וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואת הדוחות הכספיים: מכבי חיפה הכניסה יותר, מכבי תל אביב רכשה יותר

10.9.2015 / 12:10

ההתאחדות פרסמה את הדוחות: מכירת המנויים בחיפה לעומת רכישת שחקנים מאסיבית במכבי. בחיפה בונים על מחלקת סקאוטינג, הצהובים על מכירת שחקנים. הגרעונות: 21 מיליון שקל לירוקים, 58 לצהובים

ברני ארדוב

ההתאחדות לכדורגל פרסמה הבוקר (חמישי) את הנתונים הכספיים של מספר קבוצות בשתי העונות האחרונות. הדבר נעשה מתוך דרישה של מנהלת הליגה, שחושפת למעשה את גודל הגרעון התקציבי של שניים מהמועדונים הגדולים בישראל – מכבי תל אביב ומכבי חיפה. על פי הדוחות, הגרעון של מכבי תל אביב עמד בעונה החולפת על 58 מיליון שקל, כשבמועדון ציינו ש"אחת המטרות הוא לשמר את מעמדו כמועדון המוביל בישראל ולהיות שחקן פעיל בשוק העברות השחקנים העולמי ולהגדיל את רווחיו משוק זה, על מנת להגיע לאיזון תפעולי".

מכבי חיפה סיימה את העונה שעברה עם גרעון של כ-21 מיליון שקל, כשהכנסותיה עמדו על כ-54.621 מיליון שקל וסעיף עלות ההכנסות עמד על כ-84 מיליון שקל. לכך יש להוסיף הוצאות הנהלה וכלליות (5.7 מיליון) ותמיכה במחלקת הנוער (5.46), כך שסך ההוצאות עמד על כ-95 מיליון שקל. בניכוי ההכנסות, חיפה סיימה בגרעון של כ-40 מיליון שקל, ממנו יש לקזז סעיפי פחת בסך של 19 מיליון. במועדון ציינו ש"המטרה היא לשפר ת מערך הסקאוטינג על מנת לייעל את הליך רכישת השחקנים בארץ ובחו"ל" וכי "לא היו עסקאות משמעותית בגזרת מכירת שחקנים". במועדון ציינו גם כי שחר דרג להעברת כספים לכיסוי פערים תזרימיים.

מכבי תל אביב הוציאה כ-15.7 מיליון שקל עבור רכישת שחקנים בעונה החולפת. ההכנסות מכרטיסים ומנויים גדלו בעונה החולפת, ועומדות על כ-18 מיליון שקל, זאת לעומת 15.5 מיליון שקל בעונת 2013/14. סעיף שכר השחקנים במכבי תל אביב גדל ועומד על 60 מיליון שקל, לעומת כ-57 מיליון שקל עונה קודם לכן. מהדוח שהגישה חיפה לא ניתן ללמוד מה סעיף שכר השחקנים או ההוצאות עבור רכישתם. כמו כן, מכבי חיפה לא פירטה מהו סעיף ההכנסות ממחירת המנויים והכרטיסים, אך ההערכה היא שההכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים במכבי חיפה גבוהים בכמה מיליוני שקלים מאשר במכבי תל אביב.

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
הוציא 15.7 מיליון שקל עבור רכישת שחקנים. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully