וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: דני פרידמן העפיל לגמר ב' באליפות העולם

4.9.2015 / 13:10

החותר הבכיר סיים בזמן של 7:07.00 דקות את מקצה חצי הגמר, אבל עדיין יוכל להשיג מקום בריו ביום ראשון אם יסיים בין שלושת הראשונים: "מבטיח לתת שם את הכול כדי לזכות בכרטיס לריו"

תוצאות מאליפות העולם בחתירה: אלוף ישראל העפיל לרבע גמר אליפות העולם בחתירה. דטלב סייב,
מאוכזב. דני פרידמן/דטלב סייב

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, הוא בין 12 החותרים הטובים בעולם - כך ניתן לסכם את שלב חצי הגמר של התחרות שנמשכת בצרפת. פרידמן אמנם עשוי להתאכזב מהעובדה שלא הצליח להשתחל לגמר א' שכולל את ששת החותרים הטובים בעולם, אך עדיין יש לו סיכוי להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים לריו כשיתחרה ביום ראשון בגמר ב' (מקומות 7-12), כשאם יסיים בשלישייה הראשונה, הוא יהיה החותר הישראלי הראשון שמגיע לאולימפיאדה.

פרידמן חצה את קו הסיום במקצה חצי הגמר בזמן של 7:07.00 דקות. מזה חודשים הוא נמצא במשטר אימונים נוקשה ואינטנסיבי באגם גבירטה באיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, ועם סיום המקצה הוא נשמע מעט מאוכזב: "אני חולם על היום הזה כבר שנים, ואין לי מילים לתאר את גודל המעמד: לשבת בסירה כשמולי ספורטאים שאני מעריץ, אלופי עולם ומדליסטים אולימפיים. פתחתי חזק מאד, קיוויתי לסיים בין שלושת הראשונים, אבל נחלשתי בחצי השני וירדתי למקום השישי. עבדתי מאוד מדויק, לפי תוכנית המרוץ עליה הוחלט עם המאמן ג'ובאני קלברסה ובסך הכול התוצאה טובה.

"אני רוצה להודות לכל הצוות המקצועי שמלווה אותי, למרכז דניאל לחתירה שמעמיד לרשותי את התשתית בישראל, וכל התומכים הרבים שבלעדיהם לא הייתי מגיע לזה", המשיך פרידמן. "יש לי יומיים מנוחה לקראת מקצה גמר ב' ביום ראשון, ואני מבטיח לתת שם את הכול כדי לזכות להשתתף באולימפיאדה בריו 2016". יחד עם פרידמן יתחרו החל מ-13:40 גם מחזיק השיא העולמי (6:33.35 דקות) ומדליסט אולימפיאדת לונדון מבריטניה, אלן קמפבל, וכן הנס אוברנו הבלגי, נתן ווגז'צקי-ז'ימצ'קי הפולני, נילסן סוורי הדני ואלוף אירופה דמיר מרטין הקרואטי.

דני פרידמן הוא אלוף ישראל בחתירה זה 11 שנים ברציפות. הוא גדל בעפולה והחל את דרכו בספורט ככדורגלן. בגיל 16 נכנס לעולם החתירה האקדמית והעפיל לפסגה בישראל תוך זמן קצר. בשנים האחרונות הוא מתאמן במרכז דניאל לחתירה בתל אביב ובמחנות אימון ייעודיים ברחבי אירופה. פרידמן מיצב את עצמו בשלוש השנים באחרונות בשורה הראשונה בעולם, כשייצג את ישראל גם בסירת יחיד וגם בסירה זוגית יחד עם חברו אולג גונורובסקי. הישגיו הטובים עד היום היו מקום תשיעי באליפות העולם ומקום שישי באליפות אירופה. שיאו האישי, שהוא גם השיא הישראלי, עומד על 6:52.83 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully