וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל לא ישחק, הפגנות בעד ונגד ישראל לפני המשחק מול צרפת

הרכז סובל מכאבים בברך וינוח מול צרפת בקרב על פסגת הבית, אליהו וכספי יקבלו דקות מועטות. למרות חשש המשטרה, רק כ-50 מחברי הקהילה היהודית התייצבו מול כ-30 מפגינים אנטי ישראלים

צילום וידאו: יהונתן אליהו, עריכת וידאו: מרום שפיצר

נבחרת הכדורסל של ישראל עושה חיל בימים אלה באליפות אירופה, במסגרת בית א' הנערך במונפלייה. נראה שמי שעוד "נהנים" מההצלחה של הנבחרת ומהעובדה שהיא תמשיך לקיים משחקים באליפות גם בשבוע הבא, הם המפגינים נגד מדינת ישראל, שממשיכים להתעקש ולהגיע לפני כל משחק אל מחוץ לאולם ולקרוא לחרם על ישראל.

הערב (חמישי), לפני המשחק האחרון של ישראל בשלב הבתים, מול המארחת של הבית, צרפת, הגיעו כ-30 אנשים לאחת מאותן הפגנות והניפו שלטים נגד ישראל. מולם התייצבו 50 אנשי הקהילה היהודית, שהפגינו לטובת ישראל ונתנו קונטרה. במשטרה המקומית חששו תחילה כי שתי ההפגנות יביאו אלפי אנשים למקום, אולם נראה כי ההערכות התבדו והעסק עבר בשקט יחסי. בנבחרת ישראל אף חששו שחלק מהמפגינים ירכשו כרטיסים למשחק, שמעורר יותר עניין מהמשחקים הקודמים בגלל שצרפת משתתפת בו.

המשטרה המקומית הודיעה מבעוד מועד כי היא אוסרת בצורה גורפת להכניס כל סממן פוליטי לתחומי האולם. ביום הפתיחה של האליפות עוכבו בתחנת המשטרה מספר אוהדים בוסנים שקראו קריאות אנטי-ישראליות בזמן שנוגנה התקווה. במשטרה השתמשו בצילומי הטלוויזיה כדי לזהות את האוהדים ולהביא אותם לחקירה, בסיומה נאלצו לשלם קנס של כ-3,000 יורו. אוהד בוסני נוסף שהצדיע במועל יד נעצר ושוחרר כעבור שלושה ימים.

הפגנת בעד ישראל במונפלייה לפני המשחק מול צרפת. יהונתן אליהו, ספק 500
הקהילה היהודית מפגינה/ספק 500, יהונתן אליהו
הפגנות לפני המשחק של נבחרת ישראל נגד צרפת ביורובאסקט. יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
ההפגנה האנטי-ישראלית/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

הנבחרת ערכה היום בשעות הצהריים אימון שחרור לקראת המשחק. מלבד ישראל כל שאר הנבחרות בבית א' ביטלו את אימון הבוקר שלהן, אך בנבחרת רצו להתאוורר ולצאת לזמן מה מהמלון עוד לפני המשחק. מי שלא ישחק הערב הוא גל מקל. הרכז הישראלי סובל מכאבים בברכו ויזכה למנוחה. ליאור אליהו ועומרי כספי יקבלו דקות משחק מועטות, כשבנבחרת מקווים להוריד עומס משניהם לקראת שמינית הגמר.

בנבחרת עושים מאמצים גדולים כדי להבטיח שמשחק שמינית הגמר לא יגלוש אל תוך החג, והעבירו לפיב"א אירופה בקשה להשתבץ בכל מקרה לאחד משני המשחקים הראשונים ביום ראשון, שייערכו ב-13:00 ו-15:30 שעון ישראל. ליאור אליהו, שסוחב פציעה, ערך אימון רגיל ונראה כי בכל מקרה יהיה כשיר לחלוטין לשמינית הגמר. ארז אדלשטיין מתכנן להרחיב את הרוטציה מול הצרפתים ולהעניק הזדמנות לשחקני קצה הספסל שמיעטו לקבל דקות עד כה באליפות.

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל באימון. יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
זמן לקצת רוטציה/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

"כל מי שישחק הרוויח את זה ביושר", אמר עוזר המאמן ליאור ליובין באימון. "תהיה הרחבה של הרוטציה, אבל כל אחד הרוויח את הדקות שהוא יקבל. עוד שחקנים ישותפו לא רק כדי לשמור כוחות, אלא גם כדי לנסות דברים אחרים".
על ליאור אליהו והמפגש עם הצרפתים: "נכון לעכשיו ליאור בסדר. גם במשחק הקודם הוא היה בספק ועלה למרות הכאבים, כי כולם מאוד מחויבים. היום תהיה פה אווירה מדהימה. היה פורקן של שמחה, אבל אנחנו לא רוצים להיות תפאורה ושישחקו לנו מעל הראשים. ההבדל הוא שיש פחות לחץ. זה לא אומר שנפסיק לשחק, זה אומר שיהיה עלינו קצת פחות לחץ".

על ההבדל בין אליפויות קודמות לאליפות הזו: "השחקנים עושים פה את ההבדל, הם באו נחושים במיוחד אולי בגלל אי הצלחה באליפות קודמת. הייתה סיטואציה טובה למרות מה שקרה בהכנה. קרו לנו דברים טובים. יש פה דור מוכשר של שחקנים מוכחים ובשלים. גם כשהשמיצו אותם זה לא היה מוצדק. אם הדור הזה ישים את הנבחרת במקום כזה שכולם רוצים להיות חלק ממנה, זה כבר יעשה שירות טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully