וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע ריבקין הבטיחה מקום בריו אחרי שסיימה שביעית באליפות העולם

11.9.2015 / 23:21

המתעמלת האומנותית תופיע בפעם השלישית בקריירה באולימפיאדה אחרי שרמה דירוג שיא באליפות העולם: "מהרגעים המרגשים ביותר בקריירה שלי". פילנובסקי סיימה במקום ה-21

נטע ריבקין. David Ramos, GettyImages
אולימפיאדה שלישית. ריבקין/GettyImages, David Ramos

נטע ריבקין הבטיחה הערב (שישי) את מקומה באולימפיאדה שלישית בקריירה. אחרי הביקורים הקודמים שלה בבייג'ינג ובלונדון, ריבקין תהיה הספורטאית הישראלית ה-11 במשחקים האולימפיים בריו והמתעמלת הראשונה אחרי שהיא סיימה במיקום שיא שלה באליפויות העולם, המקום השביעי בגמר הקרב-רב בתחרות שנערכת בשטוטגרט, גרמניה.

ריבקין ידעה שהיא צריכה לסיים באחד מ-15 המקומות הראשונים כדי להבטיח את מקומה בריו, וזה בדיוק מה שהיא עשתה. אחרי שסיימה במקום התשיעי במוקדמות הקרב-רב, היא רשמה הופעה טובה בגמר עם ביצועים ברמה גבוהה שסידרו לה ציון מצטבר של 70.974 נקודות.

תחילה הופיעה ריבקין בתרגיל הכדור ורשמה ביצוע טוב ונטול טעויות שסידר לה ציון 17.833. ממנו היא המשיכה לתרגיל האלות שעליו קיבלה ניקוד של 17.925. תרגיל הסרט היה הפחות טוב שלה, אבל גם בו היא זכתה לציון לא רע, 17.316, ואת התחרות היא סיימה עם החישוק וזכתה לניקוד 17.9.
כזכור, באולימפיאדת לונדון סיימה ריבקין במקום השביעי בגמר הקרב-רב כשארבע שנים קודם לכן היא הגיעה למקום ה-14. באליפות העולם האחרונה שנערכה באיזמיר שבטורקיה סיימה ריבקין במקום התשיעי.

ריבקין הנרגשת אמרה בסיום: "זה אחד הרגעים היותר מרגשים בקריירה שלי. הגשמתי לעצמי עוד חלום ואני עדיין באופוריה שאחרי התחרות. עבורי זהו דירוג שיא ב-7 השנים בהן אני משתתפת באליפויות העולם ואני מאושרת! חג שמח ושנה טובה ומוצלחת לכולם".

המאמן אלה סמופלוב התמוגגה: "אין מילים, אושר גדול, אני בגן עדן...אולימפיאדה שלישית, הישג נדיר". יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פז-פינס אמר: "נטע ריבקין הוכיחה הערב שהיא שייכת לזן נדיר של ספורטאי על. לא כל אדם יכול להתגאות בשלוש אולימפיאדות, וההישג של נטע ייזכר דורות רבים בהיסטוריה של הספורט הישראלי בכלל ושל ההתעמלות בפרט. ההתמדה שלה, ההקרבה בכל יום ובכל שעה, הצניעות המדהימה שלה והיכולת להתאמן בכל יום ויום במשך 11 שעות, מוכיחות שאין תחליף לעבודה קשה".

ויקטוריה פילנובסקי. Michael Steele, GettyImages
נראתה מאוכזבת. פילנובסקי/GettyImages, Michael Steele

עוד לפני הופעותיה של ריבקין, ויקטוריה פילנובסקי ביצעה את תרגיליה במסגרת קבוצת המתעמלות הראשונה, אך היא לא הצליחה לשחזר את היכולת הטובה שהראתה השנה, וסיימה במקום ה-21 שלא הספיק לה כדי להשיג מקום בריו. פילנובסקי סיימה במקום התשיעי מבין 12 בקבוצת המתעמלות שלה, כשהביצוע הטוב ביותר הגיע באלות עם 17.283. פרט לכך היא קיבלה 16.533 על החישוק, 16.916 בכדור ו-15.8 בסרט שברח לה וגרם לה לצאת מהמשטח.

פילנובסקי נראתה בסיום התחרות מאוכזבת כשדמעות זלגו מעיניה. מי שזכתה במדליית הזהב היא יאנה קודריבטסבה הרוסיה שקיבלה 75.632 (בשלושה תרגילים היא קיבלה ציון 19 ויותר). בת ארצה, מרגריטה מאמון המצוינת, הגיעה שנייה עם 74.766 ומדליית הארד הלכה למליטינה סטניוטה מבלארוס.

בשבת תצא לדרך התחרות הקבוצתית, כשנבחרת ישראל תנסה להרשים ובעיקר להשיג גם היא מקום לריו. זה יקרה אם היא תסיים באחד משמונת המקומות הראשונים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר
8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי
9. דונלד סנפורד - אתלטיקה - 400 מטר
10. דימיטרי קרויטר - אתלטיקה - קפיצה לגובה
11. נטע ריבקין - התעמלות אומנותית - קרב-רב יחידות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully