וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "ככה אנחנו לא אמורים להופיע למשחקים, נשברנו בקלות"

המאמן ניסה להסביר את הדחה הכואבת: "אף נבחרת באירופה לא צריכה להביס את ישראל בהפרש דו ספרתי". כספי: "מאוכזב מעצמי". אליהו: "לא ציפינו לדבר כזה, זה לא מתאים לנו"

צילום: יהונתן אליהו, עריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל סיימה הערב (ראשון) את אליפות אירופה, יורובאסקט 2015, בצורה די כאובה. הנבחרת של ארז אדלשטיין הובסה 82:52 על ידי נבחרת איטליה בשמינית הגמר במשחק בו לא היוותה יריב שקול החל מאמצע הרבע השני. גל מקל היה הפחות חלש בישראל עם 20 נקודות, בעוד עומרי כספי סיים עם 8 נקודות בלבד. אלסנדרו ג'נטילה היה בכמה רמות מעל כולם במשחק כשסיים עם 27 נקודות (8/12 מהשדה) ו-5 ריבאונדים.

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
הפסד מתסכל. אדלשטיין/רויטרס

"אין שום נבחרת באירופה שצריכה לנצח את נבחרת ישראל בספרות כפולות", אמר ארז אדלשטיין בסיום. "היינו צריכים לשחק כמו ששיחקנו עד היום. צריך להיאבק, ולא להישבר. במישור הזה לא ראינו את זה ולא אהבתי את זה. אולי התמקדנו בגלינארי יותר מדי, כי הוא נתן אליפות באמת מדהימה, אבל את ג'נטילה והשטף שלהם לא הצלחנו לעצור".

על הסיבות להפסד בהפרש כל כך גבוה אמר המאמן: "גם ב-30 הפרש יש שתי נקודת שבירה. אחת הייתה בסוף הרבע הראשון. קיבלנו סתם שני סלים, וכבר ברבע השני שהורדנו לשש, שני ריבאונד התקפה עשו את זה עשר. אני בטוח שגם כמו מול רוסיה כשחזרנו הם חשבו שזה הולך לקרות. אמרתי לשחקנים שאין נבחרת באירופה שצריכה לנצח אותנו ככה, ושאנחנו צריכים לשדר רעב וגאווה, בייחוד שזה ערב חג היום".

באופן כללי יותר, על האליפות כולה, אמר אדלשטיין: "לי זה כן משנה את הראייה הכוללת על האליפות. לא אהבתי גם את איך ששיחקנו מול צרפת. רציתי שאלה המשחקים שיקדמו אותנו, כי כשאני רואה חולשות, אני מנסה להתמודד איתן. אלה המשחקים שאני אוהב. אני שמח על הדרך שעשינו פה, על הבאז שזה עשה בארץ, אבל לא מתאים שנופיע ככה למשחק. אין סרט שנופיע ככה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. AP
הפנים אומרות הכל. כספי/AP

עומרי כספי, שהיה חלש עם שמונה נקודות בלבד, סיכם: "זה לא היה היום שלנו, וחבל. צריך לחשוב בינינו מה קרה. הם תפסו אותנו ביום חלש, המשחק שלנו לא זרם, הגנתית והתקפית. אני מאוד מאוכזב מעצמי ומאיך ששיחקנו היום".

פורוורד ישראל ליאור אליהו: "לא ציפינו לדבר כזה, הייתה לנו בסך הכל אליפות יפה מאוד ומכובדת מאוד, ומאוד מאכזב לסיים אותה בצורה כזאת. סיימנו לא טוב את הרבעים הראשונים, היו לנו דקות לא טובות ברבע השלישי, ומול איטליה ב-15 הפרש או שזה יורד, או שקורה מה שקרה. לא מתאים לנו, לאופי של הנבחרת, להישבר כמו שנשברנו, אבל לצערי זה קורה. נלמד מזה. יש תחושה גדולה של אכזבה, ולא רק בגלל ההפסד, אלא בגלל הדרך. אף אחד לא ציפה שברבע השלישי זה יהיה 20-30 הפרש, יכולנו לתת תצוגה טובה יותר".

גל מקל, היחיד שתפקד בישראל, הוסיף: "לא ציפינו לכזה דבר. התכוננו הרבה למשחק הזה, חיכינו לו וזה לא מה שקיווינו לו, אבל זה הכדורסל. במחצית הראשונה עשינו כמה טעויות מנטאליות, לא השתמשנו נכון בשעון ה-24, ובמקום לרדת במינוס 5 או 6, זה היה 10. ברבע השלישי הם קלעו זריקות קשות, וכשאתה רודף אחרי קבוצה אחרת במשך כל המשחק זה קשה מאוד.

"חבל שהטירוף והמלחמה של השלב הראשון לא בא לידי ביטוי היום. יש להם כישרון בכל עמדה, בלינלי לא מסתכל בכלל על הסל ומעיף שלשות מטורפות. חבל לי על ארז ועל הצוות המקצועי כי הם עשו עבודה מדהימה, אבל זה מה יש. כשאתה בתוך המשחק וכדורים נכנסים קל לחיות מהאנרגיות האלה, וכשאתה רודף אחרי קבוצות זה קשה. אני גאה מאוד בחבורה שלנו. בשלב הראשון, הדרך בה שיחקנו והאנרגיות, ריגשנו הרבה אנשים. היה לא נעים בסוף וחבל שזה נגמר כך, אבל אזכור את הדברים היפים".

גל מקל שחקן נבחרת ישראל. AP
"אזכור את הדברים היפים". גל מקל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully