וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בראגבי יוצאת לדרך: ניו זילנד תשמור על התואר?

רועי פרידמן

17.9.2015 / 12:00

האול בלאקס מחזיקים באחוזי הצלחה מדהימים מאז הטורניר בו זכו לפני ארבע שנים. המארחת אנגליה, כמו גם אוסטרליה, דרום אפריקה, אירלנד וסגנית אלופת העולם צרפת, ינסו לעשות צרות (שידורים ישירים בספורט 2)

עריכה: מרום שפיצר קריינות: עידן ויניצקי

ארבע שנים אחרי שניו זילנד אירחה את אליפות העולם בראגבי ואף רשמה את הזכייה השנייה בתולדותיה, תצא לדרך מחר (שישי, שידורים חיים בספורט 2) באנגליה (יחד עם שמונה משחקים שיתקיימו בקרדיף, ויילס) הגרסה השמינית של הטורניר היוקרתי ביותר של הענף, כאשר במשך השבועות הקרובים ייאבקו 20 נבחרות על תואר אלופת העולם. המוקד יהיה באצטדיון האגדי בטוויקנהאם, לונדון, שם ייערכו גם משחק הפתיחה של הטורניר (אנגליה – פיג'י) וגם משחק הגמר שלו, אליו מקווה המארחת להעפיל.

הנבחרות הוגרלו לארבעה בתים בני חמש נבחרות כל אחד, כאשר כל נבחרת תקיים למעשה ארבעה משחקים עד ששלב הבתים יגיע לסיומו ב-11 באוקטובר. בשבוע שלאחר מכן, ב-17 וב-18 באוקטובר, יתקיימו רבעי הגמר. חצאי הגמר ייערכו ב-24 ו-25 באוקטובר והגמר הגדול, ב-31 באוקטובר. שתי הראשונות מכל אחד מהבתים יעפילו לרבע הגמר כאשר שמונה הנבחרות הללו, כמו גם הארבע שתסיימנה במקום השלישי בבתים השונים, יבטיחו את מקומן באליפות הבאה, שתתקיים בעוד ארבע שנים ביפן. כל ניצחון בשלב הבתים שווה ארבע נקודות ועל תוצאת תיקו מקבלים שתי נקודות. הנבחרת המפסידה לא זוכה כלל לנקודות, אלא אם הפסידה בפחות משבע הפרש ואז היא זוכה לנקודה אחת. בנוסף, כל נבחרת שמשיגה ארבעה "טרייז" (מגיעה עם הכדור לקצה המגרש של יריבתה) במשחק אחד, זוכה לנקודת בונוס, ללא קשר לתוצאת הסיום. כלומר, הכי הרבה הנקודות שנבחרת יכולה לצבור בשלב הבתים הוא 20 (ארבע לניצחון ועוד נקודת בונוס כפול ארבעה משחקים).

אצטדיון טוויקנהאם באנגליה. Christophe Ena, AP
אצטדיון טוויקנהאם בלונדון יארח את משחק הפתיחה והגמר/AP, Christophe Ena

בית א': אנגליה, אוסטרליה, ויילס, פיג'י, אורוגוואי

בית המוות. עד לפני כמה שבועות, אנגליה נראתה החזקה בבית, אבל שניים מכוכביה, דילאן הארטלי ומאנו טוילאגי, נזרקו מהנבחרת בגלל בעיות משמעת והמאמן סטיוארט לנקסטר ויתר גם על כובש הטרייז המצטיין מהאליפות הקודמת, כריס אשטון. אנגליה נראתה רע עד משחק ההכנה האחרון מול אירלנד ומי שיוביל אותה הוא הקפטן כריס רובשו. האנגלים נהנים באופן מסורתי משמינייה חזקה וג'ורג' פורד ואוון פארל צפויים לייצר הרבה נקודות בעזרת הרגליים עבור השושנים האדומות.

באוסטרליה יש הרבה בלגן מאז האליפות האחרונה. ב-2013 פוטר המאמן רובי דינס בעקבות תוצאות רעות. יואן מקנזי החזיר לוולאביס את הביטחון ואף רשם משחק ראשון ללא הפסד באוקלנד מול ניו זילנד, אולם גם הוא התפטר לאחר עימות עם ההתאחדות. מייקל צ'יקה החליף אותו והמשיך את מסע ההתאוששות, שהגיע לשיא עם זכייה בטורניר המרובע השנה, מול האול בלאקס, דרום אפריקה וארגנטינה. סטפן מור יוביל נבחרת עם שחקנים בולטים בשורה האחורית כמו דייויד פוקוק. מרכז המגרש תמיד חזק באוסטרליה ושם יבלטו וויל גניה וקוויד קופר, כאשר החזרה של הוותיקים דרו מיצ'ל, אדם אשלי קופר ומאט גיטאו, תוסיף ניסיון. לאוסטרלים יש גם את אחד השחקנים המלהיבים בענף היום, ישראל פולאו.

ויילס נחלשה מאז הזכייה האחרונה באליפות שש האומות ב-2012 וחמש דקות לתום משחק ההכנה האחרון, גם איבדה את כוכבה לי האלף פני, שקרע רצועות בברך. לסאם וורברטון יש חשבון לסגור לאחר שהוא סיים את האליפות הקודמת עם כרטיס אדום, 20 דקות מפתיחת חצי הגמר. ויילס לא צפויה ויכולה להפתיע את שתי הבכירות בבית, אולם יש לה היסטוריה עגומה מול נבחרות האיים והפעם היא תפגוש את פיג'י, לא כבר הפסידה ב-2007 משחק שמנע ממנה העפלה לרבע הגמר. פיג'י מלהיבה, אך חזקה בעיקר בראגבי שביעיות ולא מספיק טובה עדיין לראגבי 15. הקיצוני נמאני נאנדולו הוא השחקן הבולט שלה. אורוגוואי, האחרונה שעלתה לטורניר אחרי ניצחון בפלייאוף מול רוסיה, לא צפויה לעשות הרבה בעיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני נבחרת אוסטרליה בראגבי. Kamil Krzaczynski, AP
האוסטרלים נראים טוב/AP, Kamil Krzaczynski

בית ב': דרום אפריקה, סמואה, סקוטלנד, יפן, ארצות הברית

אם בית א' הוא בית המוות, הרי שבית ב' הוא הקל ביותר וזו תהיה הפתעה אם דרום אפריקה לא תסיים אותו עם מלוא 20 הנקודות. ז'אן דה ויליה מוביל נבחרת חזקה שמשלבת צעירים עם ותיקים. האחים דו פלאסי בשורה הראשונה, הוצאות החוץ יגיעו ברובן לויקטור מאטפילד המנוסה או לאחד משני הצעירים אייבן אצבת ולוד דה יאחר. שאלק ברגר שב לשורה האחורית עם הכישרון העולה סיאה קוליסי, פורי דה פרי ומורנה סטיין יובילו את מרכז המגרש ואילו בריאן הבאנה יהיה המוציא לפועל וזקוק לשישה טרייז בלבד על מנת לעבור את ג'ונה לומו ככובש הטרייז הבולט בתולדות האליפות וככובש הטרייז המוביל אי פעם בראגבי.

סקוטלנד נחלשה בשנים האחרונות והיא וסמואה יתמודדו על ה"זכות" לחטוף ברבע הגמר מול היריבה שתגיע מפסגת בית א'. גרג לידלאו הוא הקפטן של הסקוטים הגאים, בעוד שסמואה יכולה להתגלות כנבחרת מלהיבה שמתקלת חזק מאוד. הכוכב שלה הוא הקיצוני אלנסה טוילגי, שבמשחק ההכנה האחרון, מול דרום אפריקה, הורחק לאחר שכמעט הוריד את ראשו של דה ויליה. יפן וארצות הברית הן נבחרות משתפרות, אך ישמשו כתפאורה בבית הזה.

לוואזי מבובו נבחרת דרום אפריקה בראגבי מול חואן מרטין פרננדס לובה נבחרת ארגנטינה. Natacha Pisarenko, AP
ארגנטינה ודרום אפריקה ינסו לדבר חזק/AP, Natacha Pisarenko

בית ג': ניו זילנד, ארגנטינה, טונגה, גאורגיה, נמיביה

מאז הזכייה שלה לפני ארבע שנים, ניו זילנד עומדת על מאזן מדהים של 42 ניצחונות, שלושה הפסדים ושתי תוצאות תיקו. את 2013 היא סיימה עם 100 אחוזי הצלחה ושלושת שחקני השנה החולפת של האיגוד העולמי ישחקו במדיה באליפות הזו (דן קרטר, קירן ריד וברודי ריטאליק). ריצ'י מקקו הפך לאחרונה לשחקן עם הכי הרבה הופעות בינלאומית אי פעם וישחק באליפות שלישית בקריירה יחד עם סגל שכמעט כולו חגג בטורניר הביתי ב-2011. עבור חלק מהשחקנים, כמו טוני וודקוק, קווין מיאלאמו, מא'אה נונו, קונרד סמית', קרטר ומקקו, מדובר בהופעה אחרונה במדים השחורים, אך לאול בלאקס יש גם סוללת כוכבים צעירה בדמות ארון סמית', בן סמית' וג'וליאן סאביאה.

האלופה תפגוש את ארגנטינה המשתפרת, שמחזיקה בקו קדמי חזק בראשות הקפטן אוגוסטין קריבי ומציגה ותיקים דוגמת חואן מרטין פרננדס לובה, חואן מרטין לגיסמון וחואן מרטין הרננדס במרכז השדה. הפומאס ינצחו מתישהו כנראה את ניו זילנד, אבל כנראה שזה לא יקרה באליפות הנוכחית. טונגה הפיזית, עם שחקנים שמשחקים בניו זילנד, תתן פייט לשתי הנבחרות הנ"ל ותבדר בזכות ה"סיפי טאו", שמזכיר את ריקוד ה"האקה" האגדי של ניו זילנד. גאורגיה ונמיביה בעיקר יהנו מהחוויה.

שחקני נבחרת ניו זילנד בראגבי. Ross Setford, AP
האול בלאקס חוזרים/AP, Ross Setford

בית ד': אירלנד, צרפת, איטליה, רומניה, קנדה

אירלנד (שאגב מייצגת את כל האי, כולל צפון אירלנד) הגיעה לשיא לפני כחודש עם המקום השני בדירוג העולמי, אולם רשמה מאז שני הפסדים, בבית מול וויילס ובאנגליה, מה שקצת פגע בביטחונה. אחרי שתי אליפויות רצופות בטורניר שש האומות, האירים מסתמנים כחזקים בבית הזה, כאשר פול אוקונול מוביל קבוצה איכותית עם צובר נקודות מצוין דוגמת ג'וני סקסטון ועם ג'יימי היסליפ, יליד טבריה ואחד מכוכבי הנבחרת.

על צרפת, פיינליסטית 2011, עובר משהו רע. הנבחרת לא זכתה בשש האומות מזה חמש שנים וב-2013 סיימה את הטורניר אחרונה. באליפות הקודמת הצרפתים כמעט גנבו את התואר למרות הרבה מתיחות עם המאמן מארק ליברמונט, שמאז כבר הוחלף. אלא שתחת המאמן החדש והקפטן לשעבר, פיליפ סט. אנדרה, הנבחרת משחקת לא טוב. טיירי דוסותוואר, שכנראה יסיים את הקריירה אחרי האליפות, יוביל את הצרפתים.

מאיטליה היו ציפיות להתקדם אחרי שכמעט עלתה לרבע הגמר ב-2007, אך זה לא קרה והנבחרת סיימה 10 מ-16 טורנירי שש האומות בהם השתתפה במקום האחרון ומעולם לא השיגה בהם יותר משני ניצחונות. סרג'יו פאריסי יככב, כנראה בפעם האחרונה בנבחרת וגם מרטין קסטרוג'ובאני צפוי לפרוש בסיום הטורניר. קנדה ורומניה ישלימו את הבית הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully