וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "שמח מאוד שהחליטו שלא אשחק מול צרפת, זה עזר לי מאוד"

נבחרת ישראל ערכה את האימון המסכם לקראת שמינית הגמר מול איטליה (א', 19:30, ספורט 5), הפורוורד התאושש מהפציעה: "משחק שונה לחלוטין מחמשת המשחקים הקודמים, לא בטוח מי פייבוריטית". לואיג'י דאטומה עשוי להיות כשיר

עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ישראל ערכה הערב אימון מסכם בליל לקראת המשחק מול איטליה, עמה תתמודד מחר (ראשון, 19:30, ישיר בספורט 5 ו-HD) בשמינית גמר היורובאסקט. הנבחרת נאלצה לנדוד למגרש אימונים צדדי, המרוחק כעשרים דקות נסיעה מסטאד פייר מאורוי, בו מתקיימים במהלך היום ארבעה משחקים נוספים בשמינית הגמר. בוועדה המארגנת של האליפות מתקבלות החל מאתמול תלונות רבות מלא מעט נבחרות על התנאים הירודים במלונות בהם שוכנו השחקנים, כולל המשלחת הישראלית. המארגנים טוענים להגנתם כי ניתנה להם "רק" שנה להיערך לאליפות.

דיאור פישר שחקן נבחרת ישראל (שמאל). יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
מוכנים לרגע הגדול. ישראל/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

"אם בארץ היו נותנים לנבחרות ולכם תנאים כאלו הייתה פורצת מלחמת אחים. האירוח פה מביש ועושה נזק כבד לכדורסל בכלל ופיב"א בפרט. התוצאה תהיה ששחקני NBA עשירים שרגילים לתנאים אחרים לא יבואו יותר", אמרו באיגוד. במשחקים המוקדמים היום מרבית היציעים באצטדיון, שהוסב לאולם במיוחד עבור האליפות ומסוגל להכיל עד 27 אלף צופים, היו ריקים לחלוטין. למרות זאת, בליל מקווים כי משחקים אטרקטיביים יותר ובמיוחד המשחקים המאוחרים ימשכו הרבה יותר קהל.

למרות שלא מעט שחקנים בנבחרת סוחבים פציעות קלות, כולל גל מקל, עומרי כספי וליאור אליהו, כולם ערכו אימון מלא וכשירים לחלוטין לקראת המשחק החשוב. ישראל רוצה להמשיך את הטורניר המצוין שלה עד כה, וחולמת לשחזר את ההישג מ-2003, אז העפילה לרבע גמר היורובאסקט עם סל ניצחון בלתי נשכח של טל בורשטיין מול סלובניה. מאזן המפגשים ההיסטורי נוטה בבירור לטובת האיטלקים עם 4:17 מוחץ, אך ישראל ניצחה בשניים מתוך שלושת המפגשים האחרונים, כולל באליפות אירופה 2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שון דאוסון שחקן נבחרת ישראל. יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
שון דאוסון שחקן נבחרת ישראל/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

"מהמשחק הראשון כל המשחקים היו הכי חשובים", אמר ליאור אליהו. "אנשים אומרים לי שזה המשחק הכי חשוב, אבל מה עם המשחק הראשון, והשני או השלישי? באליפות כזאת כל משחק משפיע על המשחק הבא. היינו ראויים למקום השני, אבל המשחק הזה יהיה שונה לחלוטין מחמשת המשחקים הראשונים. הסיטואציה ברורה לכולם".

על הפציעה: "אני בסדר, היומיים מנוחה נתנו לי המון כוח פיזי, הייתי צריך את זה. אני שמח שהצוות הרפואי החליט שאני לא ישחק מול צרפת, זה היה חשוב כדי שאהיה כשיר למחר. עכשיו המשחק הוא כל מה שמעניין".

אליהו הוסיף: "אנחנו יודעים שבמשחק אחד הכל יכול לקרות. אני לא רוצה להגיד מי הפייבוריט, אבל ברור שהאיטלקים מצוינים. איך שלא נהפוך את זה יהיה פה קרב. אם מפסידים, הכל נגמר. כשראינו את המשחק בין ספרד ואיטליה כל אחד זרק את ההימור שלו ואני אמרתי שספרד תנצח בעשר. בסוף נגמר עשר לאיטלקים, שזה רק מראה על הכוח שלהם. יש להם הרבה כוכבים - גלינארי, בלינלי, ברניאני - ונצטרך להיות מאוד חדים מולם. יש להם הרבה שחקנים שזורקים, הם קולעים שלשות בכמויות. נצטרך לשים עין לשלישייה המובילה שלהם, אבל יש עוד שחקנים שיכולים לעשות נזק גדול".
על העובדה שישחקו אחרי כניסת החג: "ברור שלא רצינו שזה יהיה ככה. אני מאוד מקווה שנעשה שמח לעם ישראל בחג".

מאמן נבחרת איטליה סימונה פיאנג'יאני. Boris Streubel, GettyImages
מחר הוא מול ישראל. פיאנג'יאני/GettyImages, Boris Streubel

נבחרת איטליה ערכה אימון מסכם משלה מיד לאחר ישראל. למרות הניסיונות להכשירו, מאמן האזורי סימונה פיאניג'אני הודיע כי לואיג'י דאטומה, שנפצע בברך כבר במשחק השני של איטליה באליפות, לא ישותף. למרות ההודעה של פיאניג'אני, דאטומה התאמן כרגיל, ונראה שעדיין לא הוחלט סופית אם ישחק או לא. פרט לדאטומה, יעמוד לרשותו של המאמן סגל מלא, כולל מרקו בלינלי שסבל מכאבים ברגלו בסוף השבוע ולא שיחק מול סרביה במשחק האחרון של האיטלקים בשלב הבתים.

בארץ המגף מצפים לניצחון, ומציבים את הכרטיס לאולימפיאדה כיעד מרכזי. באליפות האחרונה ב-2013 האיטלקים נעצרו ברבע הגמר עם הפסד לליטא, ועכשיו, כשהכוכבים התבגרו בשנתיים, הם לא מתכוונים להסתפק בפחות מזה. מתחילת האליפות ישנן תנודות קיצוניות ביכולת של איטליה. לצד ניצחונות מרשימים על ספרד וגרמניה, נרשמה גם תבוסה לסרביה החזקה.

אלסנדרו ג'נטילה אמר לוואלה ספורט: "זה משחק שונה מהמשחקים הקודמים שלנו באליפות. יהיו 40 דקות של מלחמה. אנחנו מכירים את כל השחקנים של ישראל, שיחקנו מולם פעמיים לפני שנתיים. אני מכיר אישית גם חלק מהשחקנים, שיחקתי עם גל מקל בבנטון. כך שאנחנו מכירים את היכולות שלהם, ומתכוננים היטב לכל שחקן".

עוד הוסיף: "כספי הוא אולי הכוכב של הקבוצה, אבל יש הרבה שחקנים טובים מסביבו. מקל רכז מצוין, אליהו טוב מאוד, אוחיון עולה מהספסל ועושה שינוי. כשאתה משחק ברמה הזאת זה אף פעם לא תלוי בשחקן אחד, אלא בעבודה קבוצתית. אין פייבוריטית במשחק כזה. בטוח שישראל תהיה מוכנה ודרוכה כמו שאנחנו נהיה מוכנים ודרוכים. אני מקווה שיהיה משחק טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully