וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיכרון האיום של צ'לסי, הזיכרון המתוק של דור מיכה

27.8.2015 / 20:30

אלופת אנגליה עמוסת הכוכבים כבר הפסידה בארץ, האוקראינים לא שכחו את הטיל של מיכה ולפורטו יש חוץ מקסיאס גם מאמן שזכה בישראל בתואר משמעותי. מה הסיכויים של מכבי תל אביב להוציא נקודות ומהן האטרקציות שממתינות לאוהדים? היכרות קצת אחרת עם היריבות

קובי אליהו

צ'לסי

תואר: אלופת אנגליה
מאמן: ז'וזה מוריניו
אצטדיון ביתי: סטמפורד ברידג' (41,663 מקומות)

ז'וזה מוריניו זכה בליגת האלופות עם פורטו ואינטר, וחזר לצ'לסי כדי לעשות את זה גם איתה. בעונה שעברה החזירו הכחולים את התואר באנגליה כשזכו באליפות רביעית בעשור האחרון, בחסות הכסף הגדול של רומן אברמוביץ'. האוליגרך הרוסי אוהב את הביקורים בישראל ואולי יגיע שוב. מי שבטח יגיע הוא אדן הזאר, שניצח כאן עם נבחרת בלגיה ויוביל סוללת כוכבים הכוללת בין היתר את פדרו, ססק פברגאס, ג'ון טרי, רדאמל פלקאו ואחרים.

מעידות זכורות באירופה

הפסד ביתי 2:0 לבשיקטאש בשלב הבתים ב-2003/04, תיקו ביתי עם רוזנבורג ב-2007/08 (1:1), צמד ההפסדים לבאזל בשלב הבתים ב-2013/14 וה-1:1 מול מאריבור בעונה שעברה.

מפגשים קודמים מול קבוצות מישראל

ישראל זו אחת המדינות היחידות מולן צ'לסי במאזן שלילי. אלופת אנגליה הנוכחית שיחקה מול הפועל תל אביב בסיבוב השני של גביע אופ"א ב-2001/02, כשהפסידה 2:0 בבלומפילד, כולל איבוד כדור רשלני של סלבישה יוקאנוביץ' בשער השני, ופגשה את שביט אלימלך בגדולתו ב-1:1 בסטמפורד ברידג'. פרט לכך, טל בן חיים הבלם שיחק שם אצל מוריניו, ויוקאנוביץ' כאמור עשה זאת כמה שנים לפניו. ויש גם את אברהם גרנט...

אטקרציות שוות בעיר

מאיפה להתחיל? ארמון בקינגהאם, כנסיית ווסטמינסטר, בית הפרלמנט, הביג בן, גלגל הענק "הלונדון איי", כיכר פיקדילי, כיכר אוקספורד, קתרדלת סנט פול, הטיילת השקופה, הגלריה הלאומית, וומבלי. להמשיך?

אז כמה נקודות אפשר להוציא?

0 מ-6. כל נקודה תהיה בונוס. אם מאריבור הצליחה לעשות את זה בעונה שעברה, גם אלופת ישראל יכולה לבנות על מפגש עם צ'לסי (שכבר תעלה) במחזור הלפני אחרון, שאולי יסדר לה נקודה.

שביט אלימלך, הפועל תל אביב, ג'ימי פלויד האסלבנק, צ'לסי. Phil Cole, GettyImages
חואן פאבלו מכיר? שביט אלימלך בסטמפורד ברידג'/GettyImages, Phil Cole

פורטו

תואר: סגנית אלופת פורטוגל
מאמן: ג'ולן לופטגי
אצטדיון ביתי: דרגאו (50,092 מקומות)

הקבוצה הראשונה איתה זכה מוריניו בליגת האלופות, תפגוש אותו שוב בשלב הבתים, במפגש שיהיה פיקנטי גם עבור רדאמל פלקאו. פורטו זכתה ב-27 אליפויות, אך בשנתיים האחרונות ראתה את בנפיקה משתלטת על הליגה הפורטוגלית ומקווה לשנות את התמונה העונה. המאמן ג'ולן לופטגי, שוער העבר הספרדי שזכה בישראל עם נבחרת ספרד הצעירה ביורו 2013, נשאר בתפקיד והצליח לשכנע את איקר קסיאס האגדי להצטרף אליו. גם אלברטו בואנו, חוסה אנחל וכריסטיאן טייו חברו לבני ארצם, כשאל ההתקפה הכוללת את ונסן אבובקאר ויאסין ברהימי, הצטרף פאבלו אוסבלדו הפרובלמטי שהחליף את ג'קסון מרטינס.

מעידות זכורות באירופה

הדרקונים זכו פעמיים באלופות (1987 ו-2004) ונחשבים ליציבים מאוד במפעל (רבע גמר בעונה שעברה), אבל היו גם נפילות. בשלב הבתים ב-2011/12 הפסידה הקבוצה בבית לאפואל ניקוסיה 2:1 וסיימה איתה בתיקו בקפריסין. הפסד מפורסם מביך נוסף היה ב-2004/05, אז ארטמדיה הסלובקית הגיעה לדרגאו וניצחה 1:3.

מפגשים קודמים מול קבוצות מישראל

לא היו כאלה, אבל המגן החדש מקסי פריירה חטף צמד מערן זהבי בבלומפילד עם בנפיקה (0:3 להפועל תל אביב).

אטרקציות שוות בעיר

בפורטו ניתן לבקר בקאיס דה גאיה, קו הרקיע המפורסם של העיר, שם נולד גם יין פורטו המקומי. חובבי האמנות יוכלו לבקר במוזיאון סראלבס, ולא כדאי להחמיץ גיחה לכנסיית סאו פרנסיסקו, שקירותיה מצופים כולם זהב. שווה לבקר גם בקאיס דה ריביירה, רובע מימי הביניים המוכר כאתר מורשת עולמית.

אז כמה נקודות אפשר להוציא?

1 או 3 מ-6. בדרגאו הסיכויים קלושים, אלא אם כן באותו סוף שבוע ימתין לפורטו קרב ענקים מול בנפיקה בליגה. בארץ הסיכויים עולים. לבנפיקה הייתה קבוצה חזקה יותר כאשר קרסה כאן מול הפועל תל אביב.

איקר קסיאס עם מאמן ריאל מדריד ז'וזה ומוריניו. GettyImages
יתעמתו זה מול זה, וגם יקפצו לבקר בישראל. ז'וזה מוריניו עם איקר קסיאס/GettyImages

דינמו קייב

תואר: אלופת אוקראינה
מאמן: סרגיי רברוב
אצטדיון ביתי: אולימפסקי (70,050 מקומות)

שחקן העבר סרגיי רברוב, פעם השותף הקלאסי של אנדריי שבצ'נקו, הפך למאמן האימפריה האוקראינית והוביל אותה להשבת תואר האליפות אחרי חמש שנות שליטה של שחטאר דונייצק. השוער בן ה-40 אלכסנדר שובקובסקי הבלתי נגמר הוא עדיין קפטן הקבוצה, ואיתו אולג גוסב ואנדריי ירמולנקו. דרליס גונסאלס הפרגוואי הגיע כרכש המרכזי בקיץ הזה, והצטרף לאלכסנדר דראגוביץ' - עוד אקס באזל. זרים נוספים: מיגל ולוסו ואנטונש הפורטוגלים, יונס בלהנדה המרוקני, דומאגוי וידה הקרואטי ודיומרסי אמבוקני.

מעידות זכורות באירופה

הפסד 2:0 בבית לשריף טירספול בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2010/11, הדחה כבר בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות לפני ארבע שנים מול רובין קאזאן.

מפגשים קודמים מול קבוצות מישראל

האוקראינים הגיעו ארצה לא מעט פעמים למחנות אימונים וטורנירי חורף, אבל גם פגשו כבר את מכבי תל אביב במסגרת אירופית. זה קרה בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2011/12: בראש השנה היה 1:1 בבלומפילד עם שער אדיר של דור מיכה, כאשר במשחק בקייב הובילה דינמו 0:2, הצהובים הפכו ל-2:3 ובסופו של דבר נפרדו השתיים ב-3:3.

אטרקציות שוות בעיר

לפני שנוסעים לקייב כדאי לברר מה מזג האוויר, שבדצמבר יהיה קפוא לחלוטין. אם כבר מגיעים, אפשר לבקר בקתדרלת סופיה הקדושה ששרדה את השלטון הקומוניסטי, או לקפוץ לרובע האמנים השוקק פודיל.

אז כמה נקודות אפשר להוציא?

3 מ-6. תלוי בתקופה בה המשחקים מתקיימים, אבל בכל מקרה כאן נמצא הסיכוי הטוב ביותר של מכבי תל אביב להשיג ניצחון בבית הזה. דינמו אמנם החזירה לעצמה את האליפות, אך היא פחות טובה מבעבר. בקייב יהיה קשה, במיוחד בדצמבר. בחיפה זה בהחלט אפשרי.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול דנילו סילבה שחקן דינמו קייב. רויטרס
כבר נתקלו זה בזה. דור מיכה מול דנילו סילבה ב-2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully