וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו-יו רוצה למעלה: סטבן יובטיץ' יחזור לפרוח באינטר?

12.9.2015 / 7:00

הוא כבר כונה טוטי החדש, אבל שנתיים מתסכלות במנצ'סטר, מלאות בהבטחות שהופרו ויחס פוגע, החזירו את סטבן יובטיץ' לאיטליה בה פרח עם חובת הוכחה לא קטנה בכלל. באינטר הוא כבר לוהט, אבל הדרבי מול מילאן הוא מבחן אחר לגמרי

עריכת וידאו: מרום שפיצר

רוברטו מנצ'יני רצה להחתים את סטבן יובטיץ' בשלוש הזדמנויות. הוא הבחין בו בפעם הראשונה בקיץ 2007, כאשר אינטר קיימה משחק ידידות מול פרטיזן בלגרד, בשורותיה כיכב הנער בן ה-17 שהפך חצי שנה לאחר מכן לקפטן הצעיר ביותר בתולדות קבוצת הפאר הסרבית. המאמן המליץ לנשיא מאסימו מוראטי לשבץ את יובטיץ' גבוה ברשימת הקניות לקראת העונה הבאה, אבל במאי 2008 הוא כבר פוטר, ויובטיץ' חתם באותו קיץ דווקא בפיורנטינה.

הניסיון השני היה בקיץ 2012, אחרי שמנצ'יני זכה באליפות עם מנצ'סטר סיטי ושאף לחזק את החוליה הקדמית לקראת ליגת האלופות. יובטיץ' הבקיע בעונת 2011/12 לא פחות מ-14 שערים עבור פיורנטינה שנלחמה על חייה בליגה, והמנג'ר קיווה שהכוכב יהיה מוכן לאתגר חדש. לצערו, הבטיח המונטנגרי לראשי הסגולים כי יישאר לעונה נוספת בפירנצה, ועמד במילתו. הנהלת סיטי המשיכה לעקוב אחריו והחתימה אותו בסופו של דבר בקיץ 2013 תמורת 22 מיליון ליש"ט, אבל מנצ'יני כבר לא היה שם. הוא פוטר ופינה את מקומו למנואל פלגריני, כך ששיתוף הפעולה שוב לא יצא לפועל.

פעם שלישית גלידה. אחרי שנתיים מתסכלות עד כאב במנצ'סטר, ידע יובטיץ' שהוא חייב לשנות את האווירה ולמצוא קבוצה שתאמין בכישוריו. ההחלטה גמלה בליבו עוד בפברואר, כאשר פלגריני לא רשם אותו בסגל הקבוצה לשלב הנוק-אאוט בליגת האלופות בעקבות החתמתו של ווילפריד בוני, וכך הבהיר לו בדיוק את מקומו בסדר העדיפויות. "זה היה היום בו הבנתי שאעזוב בקיץ", סיפר בדיעבד יובטיץ', והפעם מנצ'יני קיבל את מבוקשו. הוא הביא את המונטנגרי לאינטר, בעסקת השאלה משונה ל-18 חודשים, בסיומם יהיו חייבים האיטלקים לפי החוזה לרכוש את כרטיסו באופן מלא אם ימלא מכסת הופעות מסוימת.

המלצת יום. Phil Cole, GettyImages
החיזורים השתלמו. רוברטו מנצ'יני/GettyImages, Phil Cole

המודל לחיקוי – טוטי

הערכתו של המאמן האיטלקי לחלוץ נובעת בין היתר מהעובדה כי הוא פשוט מזכיר לו את עצמו. כשחקן, במיוחד בתקופת הזוהר בסמפדוריה, הוגדר מנצ'יני כחלוץ, אך היה בפועל הרבה יותר קרוב לפליימייקר. הוא לא רק קרע רשתות, אלא נהנה לבנות את המשחק מאחור, ויצר שיתוף פעולה מופלא עם ג'יאנלוקה ויאלי, חיית רחבה במלוא מובן המילה. כך רואה את עצמו גם יובטיץ', אשר העריץ מגיל צעיר את פרנצ'סקו טוטי וניסה לחקותו. כמו קפטן רומא, הוא סוג של חלוץ נסוג, והתלהבותו הייתה עצומה כאשר מאמן פיורנטינה צ'זארה פראנדלי הגדיר אותו במסיבת העיתונאים הראשונה בקיץ 2008 כ"טוטי החדש".

אוהדי פיורנטינה העדיפו, כמובן, להשוות אותו לרוברטו באג'יו. הם אהבו את הסגנון האינטליגנטי שלו, קנו פיאות המזכירות את רעמת השיער החיננית, והחיבור היה מושלם אחרי ההופעות הנהדרות בליגת האלופות בעונת 2009/10, אז הבקיע המונטנגרי הצעיר חמישה שערים, כולל צמד נפלא ב-0:2 על ליברפול, אותו הוא מגדיר גם היום כאחד המשחקים הטובים בחייו, וצמד נוסף בשמינית הגמר מול באיירן מינכן. פיורנטינה חיכתה בסלבנות כאשר קרע ברצועות ברכו חיסל באכזריות את כל העונה שלאחר מכן מבחינת הכוכב, ובאה על שכרה כאשר חזתה ב-27 שערי ליגה תוך שנתיים. היו שהאמינו כי החיבור עם המאמן וינצ'נצו מונטלה ישאיר את האיש המכונה יו-יו באיצטדיון ארטמיו פראנקי גם מעבר להבטחתו הראשונית, אבל בגיל 23 הוא הרגיש בשל למעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן רומא, פרנצ'סקו טוטי. GettyImages
מודל לחיקוי. טוטי/GettyImages

ליובנטוס לא היה מספיק כסף

"אני צעיר ושאפתן, והגיוני שאני מרגיש צורך לבחון את עצמי ברמה אחרת. אני רוצה לבסס את עצמי במועדון על", אמר יובטיץ' בקיץ 2013. אופציות רבות היו פתוחות בפניו, והיה צריך לעשות בחירה מושכלת. ארסנל, למשל, חשקה מאוד בשירותיו, והמונטנגרי הגיב: "שמעתי על העניין, וזה מחמיא לי מאוד להיות על הכוונת של מועדון כה גדול. אני רואה הרבה משחקי פרמיירליג בטלוויזיה, ואולי יום אחד אשחק בה".

עם זאת, הוא העדיף בשלב ההוא להישאר בארץ המגף, והמשמעות הייתה אחת – יובנטוס. אלמלא שיחק דווקא בפיורנטינה, ייתכן וזה היה קל יותר, אבל היחסים הטעונים בין שני המועדונים חיסלו את האפשרות. הגברת הזקנה הבהירה ליובטיץ' שהוא נמצא בראש סדר העדיפויות שלה, לפני קרלוס טבס, אבל הסגולים דרשו מעל 30 מיליון יורו, ואלופת איטליה לא יכולה הייתה להרשות זאת לעצמה לאור האפשרות להחתים את הארגנטינאי מסיטי בפחות מחצי מחיר. אז טבס נחת בטורינו, ויו-יו עשה את דרכו דווקא למנצ'סטר.

סטבן יובטיץ' שחקן פיורנטינה. Fabrizio Giovannozzi, AP
יובנטוס חשקה בו מאוד. יובטיץ' במדי פיורנטינה/AP, Fabrizio Giovannozzi

לא השלים 90 דקות באנגליה

הציפיות של השחקן היו בשמיים, ואולי לא היה חכם להצהיר באופן מיידי: "אני רוצה לזכות בליגת האלופות עם סיטי ולהעפיל למונדיאל עם מונטנגרו". חלום גביע העולם לא היה מציאותי והתרסק לרסיסים, ואז גם השאיפות הגבוהות בסיטי לא התממשו. בעיות רפואיות תרמו רבות למפלה. יובטיץ' סבל בשנתיים מתשע פציעות שונות, שהשביתו אותו למשך 175 ימים, שהם 35 משחקים. אלא שזו לא הייתה הסיבה היחידה. העובדה המדהימה ביותר היא שהמונטנגרי לא השלים 90 דקות באף משחק בפרמיירליג או בליגת האלופות, והוא בא בטענות כלפי המנג'ר.

"היו הרבה בעיות מהרגע הראשון. גם כששיחקתי טוב, המנג'ר תמיד החליף אותי. אין לי מושג מדוע זה היה המצב, והם מעולם לא הסבירו לי. ביקשתי מפלגריני לתת לי לשחק בשלושה משחקים רצופים, אבל זה לא קרה. סופסלתי אפילו אחרי שהבקעתי שערים. זה נכון שהיו לי הרבה פציעות, אבל לא שיחקתי גם כאשר הייתי כשיר לגמרי", הוא אמר. כיצד זה משתלב עם קביעתו של פלגריני עצמו כי יובטיץ' הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שאימן בחייו? עזאזל יודע, אבל אפשר להניח שהגדרתו של המונטנגרי כשחקן חוד פגעה בו קשות, לאור העובדה כי סיטי משחקת בדרך כלל עם חלוץ בודד. כאשר שותף כחלוץ שני, כמו נגד ליברפול לפני שנה, הוא סיפק את הסחורה והבקיע צמד. ניתן היה לנסותו גם כפליימייקר כאשר דויד סילבה לא היה כשיר, אבל זה לא קרה.

מנואל פלגריני מנג'ר מנצ'סטר סיטי. GettyImages
לא נתן ליו-יו הזדמנויות רבות. מנואל פלגריני/GettyImages

בעד מי יהיה סאביצ'ביץ' בדרבי?

עבור שחקן שפתח בהרכב 11 פעמים בלבד בשנתיים, שמונה שערים בתקופה זו דווקא היוו מאזן סביר ביותר, אבל באנגליה לא ראו זאת כך. הגעגועים לאושר הפנימי שחש באיטליה היו עזים, וההצעה של אינטר באה בעיתוי מושלם. "אראה לכולם את יובטיץ' האמיתי", הוא אמר במילאנו ופיזר אופטימיות לא זהירה באשר למאבק אפשרי על סקודטו.

עבור מונטנגרי, יש לסן סירו משמעות מיוחדת. גדול שחקני האומה, דיאן סאביצ'ביץ', היה אליל האוהדים באיצטדיון בשנות ה-90', רק בחולצה האדומה-שחורה של מילאן. הכוכב הנוכחי לובש כעת את הצבעים "הלא נכונים" מבחינת האיש שמכהן כיום כנשיא ההתאחדות המונטנגרית, והשווה בעבר באופן מעט ביזארי בין הכדרור של יובטיץ' לזה של יוהאן קרויף. מעניין בעד מי יהיה סאביצ'ביץ' בדרבי הגדול של העיר ביום ראשון, אשר עשוי לתת אינדיקציה לגבי הכיוון בו תלך אינטר העונה.

שני המשחקים הראשונים היו החגיגה הפרטית של יובטיץ'. במחזור הפתיחה הוא נכנס כמחליף במקומו של מאורו איקרדי הפצוע וכבש בבעיטה מסובבת מרהיבה בתוספת הזמן כדי להעניק 0:1 על אטאלנטה. במחזור השני הוא כבש צמד, אחד מהם בפנדל מאוחר, ב-1:2 על העולה החדשה קארפי. ההתחלה מעניקה, כמובן, ביטחון עצמי לא מבוטל, אך אי אפשר להסיק ממנה כמעט דבר לגבי ההמשך. לעומת זאת, הקרב מול מילאן של סינישה מיכאילוביץ', שאימן אותו פעם בפיורנטינה, הוא סיפור אחר לגמרי, מה גם שיו-יו יזכה כנראה לשחק לראשונה לצד איקרדי שחזר לאימונים. מנצ'יני מקווה שהצמד יפתח הבנה משותפת שהייתה לו עצמו עם ויאלי לפני רבע מאה, אבל הדרך לשם עוד ארוכה מאוד.

שחקן אינטר סטבאן יובטיץ' (מרכז). GettyImages
כבר החל לחגוג. יובטיץ' עם החברים החדשים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully