וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: דני פרידמן בחצי גמר אליפות העולם, מורן סמואל הבטיחה מקום בריו

2.9.2015 / 17:15

החותר הבכיר של ישראל מתחיל להריח את הכרטיס לריו אחרי שסיים שלישי במקצה שלו ברבע הגמר וסידר לעצמו מקום בשלב הבא שייערך ביום שישי (12:05). החותרת הפראלימפית עלתה לגמר והשיגה את הכרטיס למשחקים האולימפיים

דני פרידמן חותר ישראלי. דטלב סייב,
מתקרב. דני פרידמן/דטלב סייב

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, עשה היום (רביעי) צעד חשוב לקראת הבטחת מקום בריו בקיץ הבא אחרי שהעפיל לחצי גמר אליפות העולם שנערכת באגם אגבלט בצרפת. היום נערך שלב רבע הגמר ופרידמן הגיע בין שלושת הראשונים, מה שסידר לו את הכרטיס לחצי הגמר, שם נמצאים 12 החותרים המהירים בעולם. על מנת להשיג את הכרטיס לריו, יצטרך פרידמן לסיים את האליפות בין תשעת הראשונים, ומקצה חצי הגמר ייערך ביום שישי בשעה 12:05 בצהריים, שעון ישראל.

זה היה אחד המרוצים הדרמטיים והצמודים ביותר בתחרויות אליפות העולם בחתירה 2015, שכן לכל אורך 2,000 המטרים שמרו הסירות על קו חרטום אחד – קנדה, ניו זילנד, בלגיה ישראל ואוקראינה, כשרק ארצות הברית השתרכה מאחור. רק שלוש הסירות שמגיעות ראשונות עולות לחצי הגמר. פרידמן פתח בעוצמה וחצה את קווי רבע וחצי המסלול בין השלישייה הראשונה. המתח הגיע לשיא כשבקו ה-3/4 הוא ירד למקום הרביעי, רק שש מאיות השנייה אחרי האלוף הקנדי פסקל לוסייה (24).

בשלב הזה פרידמן פתח מבערים על קו הסיום, צבר פער של שתי שניות על לוסייה וחצה את קו הסיום מהמקום השלישי בזמן מצוין של 7:00.57 דקות, רק 50 מאיות השנייה אחרי המקום השני, שם סיים אלוף בלגיה הנס אוברנו (24) המדורג שמיני בעולם. את המקצה ניצח החותר המנוסה הנס דריסדייל (36) מניו זילנד, סגן אלוף העולם הנוכחי.

את פרידמן מלווה במרכז דניאל לחתירה המאמן האיטלקי ג'ובאני קלברזה, אלוף העולם והמדליסט האולימפי. פרידמן אמר לאחר התחרות: "אני נרגש ומאושר. זו הייתה תחרות קשה בצורה בלתי רגילה לאחר שההגרלה הכניסה אותי למקצה עם הטובים ביותר בעולם. אני מרגיש היטב איך ההכנות של ארבע השנים האחרונות נותנות לי את הכוח ואת השקט הדרוש, ואני שמח שלמרות הלחץ, הצלחתי לתת את מה שאני יודע ברגע האמת. ביום שישי אני מתכוון ללכת על כל הקופה ואעשה הכול כדי לעלות לגמר".

מורן סמואל חותרת ישראלית. דטלב סייב,
הישג נהדר. מורן סמואל/דטלב סייב

במקביל, מורן סמואל ניצחה את מירוץ חצי הגמר לנשים פראלימפי בסירת יחיד ועלתה לגמר יחד עם שש החותרות הטובות בעולם. סמואל, שזכתה השנה במדליית הזהב בגביע העולם, סיימה את 1,000 המטרים ראשונה בזמן של 5:20.52 דקות, כשהיא מובילה בפער ניכר על הברזילאית קלודיה סנטוס ועל לודמילה וואוצ'וק מבלארוס, המדורגת שלישית בעולם, שעלו גם הן לגמר. במקצה הגמר שייערך בחמישי (17:40, שעון ישראל) יתחרו מורן סמואל מישראל, אלופת העולם בירגיט סקרסטין מנורבגיה, אלאונורה דה פאוליס מאיטליה, לודמילה וואוצ'וק מבלארוס וקלודיה סנטוס מברזיל. סמואל כבר הבהירה שהיא הולכת על הזהב, אבל המאבק מול אלופת העולם הנורבגית הולך להיות קשה מאוד.

את סמואל מלווה במרכז דניאל לחתירה המאמנת האיטלקייה, פאולה גריזטי, ממייסדות ענף החתירה הפראלימפי העולמי.
סמואל אמרה לאחר ההישג: "היה מקצה טוב, הרגשתי שאני מובילה מההתחלה וזה נתן לי ביטחון. יכולתי להמשיך בקצב נוח ולשמור כוחות לגמר מחר. התרגשתי במיוחד כי המשפחה שלי בקהל וכי יש לי כרטיס לריו 2016!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully