וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ספסל הנאשמים: ה-11 של השבת על אלירן עטר ורן בן שמעון

אם רוני לוי כועס על אלירן עטר - שיעיף אותו מהקבוצה או ליציע. אם לא - אין שום הסבר הגיוני לכך שהנשק הכי חד במכבי חיפה לא רואה דשא. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל עוד טעות היסטורית של הפועל ת"א, ההחמצה הכי גדולה והדבר המרגיז באמת בהתנהגות של ברדה

one

1 שאלת השבת - מדוע אלירן עטר לא שיחק?

אובך. מכבי חיפה עם אפס שערים בשלושת המחזורים הראשונים. דבר כזה לא קרה בירוק מאז 2007. אגב: למאמן אז קראו רוני לוי. לפחות לא ספגנו, התנחם לוי אתמול, והמשפט כנראה לא ניחם אף אחד - כולל לוי עצמו. ליגת העל זו ליגה קלה לכיבוש - תשאלו את מכבי פתח תקוה והפועל רעננה, כל אחת עם שבעה שערים העונה. ומכבי חיפה העשירה? אפס שערים בשלושה משחקים.

ואלירן עטר יושב על הספסל.

כל עוד מכבי נתניה של רוני לוי בעונה שעברה היתה תחרותית (הבטיחה את ההישארות 5 מחזורים לסיום), היא כבשו 2.1 שערים למשחק. מכבי חיפה? 0. הקבוצה היחידה שטרם כבשה העונה. מול שתי העולות החדשות, ומול קבוצת ההגנה הכי חלשה עד כה בליגה. אפס.

ואלירן עטר לא בטופ-14 של רוני לוי.

לא, שלושת המשחקים האלה של מכבי חיפה לא הופכים את לוי למאמן פחות טוב משהיה. כן, למכבי חיפה יש סיכוי להתברג למעלה בליגה - עוד העונה. אבל אלירן עטר לא בטופ-14 של מכבי חיפה הנוכחית? לא יכול להיות.

מספרים שאלירן עטר שחקן בעייתי. נצטרך להאמין לזה, לאור העבר, הגוטמן והלוי. עטר עשה משהו בקיץ - נשבע שעדיין לא שמעתי אודות מעשה שמצדיק ברדק כזה, אבל נאמין לקנס הגבוה שהושת עליו, לפיו היה כנראה מן מעשה נורא שכזה.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בואו נלך אפילו רחוק יותר. ב-NFL וב-NBA יש ספורטאים סוררים. סוררים על אמת. לא 'מילה לא במקום' או 'העפת כדור לטריבונה'. אלימות במשפחה, נשיאת נשק בניגוד לחוק (וכן, גם שימוש בו), נהיגה בשכרות, צריכת סמים קשים. העונשים שם עצומים והקנסות חוגגים, ועדיין, כששחקן נענש - שם זה נגמר. אם הוא חוזר, הוא חוזר. אם הוא חלק מהקבוצה, הוא חלק מהקבוצה. אם מעמדו המשמעי הוסדר, מעמדו המקצועי לא ייפגע.

אז מדוע עטר לא בטופ-14 של רוני לוי? ועוד במכבי חיפה הזו, שלא מסוגלת למצוא את הרשת גם בגוגל?

עטר נקנס - כך דווח באתר זה - בסכום גבוה. הוחלט, כך פרסמה מכבי חיפה עצמה, שהוא שב לענייני כדורגל. ועדיין, עטר לא הצליח להיכנס למשחק של הקבוצה היחידה שטרם כבשה שער; של הקבוצה שהיתה אתמול ב-0:0 מול קבוצת ההגנה הכי חלשה כרגע. או שעטר לא שיחק בגלל עניין משמעתי, שזה לא לעניין - כי אם חזר, אז חזר; או, אם לא מדובר בפציעה מסתורית, שעטר לא שיחק בגלל עניין מקצועי.

ואז - זה פשוט לא יכול להיות הגיוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלירן עטר הוא הגולר הכי טוב במכבי חיפה הנוכחית. וזו עובדה. מאז שהגיע, בחורף האחרון, עטר מוליך את צמרת הכובשים הירוקים. אלירן עטר הוא השחקן הכי חד במכבי חיפה הנוכחית. בנתוני העונה שעברה, השחקן היחיד במאזן דקות-פר-גול טוב ממנו היה עידן ורד (ד"ש לורד, אם כבר, ומברוק על ניצחון הכוכב האדום בדרבי הבלגרדי). צמוד לו היה ויאם עמאשה, שנשלח לשורות היריבה מסכנין. נרד עוד כמה מקומות בדירוג, ונגיע לאלון תורג'מן.

אלון תורג'מן לא יותר טוב מאלירן עטר. הוא לא יותר חד ממנו. הוא לא יותר גולר ממנו. הוא לא יותר 9 ממנו. אם תורג'מן מועדף על פני עטר מבחינה מקצועית - אבוי. ואם הסיבה היחידה שתורג'מן משחק לפני עטר היא משמעתית, אז לא היה צריך לרכוש את עטר מלכתחילה, ולא היה צריך להשאיר אותו כעת. לא מתאים למערכת? למכור, להעביר בטרייד, להעיף. מתאים? הוא לא יכול להיות מחוץ לטופ-14. תורג'מן לא טוב ממנו, פלט לא פחות חלוד ממנו.

אלירן עטר הוא שחקן הרכש הבכיר של מכבי חיפה הנוכחית. ואם מתוך 270 דקות ליגה הוא ראה דשא רק ב-45 מהן, אז מישהו קנה משהו לא נכון, או שמישהו מחזיק את דף הסטטיסטיקה הפוך. אז בואו נהפוך את הדף בחזרה: אפילו השמועות על מה שעשה לכאורה אלירן עטר לא שוות למכבי חיפה 270 דקות בלי גול.

רן בן שמעון מאמן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
טעות היסטורית. רן בן שמעון/מגד גוזני

2 העיקר ששחררתם את רב"ש

אין מה להתלהב יותר מדי מ-100 האחוז של מכבי פתח תקוה. ללוזונים חיכה לו"ז פתיחה קל ומזמין. לא אתפלא אם רב"ש יוליך את הטבלה אחרי חמישה מחזורים ולא רק אחרי שלושה, כפי שלא התפלאתי שרן בן שמעון עקף את הפועל תל אביב בטבלה בעונה שעברה.

אבל עם כל המחמאות המיידיות לבן שמעון ולמכבי פתח תקוה הנוכחית שלו, הסיפור בסיפור הזה הוא הפועל תל אביב - והמאמן שהיא עדיין לא מצאה. כנראה שאין בליגה הזו יותר מדי מאמנים שאפשר לבנות עליהם. האלופה מייבאת כבר ארבע עונות ברציפות, ולהוציא אותה לא ראינו יותר מדי יציבות בגזרות השונות (להוציא את ברק בכר). להפועל תל אביב היה ביד שם מבטיח. היא, די כרגיל, מסמסה אותו.

כי רב"ש כבר היה שם - הוא כמעט הלך למכבי חיפה. ואיכשהו - ולא כי מגיע לה - הפועל זכתה בו. רב"ש גם גילה מה זה לא להצליח בחודורוב. הוא עבר את שנת ההתאקלמות. הוא חש את הלחץ, את הקשיים. ובניגוד למעשיו במכבי תל אביב (גם אז הגרזן בא מוקדם מדי, לדעתי), בהפועל ראו שינוי. שיש לאן לקחת את הדבר הזה. רב"ש סיים עם האדומים במקום המוליך לאירופה, ניצח דרבי, והכול היה שם כדי ליצור עתיד - כולל חוזה. אבל אז קפץ להפועל ההפועל. לאלו שיגידו שמדובר בעניין כלכלי גרידא - אתם מוזמנים לחשב כמה יעלה לאדומים שכר של מנדיונדו פלוס המאמן הבא בעונה הזו.

האדומים בחרו - מי שלעזאזל בחר - שעדיף להם הקומבו ברקו-דומב. ואז השריף. ואז מנדיונדו (אלוהים ישמור). ועכשיו? מי עכשיו? בנאדו? לא הצליחו. איוניר או קלינגר? אומרים שמכביסטים. אלישע? אומרים ששרוכים. אז מי בבית? מי פנוי?

מי לא פנוי: רן בן שמעון. כי הפועל נתנה לו ללכת. לא הצליחו להחזיר את זהבי מפאלרמו? הנה, אולי, עוד טעות היסטורית.

הפועל תל אביב מחפשת מאמן יסודי, מנטור, מוטיבטור, שיודע לחבר חבורה צעירה לכדי קבוצה מאומנת, שיודע להוציא יותר ממה שיש לו ביד. מממ… מי לעזאזל עונה להגדרה הזו ובאיזה מקום הוא בטבלה?

אלי דסה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כבר באנקר. אלי דסה/ברני ארדוב

3. מניות השבת

עלייה:

אלי דסה. נכון שהוא משחק במכבי תל אביב מאז 2011? איזה תיאום, איזו יכולת. מה אכל בקרדיף, הבחור? באנקר.

שמואל שיימן. לפעמים, הכי טוב לשים מגן שמאלי בעמדת המגן השמאלי. משחק טוב מאוד של ההולנדי-ישראלי.

ירידה:

שלומי אזולאי. 0 דקות ליגה לתגלית העונה שעברה. חבל.

בן רייכרט. כמו אזולאי, עדיין לא נתן דקה אחת שמצדיקה את השווי.

seperator

4 שער השבת: גל אלברמן

אלברמן חילץ, דסה הנהדר מסר נהדר, ואלברמן עם הגונג. יופי של התקפה, יופי של גול.

seperator

5 החמצת השבת: נוסא איגייבור

עלי חטיב החמיץ ברשלנות, ועדיין, נוסא איגייבור ניצח אותו אתמול לפחות פעמיים (וראדוניץ' סוגר את הפודיום). אחד על אחד מופרך מול חיימוב, ולקינוח - אני מזמין כל אחד מכם לנסות להחמיץ את מה שהניגרי החמיץ בתוספת הזמן. לא קל. לא קל בכלל.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
התגובות חמורות יותר מהמעשה. אליניב ברדה/קובי אליהו

6. חילוף מנצח

אליניב ברדה נראה נסער מאוד כשהוחלף אתמול. ההתנהגות שלו היתה לא ראויה לשחקן במעמדו, אבל לי הפריעו יותר התגובות שלאחר מכן מאשר המעשה עצמו.

שיהיה ברור - ציטוטי ההרגעה של המאמן והקפטן לא סוחבים. לעומת העתיד הקרוב של הפועל באר שבע, דבר כזה לא נראה טוב, וצריך לטפל בזה. כשבכר אומר שכל שחקן שמוחלף צריך להתנהג ככה, וכשברדה מסביר שהוא ווינר ולכן ההתפרצות - זה כמו ששואלים אדם בראיון עבודה 'מה החסרונות שלך?', והוא עונה: 'אני פרפקציוניסט'.

ברדה מספיק מנוסה כדי להבין שמחוות כאלה פוגעות בקבוצה ובחוסן המאמן. בכר אמנם צריך ללכת בין טיפות הרוטציה כדי להימנע מבלגן, אבל אמור לשדר מספיק פאסון כדי שדבר כזה לא יישנה.

seperator

7. ציטוט השבת

"היות ושמעתי שמאור לא בהרכב, קיבלתי החלטה להגיע לפה" (יעקב בוזגלו מסביר לערוץ הספורט מדוע הגיע לעקוב אחר הבן אלמוג במושבה ולא אחר הילד ענק בנתניה)

seperator

8. ציוצי השבת

9. WTF השבת

גיא ברגר מרחיק את דור אלו ממכבי פתח תקוה, בעוד השחקן המתחזה, לכאורה, מפונה על אלונקה. מבריק.

10. נתוני השבת

* מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים יחד (תקציב שחקנים: כ-80 מיליון שקל) — 0 ניצחונות, 6 נקודות, 2 שערים.

* הפועל עכו (תקציב שחקנים: 5 מיליון שקל) - 2 ניצחונות, 6 נקודות, 3 שערים.

11. ה-11 של ה-11 של השבת

גיא חיימוב
אלי דסה
אברהם פאס
עומר דנינו
שמואל שיימן
גל אלברמן
וובה בראון
מיחליץ'
חנן ממן
עידן שמש
תומר סויסה

שנה טובה!

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully