וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליט הסורי ש"הוכשל" על ידי הצלמת ההונגרייה יאמן ילדים בספרד

17.9.2015 / 15:28

אוסאמה עבדול מוחסיין, הפליט שנפגע כשניסה לברוח מהמשטרה, קיבל הצעה לאמן בבית ספר לכדורגל בספרד: "תודה על הכול, אני אוהב את כולם. מקווה שאוכל להיות עם משפחתי בקרוב"

רויטרס

זוכרים את הפליט הסורי שספג בעיטה מהצלמת ההונגריה פטרה לאסלו בגבול סרביה- הונגריה? מדובר באוסאמה עבדול מוחסיין, אזרח סורי ומאמן כדורגל לשעבר בקבוצה "אל פותוואה" מהליגה הראשונה בסוריה. מוחסיין, שהושפל בשעה שנס על נפשו מפני כוחות המשטרה ההונגרים, הגיע מלווה בשני בניו, זאיד בן השבע ומוחמד בן ה-18 למדריד שבספרד, אחרי שקיבל הצעה לעבוד כמאמן כדורגל באחד מבתי הספר הגדולים לכדורגל בבירה הספרדית.

"אני שמח להיות איתכם כאן במדריד, אני אוהב אתכם", אמר מוחסיין הנרגש. "אני אוהב את מדריד, אני אוהב את ספרד, תודה לכם על הכול, זה מאוד חשוב לחיים שלי. היום אני כאן איתכם, תודה רבה לכם. הדבר היחיד שאני צריך עכשיו הוא לראות את שאר המשפחה שלי כאן. אני מקווה שכולנו נוכל להיות כאן בקרוב. כולנו מפוזרים ואני רק רוצה לראות את כולנו יחד שוב ולנסות לחיות באושר כאן".

אוסאמה אבדול מוחסן פליט סורי. רויטרס
עם בנו הצעיר. אוסאמה עבדול מוחסיין/רויטרס

סיפורו של עבדול מוחסיין, כמו גם של פליטים סוריים נוספים, תפס את הכותרות לפני כשבוע, לאחר שהצלמת ההונגרייה לאסלו נתפסה בעת שתקפה חלק מהם. הסיפור פורסם בכל רחבי העולם והגיע לאוזניו של מיגל אנחל גאלאן, נשיא אחד מבתי הספר הגדולים ביותר לכדורגל במדריד, שהחליט להרים את הכפפה ולאמץ את הפליט הסורי ומשפחתו. עבדול מוחסיין התקבל בחום רב, על ידי מספר אנשי תקשורת ספרדיים שנכחו במקום ופגש בתחנת הרכבת גם את גאלאן ואנשי צוות נוספים מבית הספר, בו קיבל עבודה.

"הוא מאמן כדורגל בסוריה ואנחנו בית הספר הלאומי של מאמני כדורגל מוביל לסולידריות, אנחנו למעשה קולגות", סיפר גאלאן במהלך קבלת הפנים למוחסיין. "אני מאמן כדורגל, לצד תפקידי כנשיא, וגם בנו שנמצא בטורקיה רוצה להיות שחקן כדורגל. חשבנו לעצמנו איך אנחנו הולכים לעזור לאנשים האלה. לבית הספר שלנו יש סיוע כספי שהוקצה לפרויקטים והשנה ננסה להשקיע אותו בו (בעבדול מוחסיין, ר.ב) ולשלם עבור ביתו ואחזקתו אצלנו".

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully