וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה אישר: אין מניעה לקיים משחקים בשבת

9.9.2015 / 17:27

יהודה וינשטיין הודיע אחר הצהריים כי מדיניות אי האכיפה של האיסור על קיום משחקי כדורגל בשבת תימשך. המשמעות: מחזור הכדורגל יתקיים כסדרו. ההתאחדות והמנהלת: "מקווים שהאוהדים יגיעו בהמוניהם"

קובי אליהו

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אחר הצהריים (רביעי) כי הוא מאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת. בכך נמנעה ההשלכה הפלילית שהייתה יכולה להיגרר לקיום משחקי כדורגל ביום המנוחה השבועי, מה שמאפשר להתאחדות ולמנהלת לחזור בהן מכוונתן להשבית את הפעילות בשבת הקרובה.

ההתאחדות והמנהלת אישרו לאחר מכן את קיום המשחקים כסדרים והוציאו הודעה שבה נכתב: "לאור ההחלטה על הקמת ועדה שתבחן את סוגיית משחקי הכדורגל בשבת ולאחר שהתקבל מכתב מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, כי בכוונתו לשמר את הסטטוס קוו בעניין קיום משחקי הכדורגל בשבת בפרק הזמן בו תעסוק הוועדה בנושא, שמחות ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות להודיע כי כל המשחקים בליגות המקצועניות ובליגות הנוער יתקיימו כסדרן בסוף השבוע הקרוב. אנו מקווים כי אוהדי הכדורגל יגיעו למגרשים בהמוניהם כדי ליהנות ולחזק את הכדורגל של כולנו".

נציגות השחקנים הגיבה להחלטה: "נציגות שחקני הכדורגל בישראל מכבדת את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, לפיה אינו רואה צורך לשנות את מדיניות אי האכיפה בנוגע למשחקי הכדורגל המשוחקים בשבת.
הנציגות קוראת לשרת הספורט הגברת מירי רגב, לכנס לאלתר את הוועדה שעל הקמתה הכריזה השרה. כפי שהבטחנו לשרה רגב, נציגות שחקני הכדורגל תשתף פעולה באופן הדוק עם הוועדה ותפעל יחד איתה למציאת פתרון שיטיב עם כל הצדדים''.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של היועץ המשפטי לממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשי הכדורגל הכריזו על ההשבתה בעקבות פסיקת שופטת בית הדין לעבודה אריאל גילצר כץ מהחודש שעבר, שקבעה כי אין לכפות על שחקני כדורגל לקיים משחקים בשבת כל עוד אין היתר עבודה.

וינשטיין הסביר כי לא מצא מקום להורות בעת הזו על שינוי במדיניות אי האכיפה הנהוגה זה שנים, וכי ימתין למסקנות הצוות שתקים שרת התרבות והספורט, מירי רגב. הודעת היועץ פטרה את שר הכלכלה, אריה דרעי מש"ס, מחתימה על ההיתר עבור ההתאחדות לכדורגל.

במכתבו כתב וינשטיין: "מקדמת דנא מתקיימים בישראל משחקי כדורגל במסגרת הליגות השונות, מבלי שהוצאו היתרים בעניין. לצד זאת, ננקטה מדיניות של אי אכיפה בתחום, ובאופן האמור נשמר הסטטוס קוו במשך עשרות שנים.

"לא דבר פשוט הוא לשנות מדיניות אכיפה רבת שנים. נקיטת הליכים פליליים בגין משחק בשבת לאחקר שעשרות שנים לא נעשה דבר, מוקשת בעיניי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"לא פשוט לשנות מדיניות אכיפה רבת שנים". וינשטיין/נועם מושקוביץ

מנכ"ל המנהלת, אורן חסון, אמר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה, היא נכונה, אמיצה וטובה. שמירת הסטטוס קוו היא מה שהיה נחוץ על מנת להמשיך לקיים את הכדורגל כסדרו. כל המערכת נרתמה, יחד עם שרת הספורט ועם היועץ, והשגנו את מה שכולם רצו שיקרה".

על המשך הדיונים בנושא, אמר חסון: "אין לנו בעיה, אנו מוכנים לדון על כל דבר ולבחון את המשמעויות. אם ניתן לקיים את רצון קבוצה כזו או אחרת או כל גורם שהוא, נשמח לעשות את זה. אי אפשר עם אקדח על הרקה, כדורגל משחקים גם בשבת. ככל שנוכל לסייע לאותם הגורמים שלא מעוניים לשחק בשבת, נבחן אם וכיצד ניתן לעשות זאת".

השרה רגב מסרה: "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה שסייע לי לשמור על הכדורגל, על החוק בישראל ועל השבת. אני מחוייבת לנושא, ומאמינה שנוכל להגיע לפשרה שתעמוד בעיקרון שמי שרוצה לשחק בשבת, ישחק, ומי שלא, לא". רגב הודיעה כבר אתמול על כוונתה להקים צוות בין משרדי, בראשות מנכ"ל משרדה, שידון בסוגיה.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי, מול שחקן עירוני קרית שמונה, וובה בראון. קובי אליהו
ייפגשו גם בשבת הקרובה. וובה בראון וערן זהבי במשחק אלוף האלופים/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully