וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פה הילד ומי המפלצת? נביל פקיר ואלכסנדר מיטרוביץ' במדור נבחרי השבוע

31.8.2015 / 14:30

אחד דורך על הקרסול של היריב, השני מבצע תרגילים "שוברי קרסוליים". אחד קובע שיאי הרחקות בניוקאסל, השני מספק הצגות במדי ליון. אלכנדר מיטרוביץ' ונביל פקיר משני צדי המתרס במדור נבחרי השבוע. וגם: האיש שהעצים את קללת ה-P של מוריניו, אלביול האומלל ודי מריה המאושר

אימג'בנק GettyImages

שחקן השבוע

נביל פקיר - ליון

"אני אוהב הרבה שחקנים בקבוצה, אבל פקיר... פפפפפ... הוא חיה! דיברנו עליו הרבה באנגליה, הוא באמת הרשים אותי". הדובר: המגן הברזילאי רפאל, אקס מנצ'סטר יונייטד, לו הספיקו שלושה שבועות בליון כדי לחזות בפלא ולרוץ לספר לחבר'ה. ואת זה הוא אמר עוד לפני תצוגת התכלית בשבת.

בעונה שעברה הזכרנו במדור זה לא פעם את השם של נביל פקיר. בעונתו הראשונה בקריירה בליג 1, הקשר ממוצא אלג'יראי שבחר בנבחרת צרפת סיפק 13 שערים ו-12 בישולים בדרך לזכייה בתואר תגלית העונה. הילדים של ליון הצליחו לתפוס את הסגנות ולהחזיר את הקבוצה לליגת האלופות, אך את העונה הזו פתחו בעצלתיים. עד יום שבת. בהיעדרו של הכוכב הפצוע אלכסנדר לקאזט, פקיר שימש כחלוץ לצד קלודיו בובו ופשוט עשה שמות בהגנת קון. "שובר הקרסוליים של הליגה", נכתב לאחר מכן ב"לה ליברו", שם (כמו בלא מעט מקומות) העניקו לטאלנט את הציון המושלם 10.

בדקה ה-18 הוא לקח לטיול את דמיאן דה סילבה בצד שמאל. נכנס לרחבה, משך את הכדור שמאלה, זרק מבט ובעט כדור אלכסוני שטוח אל הרשת. בדקה ה-44 הקורבן היה שאקר אלחדור. הפעם קורנטן טוליסו מצא את פקיר בצד ימין, הכישרון בן ה-22 התקדם לכיוון הרחבה, הטעה את המגן פעמיים, החזיר את הכדור לשמאל ומיד בעט שטוח אל הצד השני. מפגן של טכניקה עילאית. בדקה ה-57 הוא הפציץ פנימה כדי לחגוג שלושער ראשון בקריירה, וביום שהכול הולך גם כדור שפגע בו במקרה הפך לבישול לבובו שקבע 0:4 עם טיל אדיר לקראת הסיום. שלוש בעיטות לשער היו לפקיר במשחק - כולן ברגל שמאל, כולן נעצרו ברשת. ארסן ונגר ודאי צופה פעם אחר פעם בתקציר.

נביל פקיר שחקן ליון. רויטרס
תצוגה מושלמת שזיכתה אותו בציון 10. נביל פקיר/רויטרס

מאמן השבוע

אלן פארדיו - קריסטל פאלאס

קבלו את המאמן הראשון בהיסטוריה שניצח את ז'וזה מוריניו בשלושה משחקי ליגה. אלן פארדיו, האיש ששינה את קריסטל פאלאס מן הקצה אל הקצה בעונה שעברה, ממשיך מאותה נקודה העונה ועל הדרך גם העצים את המיתוס סביב קללת ה-P של מוריניו. שבעת ההפסדים האחרונים של המיוחד היו מול מאמנים ששם משפחתם מתחיל באות זו, כשפארדיו חתום על שניים מהם: אחד כמאמן ניוקאסל בדצמבר אשתקד והשני בשבת, בסטמפורד ברידג'.

מי שחשב שצ'לסי יצאה לדרך חדשה בזכות ניצחון החוץ על ווסט ברומיץ', התבדה בסוף השבוע. האלופה לא מצאה פתרון למשחק האגפים של קריסטל פאלאס, הובכה פעם אחר פעם על ידי בקארי סאקו ובהמשך גם יאניק בולאסי, ועד שהצליחה להשוות - ספגה את השער השני בחלוף שתי דקות. הפסד בית שני בלבד של מוריניו בליגה, דווקא במשחק ה-100 שלו בסטמפורד ברידג' כמאמן צ'לסי, וניצחון ראשון של פאלאס בגשר מאז 1982.

"זו ההופעה הכי טובה שלנו מאז שהגעתי לקבוצה", התגאה פארדיו בן ה-54, שתחת הדרכתו ניצחה פאלאס בשמונה מעשרת משחקי החוץ שלה בליגה. "לא בגלל הניצחון, אלא בזכות הגישה והדרך בה שיחקנו. אפשר לגנוב ניצחון כאן, להחנות את האוטובוס או איך שתרצו לקרוא לזה. אבל זה לא מה שעשינו". בלי להחנות את האוטובוס, פארדיו השיג יותר ניצחונות מכל מאמן של פאלאס בפרמיירליג והפך גם למאמן המצליח ב-110 שנות קיומו של המועדון. בניוקאסל מתגעגעים?

אלן פארדיו מאמן קריסטל פאלאס. GettyImages
המאמן הראשון שניצח את מוריניו שלוש פעמים בליגה. אלן פארדיו/GettyImages

פלופ השבוע

אלכסנדר מיטרוביץ' - ניוקאסל

כאשר החלוץ הסרבי בן ה-20 נרכש על ידי ניוקאסל תמורת 13 מיליון ליש"ט, הוא התראיין ואמר: "אני רוצה ללכת בדרכו של אלן שירר ואפילו להתעלות עליו". אז הנה, הוא התעלה. שירר חיכה להופעה ה-100 שלו כדי לקבל את הכרטיס האדום הראשון, אלכסנדר מיטרוביץ' עשה זאת כבר במשחק הליגה הרביעי.

אוהדי המגפייז שמעו על מעלליו של מיטרוביץ', שידוע כאחד שהדם עולה לו לראש מהר מאוד והורחק בכל קבוצה (ונבחרת) בה שיחק. במדי אנדרלכט הוא ירק לעבר אוהדי קלאב ברוז' וספג כרטיס אדום אחרי השריקה ב-2013, ובמפגש נוסף מול ברוז' נגח בביורן אנגלס והחל להשתולל, כך שנדרש מאמץ רב וכוחות מתוגברים כדי להוריד אותו מהמגרש. "ילד בן 5 בגוף של מפלצת", כך תואר החלוץ הסרבי. אבל ניוקאסל המשוועת לסקורר לא היססה לפתוח את הכיס. ההספק: צהוב אחרי 11 שניות בבכורה, צהוב אחרי שתי דקות במשחק השני והרחקה בדקה ה-16 במשחק הרביעי, אחרי דריכה מיותרת על פרנסיס קוקלן שכל כולה חוסר אחריות. שערים עדיין אין. עד כה, ניוקאסל מקבלת רק את הילד ולא את המפלצת.

אלכסנדר מיטרוביץ' שחקן ניוקאסל סופג כרטיס אדום. Stu Forster, GettyImages
ילד. אלכסנדר מיטרוביץ'/GettyImages, Stu Forster

מהלך השבוע

אדר מתעלל בראול אלביול

את מה שעשה בדקה ה-59 החלוץ הברזילאי שהתאזרח באיטליה, אוהדי נאפולי לא ישכחו כל כך מהר. שבוע אחרי איבוד היתרון וההפסד 2:1 לססואולו, הקבוצה של מאוריציו סארי צעדה ביתרון מבטיח של 0:2 בסן פאולו מול סמפדוריה, הודות לצמד של גונסאלו היגואין. אלא שאז אלביול ואדר נכנסו לעניינים. הבלם הספרדי, שהיה השחקן החלש בהגנת נאפולי בעונה שעברה, גרם לפנדל שהוביל לשער המצמק, ובחלוף שתי דקות עבר את אחד הרגעים האומללים בקריירה שלו. אדר נשלח בצד שמאל, הגיע לכדור לפני אלביול, היתל גם בקוליבאלי ההמום, הטעה את אלביול ואז זרק אותו לדשא עם הטעייה אלגנטית לפני שבעט פנימה. מבצע אישי נהדר שהקפיץ את המחיר של החלוץ ביום האחרון של מועד ההעברות והוריד לקרקעית את ערכו של הבלם הספרדי.

אדר שחקן סמפדוריה כובש מול נאפולי. GettyImages
התעללות שראול אלביול לא ישכח. אדר כובש/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: וינסנט אניימה (ליל) - הצטיין גם ביום הולדתו ה-33
מגן ימני: ג'ואל וורד (קריסטל פאלאס) - שער נגד ארסנל, שער נגד צ'לסי
בלם: אמיליאנו מורטי (טורינו) קלקל את חגיגות יום ההולדת של פאולו סוזה
בלם: אשלי וויליאמס (סוונסי) - עבר את ויין רוני, מוכן לערן זהבי
מגן שמאלי: ריקרדו רודריגס (וולפסבורג) - ד"ש לקווין דה בראונה
קשר: חאמס רודריגס (ריאל מדריד) - כל שער בצבע
קשר: מיראלם פיאניץ' (רומא) - הבוסנים יביאו אליפות לרומא?
קשר: נביל פקיר (ליון) - שחקן השבוע
חלוץ: ריקרדו מג'וריני (קייבו) - הוריד את לאציו על ארבע
חלוץ: רוברטו סולדאדו (ויאריאל) - חזר לליגה המתאימה לו
חלוץ: תומאס מולר (באיירן מינכן) - צמד בהופעה ה-200 בליגה

ציוץ השבוע: אנחל די מריה נהנה מהחיים בפ.ס.ז'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully