וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומע את הקולות? על מעמדו החלש של גיא גודס במכבי תל אביב

17.9.2015 / 16:00

השחקנים שהוא מבקש לא מגיעים בקלות. העוזרים שהוא רצה לא נשארו בסוף. וגם מערכת היחסים עם ניקולה וויצ'יץ' מלמדת על מעמדו החלש של גיא גודס. מכבי תל אביב מחממת מנועים עם סגל מרתק, אבל עם מאמן במצב לא קל

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. בידוד

מכבי תל אביב עוד לא פתחה את העונה, אבל ההצגה האמיתית מתקיימת מאחורי הקלעים. זה החל כבר עם ההדחה בחצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה, שעוררה לא מעט חילוקי דעות לגבי הישארותו של גיא גודס בכס המאמן. כעת נראה כי גודס פותח את העונה חלש מתמיד: המאמן רצה שהצוות המקצועי ימשיך, אולם במכבי הוחלט להפריד את גודס מאנשיו – בעצם, הוטל עליו סוג של בידוד – ובכך החלישו אותו מאוד.

גודס אינו טומן את ראשו באדמה. הוא יודע שמצבו לא חזק, ושהסבלנות אליו לא תהיה כמו בשנה שעברה. "גיא ניסה לשנות את ההחלטה, שוחח על זה עם שמעון מזרחי, אבל זה לא עזר", מסביר גורם המעורה בנעשה. "הוא יודע שהוא נחלש. אם אשתקד היה לו גב מפיני גרשון, גב שהגן עליו במקרים של צירוף שחקנים, דרך האימונים או החלטות אחרות – השנה הוא כבר לא במצב הזה. למי הוא ייגש? לאבי אבן שקרוב לדני פדרמן?", מוסיף הגורם.

גם בסעיף המפתח הקרוי "בניית סגל השחקנים" המאמן מאבד גובה. "על לא מעט החתמות, כולל טיילור רוצ'סטי, הוא שמע בדיעבד, ורק היווה סוג של חותמת לגבי זה", מספר גורם במועדון. "גיא יודע שזה המצב לפני סוף העונה שעברה והודה בכך בפני לא מעט אנשים בסביבתו".

מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס. ברני ארדוב
"הוא יודע שהוא נחלש". גיא גודס/ברני ארדוב

אם בעונה שעברה הסכימו בהנהלה לדרישתו של גודס לצרף את ג'רמי פארגו, לא מעט שחקנים אותם רצה לצרף גודס הקיץ נפסלו במהירות על ידי ההנהלה. כך היה במקרה של ג'ואי דורסי וג'מאל מקלין. גם במקרה של בריאן רנדל גודס לא רצה שהשחקן ישוחרר, אולם בקבוצה הודיעו לפורוורד שהם לא מממשים את האופציה עליו. לאחר מספר שבועות התבטא גודס בתקשורת על כך שיש מגעים מחודשים עם רנדל במקביל לקובאן. ההתבטאות הכעיסה מספר אנשים במכבי, שטענו: "גיא מעיר נושא שהיה רגיש עם האוהדים", מגלה גורם המעורה בנושא. "לקבוצה היה מזל בנושא רנדל, שחזר ככה בסוף".

הגעתו של דרגאן בנדר הייתה החלטה של ההנהלה, לא של ניקולה וויצ'יץ'. גודס טען שלא בטוח שהיהלום הקרואטי יקבל דקות משחק ושהוא לא בטוח שזה המהלך הנכון, אבל הפור כבר נפל בלעדיו. גם המגעים להצטרפותו של ויטור פבראני נערכו על ידי ההנהלה וצוות הסקואטינג, ורוב פרטי העסקה נסגרו כבר בקבוצה. גודס נכנס לעובי הקורה רק בשלבים אחרונים של הסיפורים. גורם שנכח באימון האחרון של השחקן, מספר שבזמן שגודס שוחח עם הברזילאי, ההנהלה סגרה את פרטי העיסקה

בשבועות האחרונים התעוררה מחלוקת בקבוצה: גודס מעוניין לצרף גבוה נוסף, ההנהלה לא ממהרת. גודס אמר לסביבתו כי הוא חושש שפבראני לא יעמוד בעומס וחייבים גיבוי, כדי שהבעיות של סוף העונה שעברה לא יחזרו. ההנהלה, כאמור, לא מטה אוזן אוהדת. שם שבים ומדגישים כי "צריך לתת לפבראני זמן, לתת לסגל להתגבש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי תל אביב ויקטור פבראני. ברני ארדוב
ההנהלה לא מטה אוזן אוהדת לגיבוי. ויטור פבראני/ברני ארדוב

2. מחנאות בהנהלה

גם למעלה, אצל קברניטי הקבוצה, לא רגוע. הקיץ, אולי יותר מתמיד, התגברה תופעת המחנאו?ת במועדון. מצד אחד עומדים דני פדרמן, ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן, כששי רקנאטי נוטה להסכים עימם – ובצד השני עומד שמעון מזרחי, אשר מתקשר ומדבר הרבה עם דייויד פדרמן ואודי רקנאטי ומנסה להשפיע ולשנות החלטות אשר נעשות על ידי הדור הצעיר.

"שמעון מתקשר הרבה לעמיתים הוותיקים שלו בהנהלה, ומנסה לשכנע אותם להחליט שונה. כבר בערב שבו הודחה מכבי מול אילת, התקשר מזרחי לאחד מחברי ההנהלה הוותיקה והחל להסביר לו על כל השינויים שמכבי צריכה לעשות כדי לא להיראות כך", חושף גורם בקבוצה . "לשמעון מזרחי היה גם חלק נכבד בהחתמה של דגן יבזורי ובסכומים שניתנו לו. לא כל הקברניטים מהדור הצעיר אהבו את זה", מספר גורם נוסף.

שמעון מזרחי סבר שיש להמשיך עם גיא גודס, וזאת בניגוד לצד השני של המחנה. כך גם סברו דייויד פדרמן ואודי רקנאטי. "זה לא קל לשמעון", מסביר גורם נוסף. "הוא רואה את הצעירים יותר ויותר מקבלים החלטות בקבוצה, לא תמיד הוא הסכים איתם. מכבי עבורו זה מפעל חיים, ב'דם' שלו. הוא רואה לא מעט החלטות שנלקחו בעבר, ולדעתו הן הובילו לחולשה של מכבי, ולא תמיד היתה לו שליטה על כך. כששמעון הגיע למשחק הגמר שבו ירושלים זכתה באליפות והניפה את הצלחת, תאמיני לי שזה לא עשה לו טוב. זה רק דירבן את שמעון להיות דומיננטי יותר הקיץ ולהתעקש על ההחתמות וחיזוק הקבוצה".

מחלוקת נוספת שהתעוררה בין שמעון מזרחי ל"מחנה הצעירים" היא לגבי המשך העסקתו של פיני גרשון: מזרחי רצה לראות את המאמן הוותיק ממשיך, ותמך בכך, אולם כאן הייתה ידו של המחנה הצעיר על העליונה: כידוע, אבן הוא שיאייש את התפקיד. עוד נודע כי אחד מעוזרי המאמן שנבדקו הוא מנוס סליס, ששימש כעוזר של פאנאיוטיס יאנאקיס באולימפיאקס ועובד כעת עם שחקנים צעירים בנבחרת הצעירה של יוון. לבסוף הוחלט לא לצרפו.

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מנסה לשכנע את הדור הצעיר. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

3. מתיחות עם ניקולה וויצ'יץ'

הירידה במעמדו של גודס וסימני השאלה סביב העונה שתיפתח בקרוב, מצטרפים למוקד מתיחות נוסף בקבוצה: הדינמיקה הבעייתית בין חברי הצוות המקצועי. בין גודס לוויצ'יץ' עדיין שוררת מתיחות. "במכבי יצטרכו לפתור זאת, כי כרגע זה רק יפגע בקבוצה", מבהיר גורם במערכת.

זה החל בעונה שעברה, כשנוצרה מערכת יחסים עכורה בין גרשון לוויצ'יץ', כאשר גודס תמך מן הסתם בעוזרו. גם בחודשים האחרונים אמר גודס לאנשים בסביבתו שניקולה לא תומך בו מספיק במועמדים שהוא רצה לצרף הקיץ. "אני יודע שגיא חושב שלניקולה יש חלק גדול בכך שגרשון ואלון שטיין כבר לא במערכת", מנתח גורם בסביבת השניים. "כל הדברים האלו גורמים לחשדנות הדדית, אלו יחסים לא בריאים במערכת".

לא רק סביב סעיף הליהוק ישנן מחלוקות: בעונה שעברה פרצו ויכוחים בין גודס לוויצ'יץ', שרצה לראות את השחקנים עורכים אימונים "רציניים יותר" - ויכוח שנמשך לעתים גם הקיץ. ההנהלה, אגב, מצדדת בוויצ'יץ' בנושא זה. "ניקולה עושה עבודה מצוינת עם השחקנים, והוא איש מקצוע רציני", טוען גורם בהנהלה. גורם נוסף מסביר: "בניגוד לפרסומים בקיץ, וויצ'יץ' מייצג את דעות ההנהלה. ברור שלגיא קל יותר לבוא בטענות לניקולה. מה, הוא יבוא בטענות לאלו שמשלמים לו?".

בינתיים, בשיחות פנימיות בחדרי חדרים שנערכו כבר בתום העונה שעברה, דובר על האפשרות למנות את ארז אדלשטיין כמאמן. למרות הסיום הכואב של מאמן הנבחרת בשמינית גמר היורובאסקט, גודס פותח את העונה כשהוא יודע שיש בחוץ מאמן פנוי ומוערך. "גודס לא טיפש, ויודע שהמצב שלו לא חזק. הוא יודע שהוא לא יכול להרגיז את המערכת", מסכם גורם בסביבת הקבוצה.

- מכבי תל אביב טרם מסרה תגובה לכתבה.

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס (ימין) עוזריו פיני גרשון (שני משמאל) ומנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ' (שמאל). ברני ארדוב
"אלו יחסים לא בריאים במערכת". גודס עם וויצ'יץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully