וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום 10 לפרידמן באליפות העולם בחתירה, לא השיג את הקריטריון לריו

6.9.2015 / 14:46

החותר קבע שיא ישראלי במקצה ל-2,000 מטרים עם 6:51.66 דקות, אך פספס במקום אחד את כרטיס הכניסה לאולימפיאדה. פרידמן יתחרה במבחני ההזדמנות האחרונה בלוצרן בחודש מאי

החותר הישראלי דני פרידמן חצה היום (ראשון) את קו סיום במקצה ל-2,000 מטרים באליפות העולם בחתירה בצרפת בגמר ב' במקום ה-4 בזמן של 06:51.66 דקות, וקבע שיא ישראלי חדש.

למרות ההישג הפנטסטי, זוהי אכזבה עבור אלוף ישראל, אשר לא הצליח לעבור את הקריטריון האולימפי בהצלחה, ולהיות לחותר הראשון בהיסטוריה שמיצג את ישראל באולימפיאדה. לפרידמן תהיה הזדמנות נוספת בתחרויות המבחן באביב בשוויץ.

דני פרידמן, חותר ישראלי. קרדיט צילום: דטלב סייב. דטלב סייב,
ינסה שוב במאי. פרידמן/דטלב סייב

כדי לעשות את הקריטריון, חייב היה פרידמן להתברג בין 9 החותרים הטובים בעולם. הוא עלה להתחרות במקצה על מקומות 7-12 באליפות העולם, כשרק שלושת הספורטאים שמסיימים ראשונים זוכים בכרטיס המיוחל לריו. בסירות שהתחרו מולו ישבו החותרים המובילים בעולם, כולל השיאן העולמי ומדליסט אולימפיאדת לונדון - אלן קמפבל (32) מבריטניה, הנס אוברנו (24) מבלגיה, נתן ווגז'צקי-ז'ימצ'קי (20) מפולין ונילסן סוורי (22) מדנמרק, ואלוף העולם לשעבר – סטניסלב שרבצ'ניה מבלארוס. כל המתחרים עשו בשלבים המוקדמים זמנים טובים משל פרידמן, כך שהסיכויים על הנייר היו מלכתחילה לרעתו. על מנת לזכות לייצג את ישראל בריו 2016 הוא היה חייב לנצח לפחות שלושה מהם – הוא ניצח רק שניים.

עם חזרתו לארץ, ישוב פרידמן לאימונים במרכז דניאל לחתירה בתל אביב, במטרה לנסות ולהילחם באפריל 2016 על המקומות האחרונים בריו, שייקבעו בתחרויות מבחני הקריטריון שיתקיימו באביב בלוצרן, שוויץ. במבחנים ישתתפו החותרים מאירופה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, וניוזילנד, וזו תהיה ההזדמנות האחרונה עבורו. רק ה-3 הטובים ביותר יזכו לעלות משם, ולהשתתף באולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully