וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאלום זה לא סתם: קאלום ווילסון במדור נבחרי השבוע

24.8.2015 / 14:00

לפני שלוש שנים וחצי קאלום ווילסון לא מצא את עצמו בליגה הרביעית, השבוע הוא כבר עשה היסטוריה עם בורנמות' בפרמיירליג. מדור נבחרי השבוע חוזר עם כובש השלושער האנגלי, מחייה הקטנאצ'ו האיטלקי, מספרת הדמעות מצרפת ובלמי מילאן שעשו במכנסיים

עריכת וידאו: מרום שפיצר
קאלום ווילסון שחקן בורנמות'. GettyImages
לקח הביתה את הכדור. קאלום ווילסון לאחר השלושער/GettyImages

שחקן השבוע

קאלום ווילסון - בורנמות'

בינואר 2012 יצא קאלום ווילסון לתקופת השאלה נוספת. אחרי החוויה הלא מוצלחת בקטרינג טאון, קובנטרי שלחה את החלוץ לטאמוורת' מהליגה הרביעית. ווילסון כבש שער אחד בשלושה משחקים וחזר הביתה. "היו אנשים שעיקמו את האף ואמרו שהקריירה שלי בדרך לאבדון", הוא נזכר בתחילת הקיץ. "אבל לפעמים אתה צריך לקחת צעד אחד אחורה, כדי ללכת שניים קדימה. כך זה היה מבחינתי. חזרתי לקובנטרי, קיבלתי את ההזדמנות ועשיתי עונה שקידמה אותי לבורנמות'. היום אני בפרמיירליג".

שלוש שנים וחצי אחרי ההופעה האחרונה שלו בליגה הרביעית, ווילסון לא רק משחק בפרמיירליג אלא עושה זאת בהצלחה יתרה. בשבת הוא היה חתום על היסטוריה כשהבקיע את השער הראשון אי פעם של בורנמות' בפרמיירליג והוביל אותה לניצחון הראשון עם שלושער נפלא ב-3:4 על ווסטהאם בחוץ. ווילסון כיכב בעונת העלייה עם 20 שערים, אבל בצמד מחזורי הפתיחה הרבה להחמיץ ומסביב כבר החלו לטעון כי גילה עד כמה הליגה הבכירה שונה מהליגות הנמוכות. "הוא יודע לחולל מהומות, לא בטוח שגם לכבוש שערים", אמר אחד הפרשנים. בשבת הוא לעג לכל המבקרים.

חמישה ימים אחרי החתימה על החוזה החדש, הסקורר התזזיתי של אדי האו עשה שמות בהגנת הפטישים, כבש שני שערים נהדרים והשלים את החגיגה עם פנדל שאפשר לו לקחת את הכדור הביתה. במשחק פרמיירליג. שלוש שנים אחרי שהחברים בבית אמרו לו שהקריירה אבודה, ווילסון נראה כמי שמתכוון ללכת בדרכם של צ'רלי אוסטין וג'יימי ורדי - שניים שפרצו בליגות הנמוכות והגיעו לאחרונה לנבחרת אנגליה. אחרי שלושה מחזורי ליגה, יש לו יותר שערים מאשר למנצ'סטר יונייטד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סטפנו קולנטואונו מאמן אודינזה. GettyImages
קטנאצ'ו למתקדמים. סטפנו קולנטואונו/GettyImages

מאמן השבוע

סטפנו קולנטואונו - אודינזה

יובנטוס מעולם לא הפסידה משחק פתיחה בבית? אף קבוצה לא ניצחה ביובנטוס סטדיום בליגה מאז ה-1:2 של סמפדוריה בתחילת ינואר 2013? שני הרצפים הללו נשברו יחד במחזור הפתיחה של עונת 2015/16. הראשון אחרי 87 שנים, השני אחרי 47 משחקים. זו שהצליחה להביך כך את הדאבליסטית האיטלקית כבר במחזור הפתיחה היא אודינזה, עם מאמנה החדש סטפנו קולנטואונו והקטנאצ'ו הישן והטוב.

במסיבת העיתונאים יום לפני המשחק בטורינו, הבטיח קולנטואונו שאודינזה תגיע כדי לתקוף. אז הבטיח. בפועל, היה זה הסגנון ההגנתי המפורסם מבית מדרשו של הלניו הררה. אודינזה בקושי עברה את קו מחצית המגרש, אבל הצליחה לייאש את סגנית אלופת אירופה ובדקה ה-78 גם עקצה. סיריל תרו, בבעיטה הראשונה של הזברטה לעבר השער, הצליח להכניע את ג'יג'י בופון ולקבוע את הפתעת השבוע באירופה. קבוצה שהוציאה קצת יותר מ-5 מיליון יורו על רכש בקיץ, ניצחה אימפריה שבזבזה מעל 110 מיליון יורו.

קולנטואונו בן ה-52, שהיה בלם בליגות הנמוכות באיטליה והחזיק מעמד במשך כמעט חמש שנים כמאמן אטאלנטה עד שפוטר לקראת סוף העונה שעברה, לא יכול היה לצפות לבכורה מוצלחת יותר. והניצחון הזה הגיע בזמן מושלם. אז אולי שוב יאשימו אותו בסגנון מבוקר, כפי שהתרגל מימיו בברגמו, אבל לפחות הכותרות הללו אחרי רגע בלתי נשכח מסיטות את האש מהחשדות נגדו בפרשת הטיות המשחק התורנית באיטליה. קולנטואונו הכחיש כל קשר למעורבותו בפרשה, וכמה ימים אחרי עשה היסטוריה. הניצחון הכי גדול שלו בקריירה.

רודריגו אלי שחקן מילאן. AP
הופעת בכורה מקוצרת. רודריגו אלי לאחר ההרחקה/AP

פלופ השבוע

רודריגו אלי ואלסיו רומניולי - מילאן

סינישה מיכאילוביץ' לקח הימור בארטמיו פרנקי ועלה עם צמד בלמים צעיר. רודריגו אלי הברזילאי בן ה-21 ואלסיו רומניולי בן ה-20. במשחק הגביע נגד פרוג'ה זה נראה טוב, אבל נגד פיורנטינה זה סיפור אחר לגמרי. הופעת הבכורה של הילד הברזילאי בסרייה A נמשכה בסך הכול 36 דקות, עד שהורחק בצהוב שני והפקיר את מילאן ב-10 שחקנים. רומניולי, אחד מבלמי העתיד של איטליה והאיש עליו שילמו הרוסונרי 25 מיליון יורו לפני שבועיים, היה שותף לברדק בהגנה ותרם את חלקו לניצחון של הוויולה עם עבירה מטופשת שהובילה לפנדל שקבע 0:2. ההכשלה הייתה עד כדי כך מגוחכת, שגם אדריאנו גליאני נותר בהלם ביציע. במילאן יקוו שזה בסך הכול שכר לימוד.

לוקאס אוקמפוס שחקן מארסיי חוגג. רויטרס
הפעם בלי דמעות. לוקאס אוקמפוס/רויטרס

מהלך השבוע

המספרת של לוקאס אוקמפוס - מארסיי

במהלך הקיץ קיבל לוקאס אוקמפוס הצעה מפיורנטינה. אחרי חצי עונה כמושאל ממונאקו למארסיי, הכישרון הארגנטינאי שקל לעבור לאיטליה, אבל אז פנה אליו מרסלו ביילסה והבהיר: "אני נשאר ורוצה אותך אצלי". אוקמפוס שמר על נאמנות לבן ארצו, ששכנע את ראשי מארסיי להוציא 7 מיליון יורו, למרות תגובות גיחוך מצד אוהדים ואנשי תקשורת, כדי לבצע את הרכישה. חודש ושבוע אחרי, אוקמפוס היה חתום על החמצה מסמרת שיער בבית מול קון, מארסיי הפסידה 1:0 וביילסה החליט לעזוב. כאשר הקשר בן ה-21 שמע על כך, הוא פרץ בבכי. בינתיים הדמעות יבשו, מיצ'ל מונה למאמן ובבכורה החגיגית מול טרואה הוא הכניס את אוקמפוס בדקה ה-59. ארבע דקות לאחר מכן, הארגנטינאי התעופף למספרת וירטואוזית וכבש את שער השבוע ב-0:6 המוחץ של קבוצתו. גם ביילסה ודאי התענג.

פדרו שחקן צ'לסי חוגג (משמאל. GettyImages
בלי לכפות את עצמו. פדרו חוגג במדי צ'לסי/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: פיצ'ו קוויאר (ספורטינג חיחון) - בעבר היה מושא לגיחוך בלה ליגה, נגד ריאל התגלה כחומה בצורה
מגן ימני: מתיאס גינטר (דורטמונד) - אשתקד פישל כבלם וכקשר, בעמדה החדשה הבריק עם שער ובישול
בלם: פבריסיו קולוצ'יני (ניוקאסל) - חילץ יותר כדורים מכולם באולד טראפורד וגם חסם אותם בגופו
בלם: תומאס ורמאלן (ברצלונה) - חזר לסן מאמס ותיקן את הבושות מהביקור הקודם
מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב (מנצ'סטר סיטי) - פתיחת עונה מושלמת ונקייה מספיגות, וגם גול לקינוח
קשר: לסאנה דיארה (מארסיי) - גולאסו בבכורה ו-100 אחוזי דיוק במסירות. נולד מחדש 1?
קשר: חאתם בן ארפה (ניס) - השאיר מאחור ארבעה שחקנים בדרך לשער נפלא. נולד מחדש 2?
קשר: יוסיפ איליצ'יץ' (פיורנטינה) - הופעה מבריקה, שער אחד וסטנדינג אוביישן ראוי
חלוץ: פדרו (צ'לסי) - בכורה נהדרת עם שער ובישול, בלי לכפות את עצמו על המשחק
חלוץ: לואיס מוריאל (סמפדוריה) - צמד בהופעת הבכורה. בדרך לממש את הפוטנציאל במראסי?
חלוץ: קאלום ווילסון (בורנמות') - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: מכירים את קשר לסטר דני דרינקווטר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully