וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנין קיבלה מיליון ד' מגורמים קטארים, רגב: "מלבין עיסוק בטרור"

16.9.2015 / 19:18

הכסף מאנשי העסקים הקטארים הגיע לסכנין, שעשויה להשתמש בו להחתמת שני שחקנים. שרת הספורט תקפה: "לא ייתכן שהמדינה תאפשר קשרים עם מדינה התומכת בטרור". אצטדיון דוחא אושר

one
אלי כהן מאמן בני סכנין. יוסי ציפקיס
יחתים שני שחקנים? אלי כהן/יוסי ציפקיס

בבני סכנין יכולים לנשום לרווחה. איצטדיון דוחא אושר היום (רביעי) באופן סופי לאחר שקיבל את האישורים הנדרשים ובני סכנין תזכה לארח את הפועל עכו ביום שבת באיצטדיון הביתי שלה. בסכנין כידוע, כעסו מאוד על העירייה ועל הסחבת בעניין, מה שגרם לקבוצה לארח את הפועל רעננה בעכו, אך לבסוף העניין הגיע לסיומו וסכנין קיבלה מחדש את הבית שלה.

במקביל, בקבוצה קיבלו את כספי התמיכה מקטאר כשבנסיכות החליטו להעניק מיליון דולר לקבוצה. כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! ספורט, לאחר שלא הצליחו להשיג ספונסרים ולאור המתיחות עם העירייה, בסכנין פנו באמצעות אנשי עסקים מקומיים לקטארים בבקשה לתרומה ולאחר ששמעו תשובה חיובית, קיבלו את הכסף, שעשוי לשמש להבאת שני שחקנים נוספים.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שחררה הודעה רשמית נגד תמיכת קטאר בסכנין: "לא יתכן שמדינת ישראל תאפשר לקבוצת כדורגל ישראלית לקיים קשרים כלכליים ומסחריים עם קטאר, מדינה שמעודדת ותומכת בטרור כנגד ישראל. הכסף הזה נועד להלבין את העיסוק בטרור ולהעניק לגיטימציה לקטאר - אותה קטאר שהעבירה כספים למשפחות שהידים, אותה קטאר שתומכת כלכלית בארגון הטרור חמאס, אותה קטאר שהעניקה מסתור לרבי מחבלים ורוצחים שפלים".

הילאל מוסא הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
יוחתם? הילאל מוסא/אדריאן הרבשטיין

"שוחחתי הערב עם יו"ר המועצה הלאומית לספורט והסכמנו כי נקיים דיון דחוף בנושא אמות המידה לפיהן קבוצות כדורגל נתמכות על ידי המדינה. קבוצה שתיתן לגיטימציה למדינה תומכת טרור לא תקבל תמיכה על ידי ישראל. בשלב השני בכוונתי להוביל חקיקה רוחבית בנושא ולמנוע ממדינות זרות, עוינות, שתומכות בטרור, לשלוח זרועות תמנון במסווה של תמיכה. אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי על מנת שאזרחי ישראל ומוסדותיה לא יתנו יד להלבנת מדינות חשוכות התומכות בטרור, במישרין או בעקיפין".

לאחר קבלת התרומה מקטאר, בסכנין עשויים להחתים את פביאנו אלבס הברזילאי, בו מעוניינים בצוות המקצועי, כשהאופציה החלופית הוא הילאל מוסא, ששוחרר מהפועל חיפה. גם איציק כהן עדיין בתוכניות של הקבוצה ובצוות המקצועי מקווים שהשחקן יצטרף לסגל. בקבוצה אופטמיים מאוד לקראת עכו בכל הנוגע לפיראס מוגרבי ואלדר חסאנוביץ' הפצועים, והשניים צפויים להיות כשירים למשחק.

דובר בני סכנין מונדר חלאיילה הגיב לנושא ואמר: "יש להדגיש שהבקרה התקציבית מודעת ומדווחת על תרומה זו וכי היא חלק מהתקציב השוטף של המועדון אשר מאפשר למועדון לעמוד בהתחייבויותיו כלפי שחקניו וספקיו. כמו כן, חלק ניכר מושקע באקדמיה של מחלקות הנוער שמנהלות גם השתלמויות למידה וחינוך. הכסף נכנס ויוצא בשקיפות מלאה ובצינורות רשמיים של המדינה, המועדון מנהל דו"חות כספיים נאותים ושקופים מול הרשויות. אנחנו מאמינים שיש לראות את הנושא מהיביטיו החיוביים אשר מעצימים את מדיניותו החברתית והישרדותו של מועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully