וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסם שיציל את הגברת: פרנקו ואסקס הוא האיש הנכון עבור יובנטוס

31.8.2015 / 14:30

כדי לפתור את המצוקה בקישור, שבלטה במיוחד בהפסד ברומא, כדאי ליובנטוס לשלם כל סכום כדי להחתים את פרנקו ואסקס מפאלרמו. הבלוג של יוכין על הקשר היצירתי הטוב בארץ המגף, שעשוי לככב ביורו 2016

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: ואסקס במהלך מבריק במשחק אימון לפני שלושה שבועות

"אסור לטעות, יובנטוס נותרה יריבה חזקה מאוד", אמר אתמול מאמן רומא רודי גרסיה. עבור כל אוהדי האלופה, היתה זו האמירה המשפילה ביותר. כפי שמאמנים שונאים לקבל גיבוי מההנהלה, שונאות הקבוצות לקבל מחמאות כאלה מהיריבות. כולם יודעים מה המשמעות האמיתית. הגברת הזקנה פשוט לא היוותה יריב שקול לג'אלורוסי בהפסד 2:1 באולימפיקו. היא הובסה שוק על ירך בכל פרמטר אפשרי והפגינה יכולת עלובה במרכז המגרש אל מול שליטה אבסולוטית של המארחת. לו היתה מצליחה להשוות בנגיחה האחרונה של לאונרדו בונוצ'י, שנהדפה באינסטינקט אדיר של וויצ'ך שצ'סני, היה זה סוג של נס. בפועל, היא היתה אמורה להיות מובסת.

ביובנטוס לא זוכרים מזמן נחיתות כה ברורה. אולי אפשר לדבר על רבע גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן לפני שנה וחצי, אך בליגה המקומית צריך להרחיק עד עידן טרום אנטוניו קונטה, וגם זה לא בטוח. מובן שמוקדם מאוד לקפוץ למסקנות נחרצות אחרי שני משחקים בלבד, אבל הפתיחה הגרועה בתולדות המועדון מחייבת חשבון נפש מסוים כבר עכשיו. גם אם ההפסד הביתי לאודינזה לפני שבוע היה חסר מזל באופן קיצוני, באה רומא והבהירה ליובנטוס שהיא לא מוכנה לעונה אחרי עזיבת שלושת הכוכבים הגדולים. בינינו, זה לא מפתיע. בעוד לקרלוס טבס הוחתמו מחליפים ראויים, במרכז המגרש זועק חסרונם של אנדראה פירלו וארתורו וידאל לשמיים, והמדיניות בשוק ההעברות נראית תמוהה באופן קיצוני.

מהומה על הדשא באולימפיקו בין שחקני רומא לשחקני יובנטוס. AP
לא זכורה נחיתות כזאת. שחקני יובנטוס מתוסכלים/AP

אסון בלי וידאל ופירלו

עם פירלו, וידאל, פול פוגבה וקלאודיו מרקיזיו, היתה לגברת הזקנה אולי את חוליית הקישור הטובה בתבל. אתמול, בעקבות הפציעה של מרקיזיו, שיתף פוגבה פעולה עם סטפנו סטורארו הצעיר וסימונה פדואין הבינוני. קשה לחשוב על שינוי חד יותר. הצרפתי אמור להפוך העונה למנהיג, והמשימה עלולה להיות גדולה עליו. גם אם יעמוד בה, הוא לא יתקרב לעולם לראיית המשחק של פירלו ולאנרגיות של וידאל. מחסור חמור ביצירתיות ניכר אתמול בכל שניה בה החזיקה יובנטוס בכדור, ומדהים שהמנהל הספורטיבי בפה מארוטה לא פעל מראש כדי לפתור את המצוקה בשוק ההעברות.

יובה שילמה 26 מיליון יורו תמורת המגן השמאלי אלכס סנדרו, על אף שלא היתה כל דחיפות לחזק עמדה זו דווקא הקיץ. לעומת זאת, בקישור הוחתם עד כה אך ורק סמי חדירה, עם ספקות גדולים לגבי כשירותו – והגרמני באמת הספיק להיפצע עוד לפני תחילת העונה. המרדף אחרי מריו גצה לא הניב דבר, והסאגה הארוכה עם יוליאן דראקסלר הסתיימה אף היא בלא כלום. זה המקום לציין כי כוכב שאלקה לא התאים בכל מקרה לדרישות הספציפיות. גם במועדון הגרמני ראו בו בעיקר שחקן אגף, ויובה זקוקה לפליימייקר שיארגן את המשחק בהיעדרו של פירלו. הפתרון האידיאלי היה ידוע מזמן, ועדיין לא מאוחר לפעול כדי להשיגו. קוראים לו פרנקו ואסקס.

פרנקו ואסקס, פאלרמו. GettyImages
האיש הנכון בזמן הנכון. ואסקס/GettyImages

לפני ואסקס, דיבאלה היה פלופ

פאולו דיבאלה, שעורר התרגשות כה גדולה בטורינו כאשר הוחתם תמורת כ-40 מיליון יורו, נחשב לאחד החלוצים הצעירים הטובים בעולם, אבל עד לפני שנה וחצי הוא הוגדר על ידי פרשנים רבים כפלופ הגדול בתולדות פאלרמו. הנשיא מאוריציו זמפאריני רכש את הארגנטיני בקיץ 2012 על תקן קון אגוארו החדש, אבל דיבאלה לא פגע ממטר בעונתו הראשונה, ובילה את חלקה הגדול על הספסל בעוד קבוצתו ירדה. גם בליגה השניה לא הצליח הכשרון למצוא את הרשת, וזו כבר היתה התבזות של ממש – אבל אז, לפתע, החל מינואר 2014, הכל הסתדר.

את השינוי החד הזה חייב דיבאלה לפרנקו ואסקס, שעבר דרך יסורים משלו. הקשר הארגנטיני הגיע לפאלרמו בקיץ 2011 במקומו של חאבייר פסטורה שנמכר לפריז סן ז'רמן, אבל המאמנים לא ספרו אותו. הוא ישב על הספסל בעונתו הראשונה, וב-2012/13 הושאל לראיו וייקאנו. אפילו במועדון הקטנטן ממדריד לא הוערך ואסקס כראוי, ועם שובו לסיציליה גילה שהמאמן החדש, ג'נארו גאטוזו, בכלל לא רשם אותו בסגל פאלרמו לעונה בליגה השניה.

זה היה הרגע בו ואסקס היה קרוב להישבר. הוא התכוון לחזור למולדתו, ואף בחן הצעה מהליגה הקפריסאית. הקריירה שלו כמעט נגמרה לפני שהתחילה. למזלו, גאטוזו פוטר כבר בספטמבר 2013, ומחליפו ג'וזפה יאקיני נדהם מהעוול הגדול ומעוצמת הפספוס. "למה לעזאזל אתה לא משחק?", תהה יאקיני אחרי שצפה בחניכו באימונים ספורים, ושיכנע את הקשר להישאר ולהמתין לרישום חדש בינואר. ברגע שעלו ביחד על כר הדשא, יצרו ואסקס ודיבאלה שיתוף פעולה פנומנלי בכל קנה מידה. הם היו בלתי ניתנים לעצירה בליגה השניה, והיה זה ואסקס שכבש את השער שהבטיח את העליה. הם המשיכו באותו הקצב בדיוק גם בסרייה A בעונה שעברה.

שחקן יובנטוס פאולו דיבאלה. AP
התקשה לפניו, פרח איתו. דיבאלה/AP

קונטה בתפקיד המאזרח

יש חוסר צדק משווע בכך שדיבאלה גרף את רוב הכותרות, עם 13 השערים ו-10 הבישולים שלו. תרומתו של ואסקס לפאלרמו, עם 10 שערים ו-10 בישולים, היתה גדולה אף יותר. הקשר המיוחד ביניהם הזניק את הורודים-שחורים לעונה חיובית ומרגשת. ארבעה מהאסיסטים של ואסקס היו לדיבאלה, שלושה מהאסיסטים של דיבאלה באו מואסקס. מעטים השערים של פאלרמו בהם לא שותף אחד מהם.
העליה המטאורית של הקשר המחונן, שרשם יותר כדרורים מוצלחים מכל שחקן אחר באיטליה, גרמה למאמן הלאומי אנטוניו קונטה לבקש ממנו לשקול לייצג את סקואדרה אזורה.

לשמחתו, נענה ואסקס בחיוב. "אמא שלי נולד בפאדובה. איטליה תמיד היתה חלק מחיי, ואני גאה מאוד ללבוש את חולצת הנבחרת", אמר ואסקס שערך הופעת בכורה במשחק ידידות מול אנגליה במרץ. כעת הוא עשוי לככב ביורו 2016, וזמפאריני מיהר לעשות הכל כדי להבטיח רווח נאה מאוד במקרה של עזיבתו. בניגוד לדיבאלה, חתם ואסקס על הארכת חוזה בפאלרמו עד 2019, והוגדר כשחקן חיוני לעונה החדשה.

מאמן נבחרת איטליה אנטוניו קונטה. AP
השתכנע. קונטה/AP

יותר פסטורה מפסטורה

הגברת הזקנה מבינה היטב את הערך המוסף שעשוי להביא ואסקס, וגיששה כבר בתחילת הקיץ אצל הסיציליאנים. כמוה עשו קבוצות רבות נוספות, ביניהן טוטנהאם וסאות'המפטון, ונתקלו בסירובו של הנשיא. "פרנקו לא עומד למכירה. אין ולא יהיה שום משא ומתן עם יובנטוס, או עם כל מועדון אחר. הוא אבן יסוד במערך של פאלרמו בעונה החדשה", הצהיר זמפאריני. באופן מוזר, יובנטוס אכן ויתרה על האופציה, והתמקדה בנסיונותיה להחתים את גצה ודראקסלר. תחילת העונה החדשה הוכיחה שהיתה זו אסטרטגיה שגויה. בעוד הגברת הזקנה נקלעה למשבר בקישור, ואסקס ממשיך לפרוח גם בלי דיבאלה ועוד איך.

במחזור הפתיחה, בישל הארגנטיני-איטלקי את השער הניצחון על גנואה בזמן פציעות, והיה איש המשחק. אתמול יצאה פאלרמו למשחק חוץ מול אודינזה – אותה אודינזה שאימללה עד אין קץ את האלופה בבונקר וניצחה אותה. ואסקס פיצח את הקוד אחרי תשע דקות בלבד, עם פעולה מבריקה ובישול אלוהי לראשו של לוקה ריגוני. היה זה רגע של קסם טהור, יותר פסטורה מפסטורה, אלגנטיות ויצירתיות שכה חסרו ליובנטוס נטולת הברק באולימפיקו. החבורה של מסימיליאנו אלגרי נותרה עם אפס נקודות, לפארלמו יש כבר שש, בזכות העילוי שצפוי להיות מלך האסיסטים באיטליה גם העונה.

מאמן יובנטוס מסימיליאנו אלגרי. AP
חייב להוסיף ברק לקישור. אלגרי/AP

יום הדין הגיע

היום, לקראת סגירת חלון ההעברות, הוא יום הדין של מארוטה. לפי הדיווחים, הוא פנה בצעד נואש לאינטר בנוגע להרנאנס, והמגעים מתקדמים באופן חיובי כי רוברטו מאנצ'יני לא מתנגד למכור את הברזילאי. ספק אם הרנאנס יתרום ליובה, ועצם הגעתו תהווה מכה מוראלית קשה, כי מבחינת האוהדים זהו חטא לא קטן להחתים שחקן שאינו רצוי באינטר. עם זאת, במקביל נעשתה בפניה גם לפארלמו בעניינו של ואסקס בן ה-26, ואם היא תצלח העונה של יובנטוס תיראה אחרת לגמרי.

מבחינת הגברת הזקנה, כדאי לשים על השולחן כל סכום כדי לחדש את הקשר הטלפתי בין ואסקס לדיבאלה. צריך לקחת בחשבון שיובה לא יכולה להמתין עד שתתחבר מחדש, לאור ההגרלה לבית המוות עם מנצ'סטר סיטי וסביליה בליגת האלופות. הפיאסקו בצ'מפיונס-ליג והמשך הפתיחה הגרועה בליגה עלולים להפוך את העונה לסיוט מתמשך, וללחץ לפתור את המצוקה בקישור בחלון ההעברות בינואר. לא צריך להמתין עד אז. כדאי לקנות את ואסקס כאן ועכשיו.

בכל מקרה, גם אם העסקה לא תצא לפועל, תעקבו אחרי ואסקס בפאלרמו. ההנאה מובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully