה להתלונן.

קרלוס באקה שחקן מילאן. GettyImages
מסוג החלוצים שיכול לפצות על הגנה רעועה והיעדר בעל בית. קרלוס באקה/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: רלף פרמן (שאלקה) - תשע הצלות מול שטוטגרט
מגן ימני: אלברטו לורה (ספורטינג חיחון) - שני בישולים בשמונה הדקות הראשונות
בלם: קורט זומה (צ'לסי) - ג'ון טרי יכול להישאר על הספסל
בלם: ווינסטון ריד (ווסטהאם) - עצר את התקפת מנצ'סטר סיטי
מגן שמאלי: ריקרדו פריירה (ניס) - חלוץ בנבחרת פורטוגל הצעירה, מגן שמאלי מוצלח בקבוצה
קשר: דניאל ואס (סלטה ויגו) - אחת הרכישות הטובות של הקיץ
קשר: אלאן (נאפולי) - תנועה חכמה שהניבה שער ועוד בישול נפלא
קשר: יונוס מאלי (מיינץ) - שלושער בדרך לתואר פריצת השנה בבונדסליגה?
חלוץ: אנתוני מרסיאל (מנצ'סטר יונייטד) - שחקן השבוע
חלוץ: פאביו קוואליארלה (טורינו) - גבוה מעל יובנטוס
חלוץ: ג'ימי בריאן (גנגאן) - הזכיר נשכחות עם מספרת מרהיבה

ציוץ השבוע: קולאז' 300 השערים של פרנצ'סקו טוטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully