וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: דני פרידמן העפיל לרבע גמר אליפות העולם

30.8.2015 / 19:49

החותר הבכיר של ישראל סיים את מקצה המוקדמות במקום השני עם זמן של 7:03.86 דקות, וביום רביעי הוא יתחרה בשלב הבא בניסיון להשתחל בין תשעת הראשונים כדי להבטיח מקום באולימפיאדה. פרידמן: "מקווה לשמור על היכולת שהראיתי גם ברבע הגמר"

דני פרידמן חותר ישראלי. צילום: בוני לברון,
בכיוון הנכון. פרידמן/צילום: בוני לברון

דני פרידמן, אלוף ישראל בחתירה, פתח בצורה יפה את אליפות העולם שנערכת בצרפת והעפיל לרבע הגמר. פרידמן, שמוכתר כאלוף ישראל מזה 11 שנה, הוכיח יכולת שיא עם סירתו כשסיים את מקצה המוקדמות במקום השני בזמן של 7:03.86 דקות, רק שלוש שניות אחרי אלוף העולם הנוכחי, אנדג'יי שינק הצ'כי. ההישג הקפיץ את פרידמן ישירות למקצה רבע הגמר שייערך ביום רביעי הקרוב.

אל המקום השלישי הגיע קואנטין אנטוגנלי ממונאקו בזמן של 7:10.01 דקות, ואחריו איואן פרונדינו הרומני ופריבל הינקטי מבנין. במסגרת קטגוריית סירת גברים יחיד משתתפים 41 ספורטאים מרחבי העולם. כידוע, מדובר בתחרות מבחן להשגת הקריטריון לריו עבור הספורטאים. כדי לזכות בכרטיס הנכסף לאולימפיאדה, יצטרך פרידמן לסיים בין תשעת הראשונים.

דני פרידמן לאחר הניצחון היום: "אני מרגיש מצוין. הגעתי מוכן היטב מבחינה פיזית ומנטלית, ואני מקווה לשמור על היכולת שהראיתי היום גם ברבע הגמר ביום רביעי. יש עוד דרך לעבור, אני מתמודד כאן עם הטובים בעולם וכולם מאוד ממוקדים למטרה. אעשה כל שביכולתי להתברג בין תשעת הראשונים, ואני מאמין שאני מסוגל וראוי לכך".

ביום שני תיכנס למעגל התחרויות גם מורן סמואל, שיאנית ישראל וזוכת מדליית הזהב בגביע העולם. סמואל תנסה לשחזר את הישגה המרשים מיוני ולנצח גם הפעם את אלופת העולם מהשנה שעברה, הנורבגית בירגיט סקרסטין, וזאת במטרה לזכות בתואר אלופת העולם לשנת 2015. ישראלים נוספים שמשתתפים בתחרות הם ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי בזוגית מעורבת משוט כפול, תומר שוורצמן ואולג גונורובסקי בזוגית גברים משוט כפול והרביעייה הפראלימפית ניר מאיו, שי לי מזרחי, ברק חצור וצפנת לבנון יחד עם ההגאית דניאל פלטין. לכולם כאמור מדובר במבחן הקריטריון למשחקים בריו. נבחרת ישראל בחתירה התאמנה בחודשים האחרונים לסירוגין באגם גבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully