וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חגיגה בלי עוגה: יאיא טורה שכח מהצרות וחזר ליהנות לשחק כדורגל

24.8.2015 / 8:00

הבישול הגאוני לנאסרי שיכנע את הבלוג של יוכין שהגאון של מנצ'סטר סיטי חזר. אחרי עונה גרועה, שהושפעה ממות אחיו ומעייפות מצטברת, כוכב הסיטיזנס מילא את המצברים בחופשה וחזר לכושר של עונות האליפות

עריכת וידאו: מרום שפיצר

עונה אחת היתה ליאיא טורה ליהנות מחברתו של רונאלדיניו בברצלונה. הוא הגיע לקאמפ נואו ב-2007, וכעבור שנה זרק פפ גווארדיולה את הברזילאי במסגרת הבניה מחדש. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, ראה הקשר מחוף השנהב מספר מסירות בעין עקומה עימם מזוהה האשף הברזילאי. ואולם, אתמול (ראשון) התעלה טורה על המקור. הבישול המטריף שלו לסמיר נאסרי היה פסגת הנונשלנטיות, רגע של קסם טהור שהבטיח את ניצחונה של מנצ'סטר סיטי על אברטון. הוא עשה זאת עם הגב לצרפתי, כאילו מתהלך על שפת הים בקופקבנה. המגע המושלם הזה בישר באופן חד משמעי וסופי – יאיא טורה חזר. הוא שוב נהנה לשחק כדורגל.

העונה שעברה היתה מאכזבת ומתסכלת מבחינתו. מנהיג הקישור של סיטי נראה במשחקים רבים מאוד כבוי לחלוטין, או לחלופין עצבני וכועס על כל העולם. הוא כבר אמנם 10 שערי פרמיירליג, אך אף אחד מהם לא היה במשחק צמרת. הוא לא עשה הגנה באופן מופגן, וזכורה במיוחד ההרחקה חסרת האחריות שלו בהפסד לצסק"א מוסקבה בליגת האלופות, בגין עבירה שכולה יהירות. הגישה הזו גרמה לביקורת נוקבת נגדו במשך רוב העונה, והיו סיבות להניח שטורה מיצה את עצמו בסיטי. הוא אף רמז לכך בעצמו במספר הזדמנויות.

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי. AP
נראה כועס על העולם. יאיא טורה אשתקד/AP

הטרגדיה הגדולה

למעשה, תדמיתו נפגמה מלכתיחלה בפרשת יום ההולדת הביזארית במאי 2014. הציוץ האומלל של סוכנו דמיטרי סליוק בטוויטר, לפיו הכוכב פגוע מכך שהמועדון לא מסר לו איחולים מספקים ושוקל לעזוב, שם את יאיא ללעג. זה היה סיום עלוב לעונה כבירה, במהלכה כבש 20 שערי ליגה והצעיד את התכולים לאליפות שניה תוך שלוש שנים. לו היה חוזר להפגין את יכולתו הגבוהה בעונה שלאחר מכן, ייתכן שהיו שוכחים את האירוע במהרה, אך זה לא קרה, והיו לכך סיבות טרגיות הרבה יותר מעוגה שלא הגיעה לכאורה ליעדה.

במהלך המונדיאל בברזיל הלך לעולמו איברהים טורה, אחיו הצעיר של יאיא, לאחר מאבק ממושך בסרטן. הטיפול באחיו במהלך המחלה שאב כוחות נפשיים מיאיא, והסוף המצמרר הוציא אותו משלוותו. אוהדים נוטים פעמים רבות לשכוח כי כדורגלנים אינם מכונות. הנסיבות האישיות והמשפחתיות עלולות להשפיע רבות על יכולתם על המגרש, ובמקרה של מוות נדרש יחס זהיר וסלחני. טורה הרגיש שהתקשורת ממש לא מתחשבת בו, והדבר רק הוסיף למשבר. באופן חריג, כמעט חסר תקדים, עשה טורה בעצמו "ציוץ מחדש" למאמר שפירסם בלוגר בשם דניאל סטורי באתר football365, ובו תהיות לגבי מצבו הנפשי של השחקן וקריאה לגלות אמפתיה כלפיו. כדורגלנים ממש לא נוטים לקדם תוכן מסוג זה אודותיהם, אבל טורה בחר לעשות זאת. זוהי עדות לחשיבותו הקריטית של הנושא בעיניו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוהד מחזיק שלט עם ברכת יום הולדת לכבוד יאיא טורה. AP
לא שוכחים לו את העוגה/AP

הסוכן פישל, קולו תיקן

תוסיפו לכך את העייפות המצטברת. יאיא, שכבר לא נער, שיחק בחמישה טורנירים גדולים במדי נבחרתו תוך שש עונות. גביע העולם, בצל הטרגדיה, היה רע מאוד בכל הבחינות, אבל בחורף האחרון הוא זכה סוף כל סוף באליפות אפריקה, שחמקה ממנו במשך זמן רב. כאשר חזר לקבוצה שהיתה מצויה במשבר מקצועי, לא היו לו כוחות פיזיים ונפשיים להוציא אותה לדרך החדשה. המוטיבציה שלו נראתה בשפל, האוהדים איבדו את האמון בו, והנטיה של סוכנו להתראיין על רצונו לעבור לקבוצה אחרת רק תרמה לחוסר שביעות הרצון. בשלב מסוים, כאשר סליוק הצהיר כי יאיא יעזוב בסבירות של 90 אחוזים, היו שהחלו לחשוב כי סיטי צריכה לבנות את עצמה מחדש בלי טורה. הפרק הזה ברומן נראה גמור. אלא שהקשר עצמו, בניגוד מוחלט לסוכנו, חשב אחרת.

לא קשה היה להבין מדוע רוברטו מנצ'יני כה חשק לחדש את שיתוף הפעולה עם טורה ולהביא אותו לאינטר. הרבה יותר קשה לחשוב על סיבה אחת טובה למהלך כזה מבחינתו של יאיא עצמו. אחיו הבכור קולו ניהל איתו שיחות ממושכות ושיכנע אותו שלא יהיה נכון לעזוב בעיתוי כה בעייתי. זה היה פוגם במורשתו של מי שעשוי להיזכר כאחד מגדולי שחקני מנצ'סטר סיטי בכל הזמנים. יאיא הקשיב לקולו והאמין לו שחופשה תחזיר אותו למסלול הנכון מכל הבחינות.

וכך, כבר ביום האחרון של הקיץ, הצהיר טורה באופן חד משמעי: "אני נשאר, וזה סופי. האוהדים לא צריכים לדאוג. מטרתי היא לעשות הכל כדי לעזור לקבוצה להשתפר. אני רוצה להעניק לאוהדים את ליגת האלופות". הוא גם רמז לאפשרות להאריך את החוזה שמסתיים ב-2017, וסיפר בהתרגשות: "זו הקבוצה הראשונה בה האוהדים שרים את שמי. הם תמיד עושים את זה, ואלה דברים שכסף לא יכול לקנות".

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי עם קולו טורה. AP
הקשיב לאחיו. יאיא עם קולו/AP

פלגריני רואה את השינוי

אז הסוכן חסר האחריות הרס המון, אך את הנזקים האלה בהחלט אפשר היה לתקן, וטורה עשה זאת. הוא לא רק הדגיש מחדש את מחוייבותו למועדון, אלא גם מילא מצברים בקיץ רגוע ושקט. "היתה לי חופשה מצוינת, ונחתי המון כדי להיות מוכן לאתגרים החדשים. הייתי זקוק מאוד לפסק הזמן הזה מכדורגל. עכשיו אני רק מצפה בכליון עיניים לעונה החדשה, ושמח לחזור לאימונים. העונה שעברה היתה מאכזבת, ואני יודע שאנחנו מסוגלים לעשות הרבה יותר הפעם", אמר הכוכב בתחילת יולי.

את שמחת החיים המחודשת אפשר היה לראות באופן מיידי. טורה הלהיב במשחקי ההכנה, ובמחזור הראשון מול ווסט ברומיץ' כבש פעמיים תוך 24 דקות. טוב, למען האמת, הכדור הראשון פגע בדויד סילבה בדרכו לרשת, ולכן נרשם כבישול. הכדור השני, חזק ומסובב לחיבורים, כבר היה כולו שלו. "אני חושב שנראה העונה את יאיא טורה בכושר של 2013/14, ולא ביכולת של העונה שעברה, כשהיו לו הרבה בעיות", אמר מנואל פלגריני.

בטור שפירסם אחרי המשחק, כתב ג'יימי קראגר: "טורה הוא הזר הכי טוב שראיתי בפרמיירליג לצד פטריק ויירה". בלם ליברפול לשעבר התרגש משובו של הכוכב לכושר, אך הדגיש שמוקדם להסיק מסקנות נחרצות. הוא דרש מטורה להפגין את היכולת והתשוקה גם מול יריבות גדולות, מולן הלך לאיבוד אשתקד. בשני המחזורים האחרונים, יאיא עשה את זה.

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי עם מאמנו מנואל פלגריני. AP
מצפה לשחזור היכולת של עונת האליפות. פלגריני עם טורה/AP

תהנו ממנו כל עוד אתם יכולים

הוא שלט ביד רמה בקישור מול צ'לסי, במיוחד במחצית הראשונה, וזה בא לידי ביטוי בין היתר בבישול לקון אגוארו. כאשר טורה טוב, סיטי טובה הרבה יותר. דויד סילבה מקבל חופש פעולה גדול יותר בזכותו, פרננדיניו מותש קצת פחות כאשר יאיא עוזר לו, ויש לומר כי השתלבותו הטובה של ראחים סטרלינג קשורה אף היא למנהיגות שמגלה טורה. אתמול הכוכב הגדול לא היה כשיר לחלוטין, וקיבל עיסוי ממושך לפני שריקת הפתיחה, אבל זה לא הפריע לו לתת את כולו על המגרש, האסיסט האמנותי בסיום היה הפרס. ייתכן שזה בישול העונה. אחרי ביצוע כזה, לקהל מתחשק לעמוד על הרגליים ולהריע לגאון.

במשך כל העונה שעברה היה לטורה בישול אחד בלבד בפרמיירליג. אנחנו עוד לא בסוף אוגוסט, וכבר יש לו שלושה בישולים העונה. אם ימשיך כך, סיטי תהיה פייבוריטית ברורה ומוחצת לאליפות שלישית בתקופתו. אם ימשיך כך, נוכל להתרגש ולחכות למשחקים של סיטי רק כדי לראות אותו בפעולה. אוהדים אניני טעם מתענגים על המגע של טורה יותר מאשר מליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא שחקן מיוחד וחד פעמי, ובגיל 32 היה חשש שלעולם לא יחזור לרמתו העילאית. נדמה שהחשש היה מוקדם. הוא חזר. ברוך שובך, יאיא. התגעגענו אליך.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיא טורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully